ראשי מבזקים מקבץ מבזקי צילום לסוף השבוע (15/12/2012)

מקבץ מבזקי צילום לסוף השבוע (15/12/2012)

0
0

כבכול שבוע אנו מביאים לכם שורה של נושאים מסקרנים אשר היו השבוע בשולי החדשות ולא זכו לידיעות נפרדות וזאת במסגרת פינת סיכום מבזקי הצילום השבועיים של MegaPixel.

  • מצלמת ה-6D החדשה של קנון החלה להימכר ומידע מעניין מתחיל לזרום לגביה ממקורות שונים. DXO אשר בדקו את המצלמה נתנו לה ציון גבוה – למעשה גבוה יותר מזה של ה-5D MKIII וגבוה בהרבה מה-5D MKII. השיפור המשמעותי הוא ברגישות  (מקור). אולם אם נשווה את אותם הנתונים לאלו של ה-D600 של ניקון – נגלה כי ה-6D נחותה בכל אחד משלושת הפרמטרים העיקריים (רגישות, עומק צבע וטווח דינאמי). עד כמה ההבדלים הללו משמעותיים בפועל נגלה כנראה רק בהשוואות אמת ישירות (מקור).
  • אם כבר עסקנו ב-6D – בשבוע שעבר דיווחנו במקבץ המבזקים השבועי כי למצלמה בעיה עם העלאת סרטונים ל-Youtube (כן, קצת מביך אנחנו יודעים). אז גם בקנון הבינו שזה מביך והוציאו תיקון לבעיה (קושחה 1.1.2) אותה תוכלו להוריד מאתר החברה (אם כבר הספקתם לרכוש את המצלמה כמובן).

קנון 6D – הבאג בוידאו תוקן (צילום: אופיר אילוז)

Canon 6D 11

  • אנו נשארים בקנון – מי שעושה שימוש בתוכנת ה-DPP של קנון (Digital Photo Professional) ישמח לשמוע כי השבוע עידכנה החברה את התוכנה עם תמיכה במצלמת ה-6D ובגרסה החדשה של עדשת ה-24-70 מ”מ והוסיפה שורה של תיקונים ושיפורים לגרסה האחרונה (3.12.52). עוד תוכנות של קנון שזכו השבוע לעדכונים שונים הן ה-EOS Utility וה-Picture Style Editor. עוד פרטים וגם קישור להורדה.
  • ונסיים עם קנון להיום עם שמועה מעניינת (ולא בפעם הראשונה), בדבר גרסה חדשה לעדשת ה-50 מ”מ f/1.4 המזקינה של החברה (בעוד שבועיים תחגוג 20 שנה להכרזתה). השמועה הנוכחית מדברת על גרסה חדשה שתכלול – בפעם הראשונה בעדשות 50 מ”מ – מייצב אופטי (!). אם אכן תגיע עדשה כזו לשוק היא לא תהיה זולה אבל היא תהיה ככל הנראה ייחודית למדי ותתאים לצילום בתנאים מאתגרים במיוחד. עוד עדשה שצפויה לזכות למייצב היא ה-85 מ”מ f/1.8 של קנון (על פי אותה הידיעה). אנחנו כרגיל ממליצים לקחת כל שמועה כזו עם כפית (ויותר) של מלח. (מקור).
  • הכל יותר מעניין ביפן והעדות האחרונה לכך היא ההכרזה על גרסה יפנית בלבד של מצלמת ה-645D של פנטקס המיועדת באופן מיוחד לצילום אינפרה אדום (תגיע ללא פילטר IR לפני החיישן). השימוש המרכזי של המצלמה החדשה צפוי להיות עבור חוקרי זיהוי פלילי משטרתיים ומוזיאונים אשר עשויים לעשות בה שימוש לגילוי “תמונות מתחת לתמונות” אשר אותן העין האנושית איננה מסוגלת לזהות. המחיר לא פורסם, אך מדובר במהדורה מוגבלת במיוחד של כ-100 מצלמות בשנה בלבד. עוד פרטים באתר ריקו (חברת האם של פנטקס).

הפנטקס 645D IR – אינפרה אדום ברזולוציה גבוהה

Pentax 645D IR

  • הרבה דברים מעניינים צפויים לקרות עם חברת סוני בתחום הצילום בשנה הבאה. אף שאין עדיין פרטים של ממש וסוני עצמה כנראה עדיין נמצאת בתהליך של שינוי תוכניות, נראה כי לפחות פרט אחד עתידי דלף – סוני צפויה לצאת ברבעון הראשון של 2013 עם עדשת זום ארוכה – 18-270 מ”מ עבור ליין מצלמות האלפא ובנוסף אנו צפויים כפי הנראה לזוג עדשות של חברת קרל זייס/צייס עבור סוני אלפא – 50 מ”מ f/1.4 חדשה ועדשת 70-200 מ”מ f/2.8 מקצועית (כל זאת בנוסף לעדשות עבור מצלמות ה-NEX עליהן כבר דיווחנו). (מקור).
  • ועוד באותו עניין – סוני רשמה פטנט מעניין הקשור לטכנולוגיית המראה החצי שקופה שלה (SLT). הפטנט אשר עשוי להופיע בדור הבא של מצלמות האלפא (ועשוי כמובן גם להיעלם בתהום הנשיה של רשם הפטנטים היפני) עוסק במערכת ההופכת את המראה השקופה למחצה הקבועה במצלמות ה-SLT של סוני, לעולה ויורדת – ממש כמו במצלמות רפלקס. מה ההגיון “לחזור אחורה” למנגנון מכאני מורכב מבחינת סוני – התשובה היא שהמראה השקופה למחצה מעבירה אחוז ניכר למדי מן האור באופן קבוע למערכת הפוקוס מבוססת הפאזה (אור שלא מגיע לחיישן). באמצעות מראה עולה ויורדת ניתן להנות מפוקוס מהיר בצילום סטילס וגם מאיכות תמונה טובה ללא איבוד אור (באמצעות הרמת המראה בזמן הצילום כמו במצלמות רפלקס) ומצד שני גם שימוש במראה הקבועה בעת צילום וידאו לטובת הפוקוס הרציף – הטוב מבין שני העולמות? עוד נראה. אנחנו בכל מקרה חשבנו על הרעיון הזה ברגע שראינו את מנגנון ה-SLT בפעולה לראשונה, חבל שלא רשמנו פטנט… (מקור).
עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *