ראשי מבזקים פנטקס תכריז על מצלמת K-3 בעלת חיישן Full Frame ביום רביעי?

פנטקס תכריז על מצלמת K-3 בעלת חיישן Full Frame ביום רביעי?

4
0

כבר לא מעט שנים ישנן שמועות בנוגע לחזרתה של חברת פנטקס לשוק מצלמות ה-Full Frame, כעת נראה כי סוף סוף תגיע מצלמת FF מקצועית מבית Pentax-Ricoh.

לפנטקס ליין מכובד של מצלמות קומפקטיות, מצלמות חסרות מראה, מצלמות רפלקס (קרופ) ומצלמות פורמט בינוני. הדבר היחיד שחסר בליין של החברה הוא מצלמת Full Frame וזאת למרות שלחברה ליין היסטורי נרחב למדי של עדשות תואמות.

ההפתעה המעניינת היא הרמה (וקהל היעד) אליו צפויה כנראה פנטקס לכוון את המצלמה החדשה אשר על פי הדיווחים תוכרז עוד השבוע. הצלם Mike Svitek קיבל מפנטקס אבטיפוס של המצלמה ודיווח על כך בבלוג שלו מוסר כי למצלמה חיישן ומעבד חדשים (החיישן בעל רזולוציה גבוהה לדברי Svitek – כפי הנראה 24 מגה פיקסל), והיא מיועדת לקהל יעד המצוי בין דגמי ה-D800 ל-D4 או ה-5D MKIII וה-1D-X. הרגישות המקסימאלית של החיישן אגב (עם הגברה) תעמוד על 102,400 – בדומה לדגמי העילית של קנון/ניקון (אם כי נתון זה הוא פעמים רבות החלטה שרירותית למדי של החברות עד לאן לאפשר את מתיחת הרגישות מעבר לרמת הבסיס).

לדברי Svitek אב הטיפוס אותו הוא קיבל (ישנם לדבריו 10 אבות טיפוס אשר שוחררו לצלמים מחוץ לחברה משלושה סוגים שונים) הוא הכלאה בין ה-D600 ל-A99 של סוני (החיישן ככל הנראה זהה) אך עם מנה גדושה של “סטרואידים”.

בשלב זה אין עדיין מפרט או תמונות אך אפשר לשער שאלו יתחילו לזלוג בשעות הקרובות. פנטקס גם תזדקק לעדכון מסוים של ליין העדשות שלה בכדי לתמוך במצלמה החדשה. אנו נמשיך ונעדכן.

פנטקס – מצלמת Full Frame לפסח?

Pentax Ricoh

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

4 תגובות

  1. Avatar

    אדי

    26/03/2013 ב 2:55 PM

    החלום הרטוב שלי ושל עוד כמה, הוא פנטקס FF עם כל הטכנולוגיות הכי עדכניות, גם אם הרזולוציה שלו היא “רק” 24 מגה-פיקסל.

    חייבים להודות שאפילו ה 645D שלהם (פורמט בינוני עם 40 מגה-פיקסל) הוא טככנולוגיה שמרנית ודי מיושנת נכון להיום, וכל המתחרים, בעיקר ממיה והאסלבלד הלכו הרבה יותר רחוק מהם.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    26/03/2013 ב 5:10 PM

    פנטקס חברה מוזרה כמעט מכל בחינה. אחרי שריקו רכשו אותם הם קיבלו גם את המוזרויות של חברת האם (שהיא כנראה יצרנית המצלמות המשונה ביותר).
    המוצר עליו מדובר כאן הוא בעיקרו מעניין אבל הם יצטרכו לראות מה הם עושים לגבי עדשות FF איכותיות (כרגע אין הרבה). נראה בדיוק מה יוכרז כנראה בשעות הקרובות.

    השב

  3. Avatar

    אדי

    26/03/2013 ב 10:39 PM

    זה נכון, אבל בעיקרון למי שמצלם צילום מנואלי לגמרי (כמוני למשל) יש אפשרות להשתמש בכל המבחר הישן והמעולה של עדשות FF של פנטקס / טאקומר (K Mount) מתקופת הפילם.

    https://www.mflenses.com/pentaxtakumar-list.html

    https://en.wikipedia.org/wiki/Pentax_K_mount

    השב

  4. Avatar

    עידו גנוט

    27/03/2013 ב 12:35 AM

    זה נכון אבל כמה משתמשים כמוך נשארו לפנטקס…

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *