ראשי מבזקים מקבץ מבזקי צילום לאמצע השבוע (13/2/2013)

מקבץ מבזקי צילום לאמצע השבוע (13/2/2013)

0
0

בשבוע וחצי האחרונים הצטברו על שולחננו שורה ארוכה מאד של נושאים מסקרנים שלא זכו לידיעות נפרדות ואנו מביאים אותם היום בפניכם במסגרת מקבץ מבזקי הצילום של MegaPixel.

  • נפתח דווקא עם חברת טוקינה אשר נציגה אישרו (באופן מתמיה למדי) כי החברה חידשה את המגעים שלה עם חברת פנטקס לגבי פיתוח ליין עדשות עבור החברה (כפי שהיה מסתבר בעבר) תחת המותג פנטקס עבור מצלמה בעלת חיישן Full Frame. אנו פרסמנו בעבר כי ישנן שמועות על פיתוח מצלמת FF על ידי פנטקס אך זאת מתעכבת עוד ועוד (במיוחד אחרי שהחברה נרכשה על ידי חברת ריקו). החשיפה היא מוזרה באופן מיוחד משום שלא מקובל שחברה אחרת חושפת בגלוי פיתוח של שותפה עסקית מבלי לקבל אישור (וספק אם נציג טוקינה קיבל אישור לדון בכך עם עיתונאים). האירוע המוזר התרחש במהלך תערוכת +CP ביפן. בשלב זה טוקינה טרם ייצרה עדשות ייעודיות עבור פנטקס במסגרת שיתוף הפעולה – דבר שיכול להעיד עוד יותר על המרחק שיש לפנטקס לעבור בטרם תהיה מוכנה להוציא מצלמת Full Frame חדשה לשוק (מקור).
  • תמונה ראשונה של ה-NEX-3N נחשפה ברשת בשבוע שעבר. אין פרטים רבים פרט לחיישן (16 מגה פיקסל) ולעיצוב המעט שונה ולכפתור זום (כמו במצלמות אולטרה זום/קומפקטיות השולט בעדשות ה-power-zoom החדשות של סוני) אותו ניתן לראות בחלק העליון של המצלמה (שימו לב ל-W ול-T). (מקור).

תמונה ראשונה של הסוני NEX-3N העתידית – שימו לב לכפתור הזום (מקור: sonyalpharumors)

NEX 3N sonyalpharumors

 

  • אם כבר סוני, נראה שלחברה יש תוכניות לא מעטות לליין מוצרי 2013. בין השאר אנו צפויים (מלבד ה-NEX-3N המופיעה למעלה) גם ל-SLT-A58 בעלת חיישן חדש לגמרי (20+ מגה פיקסל) לעדשת 18-55 מ”מ חדשה ועדשת 70-400 מ”מ חדשה מסדרה G היוקרתית (מחיר צפוי 2200 דולר) וגם עדשת זייס/צייס 50 מ”מ f/1.4 חדשה לסוני (מחיר צפוי: 1500 דולר). (מקור).
  • תמיד תהיתם כמה זמן לוקח לייצר את מצלמת הרפלקס האהובה שלכם? המגזין exposure הורשה לאחרונה להיכנס לפס הייצור של ה-6D של חברת קנון וגילה פרטים מעניינים – כמו למשל העובדה שלוקח 40 דקות להרכיב מצלמה אחת, מן הבורג הראשון ועד למצלמה פעילה לגמרי! התהליך נמשך על פני 15 שולחנות הרכבה כאשר בכל שולחן פועלים אחרים בודקים את תקינות המצלמה בשלב ההרכבה והימצאות לכלוך על החיישן ובמקומות אחרים. במסגרת הסיור גילו במגזין כי בקנון עושים שימוש בציפוי חדש ו”סודי” בעדשת ה-24-70 מ”מ החדשה של החברה (פרטים).
  • קנון רשמה לאחרונה פטנט על עדשת 17-85 מ”מ צמצם f/4-f/5.6. לעדשה מייצב תמונה ו18 אלמנטים. (מקור).
  • גם פנסוניק רשמה פטנט על גרסה של מצלמת ה-GX (כפי הנראה GX2?) אשר לה עינית אלקטרונית מובנית הניתנת להטיה (רעיון מעניין למדי). (מקור).
  • בקיץ הקרוב אנו צפויים למחליפה של מצלמת ה-E-P3 של אולימפוס (כנראה תכונה E-P5) ועימה כנראה גם עדשת זום מהירה (f/2.8). העדשה הזאת צפויה כנראה להתחרות או להשלים את ליין עדשות ה-X המהירות של פנסוניק (12-35 מ”מ וה-35-100 מ”מ עליהן הכריזה פנסוניק בשנה שעברה). (מקור).
  • ניקון קיצצה באחרונה את תחזיות הרווח שלה בלא פחות מ-37% – מצד שני לשינוי זה בתחזיות יש גם צד חיובי – בשל המשבר הכלכלי נאלצה החברה להוריד מחירים ומגמה זאת על פי החברה צפויה להמישך גם ב-2013. (מקור).
  • עדכון של חברת אפל למגוון תוכנות (כולל aperture, ו-iPhoto). העדכון מביא תמיכת RAW למגוון מצלמות חדשות כולל RX1 של סוני, ניקון D5200 ודגמים נוספים של פנטקס ולייקה. להורדה+פרטים נוספים – באתר חברת אפל.

עדכונים לתוכנות אפל

Apple Aperture 3

  • גם ניקון מעדכנת תוכנה: החברה השיקה גרסה חדשה ל-Capture NX (גרסה 2.4) הכוללת תמיכה במצלמות שהושקו בחודש ינואר (כולל ה-J3 וה-S1 החדשות), פותר מספר באגים ומשפר שורה של תכונות הנוגעות לאיזון ללבן ועוד. להורדה מאתר ניקון.
  • האתר הספרדי quesabesde פרסם ידיעה מעניינת (ולא מפתיעה במיוחד יש לומר) ועל פי חברת סוני לא הייתה היעד הראשון לשיתוף הפעולה של חברת הסלבלד בפרויקט לונר של החברה אשר נחשף בתערוכת פוטוקינה (אנו סיקרנו אותו בהרחבה כזכור). למעשה בהסלבלד רצו לשתף פעולה עם פוג’פילם (לה יש להסלבלד קשרים היסטוריים עוד מתקופת ה-X-PAN) אך נראה כי לפוג’י היו תוכניות אחרות והסלבלד פנו לסוני. אגב להסלבלד תוכניות נרחבות מאד לפתח את ליין הלונר – אנו קצת ספקנים אך יש לכך שוק…

הלונר של הסלבלד – החברה רצתה דווקא את פוג’י… (צילום: אופיר אילוז)

Hasselblad lunar

 

  • ידיעות המתפרסמות היום ברשת מדברות על כך שחברת סאמיאנג עובדת על עדשה מעניינת מאד – 50 מ”מ f/1.2. המקור לידיעות מגיעות מסטטוס שפרסמה החברה הקוראנית בפייסבוק. על פי הסטטוס העדשה נמצאת כרגע במפת הדרכים של החברה ל-2014.
  • שורה של עדכוני קושחה איתנו:
  1. ניקון V1 זוכה לשדרוג לגרסה 1.21 המטפל בבעיה בתצוגה לאחר חיבור עדשה. להורדה.
  2. ניקון פרסמה עדכון קושחה גם ל-D4 (גרסה 1.04 B1.02) אשר אמור לשפר את תפקוד מצב ה-AF-C בעקיבה אחר עצמים. להורדה.
  3. קנון פרסמה כי עדכון קושחה ל-5D MKIII ול-1D X אשר אמור לפתור בעיות הקשורות למערכת ה-AF ASSIST ולשימוש במבזק אמור להגיע “בקרוב” (אפשר ומדובר רק באפריל…) (מקור).
  4. פוג’יפילם עדכנה את הקושחה של שתי מצלמות הדגל שלה – X-PRO1 וה-X-E1. העדכון (גרסה 2.03 ל-X-PRO1 ו-1.04 ל-X-E1) כולל תמיכה בעדשת ה-14 מ”מ החדשה ושיפור לפעולת הפוקוס האוטומטי (הידוע לשמצה במצלמה). עוד שינויים ופרטים בנוגע להורדה ניתן למצוא באתר פוג’י (X-PRO1) (X-E1).
  5. סוני עדכנה כמעט את כל ליין המצלמות הנוכחי שלה (כולל כל דגמי ה-SLT מה-A37 ועד ה-A99) העדכון מביא עימו תמיכה ב-automatic lens correction עדכון קיים גם עבור ליין ה-NEX הפופולארי של סוני אשר כולל שורה של תיקונים אחרים ל-NEX-7/NEX-6/NEX-5N/NEX-F3. את הפרטים ניתן למצוא באתר סוני יפן. קישור לעדכונים ניתן למצוא באתר סוני ארה”ב לפי שם הדגם.
עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *