ראשי מבזקים אולימפוס: המחליפה של ה-E5 תשלב תושבת 4/3 עם מיקרו 4/3?

אולימפוס: המחליפה של ה-E5 תשלב תושבת 4/3 עם מיקרו 4/3?

2
0

על פי ידיעה (לא מאושרת) שהתפרסמה מוקדם יותר היום ברשת, המצלמה המקצועית הבאה של אולימפוס הצפויה כפי הנראה בספטמבר תהיה בעלת תושבת המאפשרת תמיכה מלאה בעדשות עבור פורמט ה-4/3 הוותיק והמיקרו 4/3 יחד.

בשנה שעברה בתערוכת פוטוקינה ערכנו ראיון עם נציגי החברה (בפועל נכחו בראיון יותר נציגות מנציגים) ואחת השאלות המרכזיות אשר עמדו על הפרק הייתה כיצד יראה הדור הבא של מצלמת ה-E5 (אשר הוכרזה עוד בפוטוקינה 2010). התשובה הרשמית של אולימפוס הייתה כי הרעיון לשלב את תושבת המיקרו 4/3 הנוכחית עם תושבת ה-4/3 הוותיקה נבחן. כעת מתברר שהבחינות כנראה הסתיימו ומוצר חדש אשר יהווה גשר בין שני הפורמטים פותח וצפוי להגיע בקרוב (ספטמבר?) לשוק.

כיצד בדיוק אמורה אולימפוס ליצור את השילוב לא ברור עדיין (עד כה ניתן היה לעשות שימוש בעדשות 4/3 באמצעות מתאם על מצלמות מיקרו 4/3) ויהיה מעניין לבחון את הפיתרון הטכני אליו הגיעו מהנדסי אולימפוס. ראוי להזכיר כי לאולימפוס ליין עדשות 4/3 שחלקו איכותי במיוחד ולא מעט משתמשי אולימפוס קיימים היו רוצים להיות מסוגלים לעשות שימוש מלא בעדשות אלו ללא צורך במתאמים מסורבלים אך גם בעדשות המיקרו 4/3 החדשות בגוף מודרני עם חיישן חדש (ה-E-5 נמצאת כבר דור או שניים אחורה מבחינת חיישנים בעוד שה-OM-D לדוגמא כבר עושה שימוש בחיישן איכותי מבית סוני – תולדה של שיתוף הפעולה בין החברות לאחר שסוני רכשה מניות באולימפוס).

למודאגים, המצלמה החדשה לא תחליף את ה-OM-D אשר דגם חדש שלה צפוי כנראה בשנה הבאה, אלא יעמוד מעליה בליין המצלמות של אולימפוס ויחליף כאמור את ה-E5. זה כל המידע שיש בידינו כרגע, צפו למידע נוסף בנושא בקרוב.

אולימפוס E-5 מתחת למים זורמים בתערוכת פוטוקינה 2010 (צילום: אופיר אילוז)

olympus e5 water

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

2 תגובות

  1. Avatar

    אלעד

    08/08/2013 ב 11:02 AM

    באמת יהיה מעניין לראות את השילוב בין שני הביונטים. מקווה למצוא ב-E7 (אם תקרא כך) את החיישן המעולה של OMD או אפילו אחד טוב יותר.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    08/08/2013 ב 1:08 PM

    זה כנראה הכיוון.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *