ראשי מבזקים מקבץ מבזקי צילום לסוף השבוע (12/1/2013)

מקבץ מבזקי צילום לסוף השבוע (12/1/2013)

0
0

כבכול שבוע אנו מביאים לכם שורה של נושאים מסקרנים אשר היו השבוע בשולי החדשות ולא זכו לידיעות נפרדות וזאת במסגרת פינת סיכום מבזקי הצילום השבועיים של MegaPixel.

  • בראשית השבוע געשה הרשת כתוצאה מידיעות על פיהן אדובי משחררת גרסה ישנה של Creative Suite Premium Plus הכוללת את תוכנת הפוטושופ (CS2 הוותיקה) להורדה בחינם. ובכן, העובדות מעט פחות חיוביות – מסתבר שעקב תקלה טכנית הייתה בעיה לבצע אקטיבציה של התוכנה ואדובי נאלצה לשחרר מספרים סיריאליים למשתמשים קיימים אשר רכשו את התוכנה באופן חוקי – הינה הודעת ההבהרה של אדובי בעניין – אין ארוחות חינם מסתבר.
  • האם חברת קנון צפויה להשיק בקרוב חנויות קונספט משלה (בדומה לחנויות אפל או לחילופין לרשת חנויות היוקרה של לייקה)? שמועות מדברות על כך שזאת אפשרות של ממש עם חנות ראשונה שתיפתח כבר בקרוב בקנדה ותהיה דומה בעיצובה לחנות אפל. (מקור).
  • חברת קנון הוכרזה לאחרונה כיצרנית היפנית המובילה ברישום פטנטים בארה”ב בשנת 2012 רשמה היצרנית היפנית לא פחות מ-3174 פטנטים (לעומת 2813 ב-2011 ופחות מ-2000 פטנטים ב-2007). (מקור).
  • קנון הכריזה השבוע על זוג עדשות קולנוע/וידאו חדשות (בתושבת EF המתאימה כמובן לכל מצלמות החברה). העדשה הראשונה היא ה-CN-E14mm T3.1 L F האולטרה רחבה והשנייה היא CN-E135mm T2.2 L F הטלפוטו המהירה. העדשות צפויות להיות זמינות בין חודש אפריל למאי והמחיר בין 5200-5500 דולר (פרטים נוספים).

קנון CN-E135mm T2.2 L F – טלפוטו מהירה לוידאו וקולנוע

Canon CN E135mm T2.2 L F

  • משהו לא טוב קורה לחנויות הצילום הפיזיות הוותיקות ברחבי העולם – רבות מהן הולכות ונסגרות לנוכח התחרות הגוברת מצד החנויות המקוונות – כך קרה לאחרונה גם ל-Jessops רשת הצילום הגדולה בבריטניה עם מעל 200 (!) סניפים. הרשת אשר נפתחה ב-1935 הייתה שם דבר באנגליה וסגירתה (למעשה העברתה לכינוס נכסים) היא סממן ברור של שינוי העידן בתחום הצילום אשר החל עם המהפכה הדיגיטלית והמשיך עם התפתחות האינטרנט והחנויות המקוונות והגיע לשיאו בשנים האחרונות עם התחזקות הצילום הסלולארי. (מקור).

עולם הצילום משתנה – Jessops תעבור לכונס

Jessops

  • רכשתם במקרה את עדשת ה-15 מ”מ f/2.8 של קרל זייס/צייס ואתם ממש רוצים להסיר את ה-HOOD המובנה בשביל להרכיב פילטרים עם מתאם מיוחד (לא ממש מומלץ ומפיג את האחריות!) ב-lensrentals הכינו מדריך מצולם.
  • שמועה מעניינת מכיוונה של פוג’יפילם עשויה להביא בהמשך השנה עדשת 15 מ”מ f/3.5 בעלת יכולות Tilt Shift. אם אכן תוכרז עדשה כזו היא תהיה העדשה הייעודית הראשונה מסוגה עבור מצלמות חסרות מראה – בנתיים בגדר שמועה בלבד. (מקור).
  • ניקון רשמה פטנט מסקרן (ולא ראשון) על עדשת 18-55 מ”מ בעלת צמצם f/3.5-f/5.6 עבור… מצלמה חסרת מראה בעלת חיישן APS-C. האם אנו צפויים למצלמה חסרת מראה עם תושבת חדשה וליין עדשות חדש מניקון – קשה להאמין – אבל אולי מצלמה שתתאים לליין העדשות הנוכחי של החברה – עם או בלי מתאם – ימים יגיעו. (מקור).
  • חברת קודאק ממשיכה להתפרק מכל נכס אפשרי ולאחרונה מכרה את הזיכון לעשות שימוש בשמה לחברת JK Imaging אשר תייצר מעתה מצלמות קומפקטיות ממותגות קודאק – העולם לא עוצר את נשימתו. (מקור).
  • משהו צבעוני לסיום – חברת פנטקס ממשיכה במסורת שלה לייצר מצלמות צבעוניות וכעת היא מוציאה לא פחות מ-100 צבעים שונים למצלמת ה-Q10 – חסרת המראה הזעירה. האם הדבר יעזור לה להימכר 0 אנחנו לא בטוחים…

Q10 של פנטקס בכל גווני הקשת

Pentax Q10 colors

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *