ראשי מבזקים מקבץ מבזקי צילום לסוף השבוע (5/1/2013)

מקבץ מבזקי צילום לסוף השבוע (5/1/2013)

0
0

כבכול שבוע אנו מביאים לכם שורה של נושאים מסקרנים אשר היו השבוע בשולי החדשות ולא זכו לידיעות נפרדות וזאת במסגרת פינת סיכום מבזקי הצילום השבועיים של MegaPixel.

  • נפתח עם תערוכת CES 2013 אשר תיפתח השבוע. ממידע אשר התפרסם ברשת עולה כי מרבית המצלמות הקומפקטיות השנה ימשיכו לכלול חיישנים ברזולוציה של 16 מגה פיקסל (די דומה למה שראינו גם ב-2012) עם כמה דגמים מתקדמים אשר יגיעו לראשונה עם חיישנים בני 20 מגה פיקסל. אין בשלב זה פרטים רבים אבל במהלך השבוע צפו למבול של הכרזות. (מקור).
  • ב-CES  תכריז ניקון כפי הנראה על מצלמה חסרת מראה חדשה (אפשר שגם יותר מאחת – J3 ו-S1 כפי שדיווחנו) וכן על לפחות שתי עדשות עבור ליין המצלמות חסר המראה שלה – Nikkor 10-100mm f/4-5.6 ו-Nikkor 6.7-13mm f/3.5-5.6 (במקבילה ל-35 מ”מ אנו מדברים על עדשות 27-270 מ”מ ו-18-35 מ”מ). (מקור).
  • ומה באשר לקנון? על פי הדיווחים ספק רב אם נראה הכרזה גדולה או משמעותית מכיוונה ב-CES – לא נתפלא לראות מספר מצלמות קומפקטיות חדשות וישנם גם דיבורים על 2 או אפילו 3 עדשות (את חלקן הזכרנו כאן בעבר כולל EF 35 f/2 IS, ו-EF 24-70 f/4L IS – מומלץ לקחת עם קורטוב של מלח). (מקור).
  • תמונות ראשונות של הפוג’יפילם X100s והפוג’יפילם X20 התגלגלו להן לרשת – כפי שניתן לצפות הרטרו ממשיך לשלוט בקו העצובי של החברה. אין עוד הרבה פרטים מעבר למה שכבר פרסמנו בעניין (מקור).

ה-X20 של פוג’יפילם (מקור)

Fujifilm X20 low res

מצלמת ה-X100s של פוג’יפילם עם חיישן ה-X-TRANS של ה-X-PRO1 (מקור)

Fujifilm X100s low res

  • אם אתם מצלמים עם X-PRO1 או ה-E-X1 החדשה תשמחו בוודאי לקרוא את הכתבה הבאה העוסקת בתוכנת ה-AccuRaw להמרת קבצי RAW המאפשרת גם המרה של קבצי ה-RAW של מצלמות פוג’י בעלות חיישן ה-X-TRANS המתקדם (אך השונה בפעולתו מזה הקיים ברוב המצלמות הקיימות).
  • בראיון (ביפנית) שנערך לאחרונה עם אחד הנציגים הבכירים של פנסוניק בתחום הצילום אמר האחרון כי החברה בהחלט בוחנת את האפשרות של יצירת מצלמה מקצועית בעלת חיישן גדול יותר אבל לשם כך יהיה עליה לתכנן מפת דרכים מסודרת של עדשות לפחות 5 שנים קדימה. (מקור).
  • לאחרונה הוספנו עדשה חדשה למאגר הנתונים של האתר – 21mm f/1.8 Ultron של חברת Voigtländer הגרמנית. העדשה הוכרזה בתערוכת פוטוקינה (מעט נבלעה ברעש הכללי של התערוכה) והיא צפויה להגיע לשוק בשבועות הקרובים. העדשה הרחבה והמהירה הזו היא ידנית, תואמת לתושבת לייקה M (מה שאומר שניתן לעשות בה שימוש עם מתאמים על מצלמות שונות) ומחירה יעמוד על 1150 יורו.
  • אם חשבתם שפורמט כרטיסי הזיכרון CF מת, תחשבו שוב – טושיבה השיקה לא מזמן כרטיס CF מהיר במיוחד מסדרת ה-EXCERIA PRO המקצועית בעל במהירות של 1066x או 160MB/s קריאה ו-150MB/s כתיבה – קרוב לגבול התיאורטי של תקן ה-UDMA 7ׂ. הכרטיס תומך גם בתקן המכונה VPG-20 (המזכיר את תקן ה-UHS עבור כרטיס SD) ועל פיו הכרטיס אמור להיות מסוגל להעביר באופן רציף בכל רגע נתון לא פחות מ-20MB/s – חשוב לצלמי וידאו ברזולוציה גבוהה. הכרטיס יגיע בשלושה נפחים מ-16GB-64GB והיה זמין באביב 2013 – אין מידע לגבי מחיר בשלב זה.

טושיבה – כרטיס CF מהיר במיוחד

Toshiba 1066x CF

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *