ראשי מבזקים מקבץ מבזקי צילום לסוף השבוע (8/12/2012)

מקבץ מבזקי צילום לסוף השבוע (8/12/2012)

0
0

כבכול שבוע אנו מביאים לכם שורה של נושאים מסקרנים אשר היו השבוע בשולי החדשות ולא זכו לידיעות נפרדות וזאת במסגרת פינת סיכום מבזקי הצילום השבועיים של MegaPixel.

  • הצרות של קנון עם ה-1D X לא נפתרו לגמרי גם אחרי עדכון הקושחה האחרון שאיפשר לכאורה למקד עם עדשות (ובעיקר מכפילים) עד צמצם f/8. כעת מתברר שלמרות העדכון חלק מן המצלמות עודן בעיתיות. קנון הוציאה הודעה מסודרת בעניין במסגרתה יבדקו על ידי החברה המצלמות הבעיתיות משתי סדרות מסוימות. (עוד פרטים).
  • מסתבר שישנם שני דגמים שונים של מצלמת ה-EOS-6D החדשה – האחד עם WIFI ו-GPS והשני ללא. ההפרש במחיר נמוך באופן די מפתיע (כ-60 יורו – בקפריסין לפחות) – אנו מעט מסופקים אם לארץ תגיע הגרסה ללא GPS ו-WIFI אבל אם אתם מתכננים לרכוש את המצלמה כדאי לדעת כי הגרסה עם שתי התוספות מכונה (EOS 6D (WG בעוד הגרסה ללא מכונה (EOS 6D (N. (מקור).
  • אם כבר 6D נראה שגם לה יש בעיה. קנון גילתה כי המצלמה מצלמת סרטונים אותם לא ניתן להעלות ולנגנן באתר Youtube. הבעיה המוזרה הזאת נמצאת כרגע בבדיקה בחברת קנון ושם מבטיחים לעדכן ברגע שיעלו על הגורם לתקלה. (מקור).

ה-EOS 6D – שני דגמים אבל לא ב-Youtube

Canon 6D 1

  • מתכננים לרכוש את ה-EOS-M החדשה של קנון? אולי השמועה הבאה תגרום לכם לחשוב שוב – ממידע שהתפרסם ברשת עולה כי במהלך 2013 (כנראה לקראת סוף השנה) צפויה החברה להכריז על מצלמה חסרת מראה נוספת אשר תגיע – איך לא – עם עינית מובנית (אנו ניסינו לקבל תשובה ברורה האם ניתן טכנית להוסיף עינית חיצונית לדגם ה-EOS-M הנוכחי, ובקנון התפתלו מעט ולא סיפקו תשובה ברורה – בהחלט יכול להיות שמצלמה נוספת – ויקרה יותר – היא התשובה האמיתית לשאלה). (מקור).
  • גם בניקון יש חידושים – החברה רשמה לאחרונה פטנט על עדשת מאקרו 37 מ”מ f/2.4 (על חיישן ה-1″ של החברה אורך המוקד של העדשה יעמוד על כ-100 מ”מ ב-35 מ”מ אקוויולנטי). בהחלט תוספת מעניינת לליין עדשות ה-1 של החברה (מקור).
  • גילוי אפשרי ולא חיובי במיוחד מנקודת ראותה של ניקון (אם יש בו אמת כמובן) נוגע ל-D600. אחרי שעסקנו כאן לא מעט בנושא בעיות הלכלוך על החיישן שהתגלה ברבות מן המצלמות מסדרה זו כעת הועלתה האפשרות שבחלק מן המצלמות הצמצם איננו נסגר כפי שהוא אמור. האמת שבניגוד לסיפור הלכלוך על החיישן לו תימוכין רבים ממגוון רחב של מקורות ומלא מעט משתמשים, כאן בהחלט אפשר ומדובר בבעיה נקודתית במספר מצלמות שנבדקו, אבל מדובר בבדיקה פשוטה יחסית שניתן לעשות בכדי לבדוק האם מצלמת ה-D600 שלכם (או זו אותה אתם רוצים לרכוש) לוקה בבעיה מסוג זה – בידקו ודווחו לנו בתגובות. (מקור).
  • שילוב מפתיע של שתי חברות שלא מסתדרות בדרך כלל ביחד עשוי להציע בקרוב הצעה משותפת לרכישת 1100 הפטנטים של חברת קודאק. שתי החברות הן אפל וגוגל – לא בדיוק “חברות טובות” ביום יום אבל מסתבר ששילובים של חברות מתחרות הם עניין נפוץ ברכישות פטנטים גדולות. קודאק נמצאת בחובות של מיליארדים והכריזה כבר על פשיטת רגל ממנה היא מקווה לצאת במהלך השנה הבאה אולי גם באמצעות הכסף משתי הענקיות האמריקניות (מקור).
עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *