ראשי מבזקים סוני RX100 Mark II תוכרז בעוד שבועיים וסוני RX1-R באוגוסט

סוני RX100 Mark II תוכרז בעוד שבועיים וסוני RX1-R באוגוסט

2
0

ידיעות שהתפרסמו היום מאשרות כמעט בוודאות כי סוני צפויה להכריז בקרוב על הדור הבא של סדרת ה-RX הקומפקטית המתקדמת של החברה אשר הפכה פופולארית מאד מאז הוכרזה בשנה שעברה.

מצלמת ה-RX100 Mark II (מחליפתה של ה-RX100) צפויה כפי שכבר דיווחנו כאן לכלול:

  • מסך בעל הטיה (יש גם דיווחים המדברים על מסך מגע).
  • WIFI מובנה.
  • hot-shoe.
  • השקה: יוני 27.

כמה נקודות לא לגמרי ברורות עדיין – החיישן צפוי כנראה להיות זהה לדור הנוכחי (20 מגה פיקסל בגודל “1) אך יש סיכוי שמעבד התמונה ישופר אם כי אין מידע וודאי בעניין. גם נושא מרכזי אחר אינו ברור והוא העינית. במקור דובר על עינית קופצת אך בשרטוטים שפורסמו ברשת ונראים כאילו נלקחו מחוברת ההפעלה ביפנית של המצלמה אין לכך זכר. מה שסביר יותר היא האפשרות שסוני תכריז על עינית דיגיטלית חיצונית אותה ניתן יהיה לחבר ל-hot-shoe של המצלמה (לא פיתרון אידאלי לדעתנו אבל עדיף מן המצב הנוכחי). גם לגבי העדשה של המצלמה אין בשלב זה מידע אך אנו נוטים להעריך בזהירות שסוני לא תשנה אותה בדור הקרוב (למרות שהיו ביקורות לגבי, במיוחד בכל הנוגע לצמצם בקצה טווח הטלה).

עמוד מתוך חוברת ההוראות ביפנית של ה-RX100 MKII (מקור: sonyalpharumors)

RX100 mkii manual 1

מסך בר הטיה – RX100-MKII

RX100 mkii manual 2

כעת גם מתברר שמה של המצלמה הנוספת שתצטרף ל-RX1 בחודש אוגוסט – RX1-R – בלשב זה לא ברור מה תביא עימה מצלמה זו לשולחן (פרט אולי לחיישן חדש בעל רזולוציה גבוהה) אך קרוב לוודאי שהיא תהיה יקרה יותר מה-RX1 הנוכחית (שאולי תרד מעט במחיר בעקבות הכרזת הדגם החדש). אנו נמתין ונראה.

עדכון: רגעים ספורים לאחר פרסום הידיעה הועלה לרשת מדריך ההפעלה המלא של ה-RX1-R – אתם מוזמנים להציץ בו בקישור הבא. באופן מפתיע אנו לא הצלחנו למצוא שום הבדל בין המצלמה לבין ה-RX1 הנוכחית ובראש המדריך מופיע שמן של שתי המצלמות יחד – RX1/RX1-R – אתם מוזמנים לנסות ולעזור לנו לפצח את התעלומה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

2 תגובות

  1. Avatar

    אסף

    16/06/2013 ב 1:11 PM

    תוספת נוספת (ומשמעותית בעיניי) ל-RX100II
    היא קליקים לטבעת הזום, המשוב שלה בדגם הנוכחי לא סימפטי.

    התוספת של ה-R היא כמו התוספת של ה-E ב-D800
    מצלמה נטולת פילטר AA

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    16/06/2013 ב 4:16 PM

    אה – יפה ששמת לב – תודה.
    יהיה מעניין לראות את התוצאות במבחנים – עד כה עניין הפילטר לא הביא עימו שינוי דרמאטי לא ב-D800E לא ב-D7100 ולא בפנטקס למיטב ידיעתי.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *