ראשי מבזקים קנון: EOS-M חדשה “ומקצועית” בקרוב?

קנון: EOS-M חדשה “ומקצועית” בקרוב?

0
0

האם חברת קנון צפויה להכריז בתקופה הקרובה על מצלמה חסרת מראה מקצועית? כך לפחות עולה ממידע המתפרסם לאחרונה ברשת ומשתלב היטב עם ירידת המחיר של מצלמת ה-EOS-M הנוכחית של קנון ועם השקת טכנולוגיית הפוקוס החדשה של החברה בשבוע שעבר.

קנון אשר מבינה כי היא בעמדת נחיתות בשוק התחרותי מאד של מצלמות חסרות מראה לא יכולה להסתפק ב-EOS-M גם אחרי שדרוג הקושחה אשר שיפר את מהירות הפוקוס שלה. היא עדיין נשרכת מאחורי מרבית החברות האחרות בשוק בכל הקשור למכירה של מצלמות חסרות מראה והדבר צפוי כנראה להוביל בקרוב מאד לשינוי.

כמה נתונים וידיעות מן הזמן האחרון מובילות אותנו להאמין כי אנו צפויים בתקופה הקרובה (אין בשלב זה עדיין תאריך מדויק) לראות דור חדש של מצלמות חסרות מראה מקנון אשר יהיה מתקדם באופן משמעותי מזה הראשון עליו הכריזה החברה לפני כשנה. ראשית – ברור לגמרי כי טכנולוגיית ה-Dual Pixel CMOS של קנון אותה ראינו לראשונה מתאימה במיוחד לשימוש במצלמות חסרות מראה (אשר נסמכות באופן קבוע על פוקוס מבוסס קונטרסט (או מערכת פוקוס היברידית מן הדור הראשון כמו זו המצויה ב-EOS-M הנוכחית). המערכת החדשה תוכל להעניק לדור הבא של המצלמות חסרות המראה של קנון יכולות פוקוס רציפות בוידאו אשר לא קיימות כיום בשום מצלמה הקיימת בשוק. בנוסף נראה כי ישנן חנויות רבות אשר הפסיקו לשווק את ה-EOS-M הנוכחית אשר מחירה ירד מאד לאחרונה (אינדיקציה מצויינת להשקה קרובה של דור חדש אך לעיתים גם סתם מחסור זמני אשר מתחדש בהמשך). מלבד נושא מערכת הפוקוס אשר יהיה ללא ספק קריטי בכל מצלמה חסרת מראה עתידית של קנון, אנו למדים כי לדור הבא עשויה להיות גם אפשרות לחיבור עינית (לא ידוע בשלב זה איזו) והיא תתוכנן מתוך מחשבה על קהל הצלמים המקצועי יותר.

עוד נקודה מעניינת לסיום – אם אנו מבינים נכון את המידע שהתפרסם בידיעה המופיע בקישור (ראה מעלה), נראה כי בקנון עובדים גם על מתאם מגביר מהירות לעדשות EOS-M בדומה לזה אותו פיתחה חברת Metabones ועליו כתבנו בעבר – פתרון כזה יכול להיות מעניין מאד עבור המצלמה החדשה ויפתח עולם שלם של אפשרויות לשימוש בעשרות עדשות ה-Full Frame האיכותיות של החברה על המצלמה חסרת המראה עם תוספת צמצם וחדות נאה אשר תבוא על חשבון זווית הראיה. היתרון בפיתוח של קנון על פני ה-Speed Booster הנוכחי של Metabones הוא כמובן האפשרות שקנון תשמור על הפוקוס שלה ולא תהפוך לעדשה ידנית.

EOS-M של קנון בפוטוקינה – הדור הבא בפתח? (צילום: אופיר אילוז)

EOS M 1

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *