ראשי מבזקים מקבץ מבזקי צילום לאמצע השבוע (27/3/2013)

מקבץ מבזקי צילום לאמצע השבוע (27/3/2013)

3
0

בימים האחרונים הצטברו על שולחננו שורה של נושאים מסקרנים שלא זכו לידיעות נפרדות ואנו מביאים אותם היום בפניכם במסגרת מקבץ מבזקי הצילום של MegaPixel.

  • האצן האגדי (והצלם לעת מצוא) יוסיין בולט החליט להצטרף לאחרונה לקמפיין החדש של חברת סמסונג בארה”ב ולקדם את מצלמת ה-NX300 החדשה. הקמפיין תחת הסיסמא Shoot Fast. Share Faster מכוון ליכולות השיתוף של המצלמה החדשה. מה שבסמסונג העדיפו לשכוח הוא שיוסיין בחר בשנה שעברה לצלם דווקא עם מצלמת ניקון D4 אותה לקח מצלם עיתונות בגמר ה-200 מ’ באולימפיאדת לונדון. מצד שני כשמדובר באדם המהיר בעולם, מי זוכר פרטים כאלו.

בולט וה-NX300

Bolt NX 300 1

Bolt NX 300 2Bolt NX 300 3

  • קנון ממשיכה לבחון בימים אלו את המצלמה המקצועית הבאה שלה המיועדת כפי הנראה להיות מוכרזת בספטמבר/אוקטובר. המצלמה (אשר תיקרא – אולי – 1D-Xs או 1Ds-X) נמצאת כאמור בבחינה בימים אלו עם לפחות 3 אבות טיפוס שונים (חיישנים של +39/47/50 מגה פיקסל). המצלמה תלויה כפי הנראה בטכנולוגיות אשר יגיעו לשוק עם מצלמת ה-7D MKII מוקדם יותר השנה (כפי הנראה גרסה למעבד ה-DIGIC 6 אשר הוכרז לא מכבר למצלמות קומפקטיות). (מקור).
  • הינה משהו שלא מעט משתמשי קנון היו שמחים לראות מיושם בארץ – בקנון סינגפור השיקו לאחרונה מדיניות של “נסה לפני שתקנה” עבור שורה של עדשות. משתמשים יוכלו להשכיר עדשות ליום או יומיים לנסיון לפני הרכישה. המחירים ליום השכרה נעים סביב כמה עשרות דולרים (דגמים יקרים יותר עולים יותר מן הסתם). (מקור).

מחירי ההשכרה בסינגפור – שווה את המחיר?

lens rental canon

  • משתמשי אולימפוס השוקלים לרכוש את מחליפתה של ה-E-5 יתעניינו אולי לשמוע שבאתר החברה היא רשומה כרגע כ-out-of-stock. המשמעות? אפשר והמצלמה כבר אינה מיוצרת לטובת שינוי קו הייצור עבור המחליפה. מצד שני המידע הנוכחי מדבר על מחליפה אשר תגיע רק בשלהי 2013.
  • ניקון רשמה לאחרונה פטנט מעניין לעינית היברידית (דיגיטלית ואופטית משולבות). הפטנט דומה במידה מסויימת לזה אותה מיישמת פוג’פילם בדגמי ה-X-PRO1/X100 אך עם הבדלים מסוימים. לא ברור עבור אילו מצלמות מייעדת ניקון את הפיתוח (אולי עבור דור חדש של מצלמות חסרות מראה בעלות חיישן DX, אבל זאת היא השערה בלבד בשלב זה). (מקור).
עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

3 תגובות

  1. Avatar

    שרון

    27/03/2013 ב 10:31 PM

    את הסמסונג בכוונה התאימו לבחור בתמונה?
    🙂

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    28/03/2013 ב 2:38 AM

    “הבחור שבתמונה” הוא במקרה האיש המהיר בעולם.

    השב

  3. Avatar

    גיל רז

    02/04/2013 ב 10:42 PM

    עידו אתה צודק לגבי חברות השכרה.
    אך ביוגנד, ניתן לשכור לפני קנייה.
    ז”א, יוגנד מחזירים את מלוא יום ההשכרה במידה והלקוח רכש את העדשה.
    הדבר נכון גם למצלמות ולעדשות קנון וניקון.
    ויש כמעט את כל מגוון הגופים והעדשות זמינים.
    למדינתנו הקטנה והצנועה, ביחס לסינגפור, זה די מכובד.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *