ראשי מבזקים מקבץ מבזקי צילום לאמצע השבוע (26/2/2013)

מקבץ מבזקי צילום לאמצע השבוע (26/2/2013)

0
0

בשבוע וחצי האחרונים הצטברו על שולחננו שורה ארוכה מאד של נושאים מסקרנים שלא זכו לידיעות נפרדות ואנו מביאים אותם היום בפניכם במסגרת מקבץ מבזקי הצילום של MegaPixel.

  • נפתח עם אדובי אשר שיחררה היום את ה-Lightroom 4.4 וה-Camera Raw 7.4 שניהם בגרסת RC (לא סופית לגמרי). הגרסאות החדשות מביאות תמיכה בלא מעט מצלמות ועדשות חדשות אשר שוחררו בתקופה האחרונה – פרטים ניתן למצוא ב-tab ה-Product Details בתחתית העמודים.
  • מי שלא שבע עדיין מן הסיקור המקיף שלנו בעקבות הכרזתה של ה-D7100 של ניקון (ובהמשך ההשוואה הנרחבת למתחרותיה) מוזמן להציץ בשני הסרטונים הקצרים הבאים בהם ניתן לראות אספקטים שונים של הממשק של המצלמה כולל את פעולת כפתור ה-i החדש שנראה שימושי למדי.

האתר engadget משווה את ה-D7100 ל-D5100

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=RBOSsfO8MUU[/youtube]

DigitalCameraWorld – נותנים סקירה קצרה ומעניינת על ה-D7100

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Pqr3pIzA5zA[/youtube]

  •  לפי ידיעה המתפרסמת השבוע נראה כי סוני צפויה להכריז על מחליפה ל-NEX-7 – חסרת המראה המתקדמת של החברה (אותה סקרנו כאן בשנה שעברה) כבר בחודש הבא. בשלב זה עוד אין פרטים רבים אבל הידיעה יודעת לדווח כי המצלמה תכלול חיישן 24 מגה פיקסל חדש בעל רגישות משופרת (של כ-1/3 סטופ), שיפורים נוספים נוגעים למעגלים הפנימיים של המצלמה – לפי הדיווח בעיית ההתחממות בעת צילום וידאו צפויה להיעלם (גם אנו נתקלנו בה) והעינית ככל הנראה תשודרג אף היא. (מקור).
  •  רק לאחרונה פרסמנו כאן את התמונה הפנוראמית הגדולה בעולם – לא פחות מ-320 ג’יגה פיקסל המורכבים מחיבור של עשרות אלפי תמונות. כעת מגיע סרטון מאחורי הקלעים.

מאחורי הקלעים של הצילום הגדול בעולם

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=1sJmvgOi94I[/youtube]

  • אם בתמונות ג’יגה פיקסל עסקינן, לאחרונה צולמה רפרודוקציה של תמונה של ישו בלא פחות מ-3 ג’יגה פיקסל בפולין. ניתן לקרוא עוד על הפרויקט המעניין (וגם לראות תמונות) בקישור הבא. (תודה לתמיר אורבאום על המידע – גם אתם מוזמנים לשלוח לנו פרויקטים מעניינים שנתקלתם בהם).
  • עסקנו לאחרונה פעם נוספת בפרויקט המשקפיים של גוגל
  • השבוע נודע על הפסקת הייצור של אחת המצלמות המוזרות בעולם (יש יאמרו המכוערות) – ה-K-01 של חברת פנטקס.

הברווזון המכוער של פנטקס פורש לגמלאות (צילום: אופיר אילוז)K 01 the end

 

 

  • חברת קנון צפויה בקרוב לעבור דירה. לא מדובר בסניף הראשי ביפן חלילה אלא דווקא בסניף הראשי בארה”ב הממוקם מזה למעלה מ-40 שנה בעיר Melville שבמדינת ניו יורק. הסניף יישאר בעיר אך כל 1400 העובדים יזכו לשדרוג משמעותי בדמות בניין חדיש בן לא פחות מ-65 אלף מטרים רבועים (!) – ואנו אומרים – מזל טוב. (מקור).

בניין חדש ומשוכלל לקנון בניו יורק – תגידו מזל טוב

Canon new hq new york

  • אם כבר קנון, אז בחברה רשמו מספר פטנטים מעניינים לעדשות מבוססות על גבישי Fluorite האיכותיים (אך הקשים לעיבוד). הפטנט הראשון עוסק בעדשת 14 מ”מ f/2.8 אולטרה רחבה חדשה והשני בעת 17-35 מ”מ בעלת צמצם f/2.8-f/4. בנתיים מדובר רק בפטנטים כמובן ובכל זאת אולי נראה בעתיד גם מוצרים של ממש. (מקור).
  • לסיום, קנון הוציאה לאחרונה הודעה (בניסוח מעט מוזר יש לומר) המתייחסת לבעיה ב-5D MKIII וב-1D-X בשילוב ה-AF Assist Beam ומבזקים. החברה מתחייבת להוציא עדכון שיתקן את הנושא בסוף מרץ (5D MKIII) ובסוף אפריל (1D-X). אנו נדווח כשזה יוכרז.
עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *