ראשי מבזקים מקבץ מבזקי צילום לסוף השבוע (1/12/2012)

מקבץ מבזקי צילום לסוף השבוע (1/12/2012)

0
0

כבכול שבוע אנו מביאים לכם שורה של נושאים מסקרנים אשר היו השבוע בשולי החדשות ולא זכו לידיעות נפרדות וזאת במסגרת פינת סיכום מבזקי הצילום השבועיים של MegaPixel.

  • ניקון רשמה לאחרונה פטנט אשר אמור לסייע בפתרון בעיית ה-rolling shutter בצילום וידאו (עוד פרטים – בתרגום מיפנית).
  • אם כבר פטנטים, אולימפוס רשמה לאחרונה פטנט מעניין על מתאם שיאפשר שימוש בכל עדשות ה-4/3 על מצלמות מיקרו 4/3 בצורה שתאפשר ניצול מלא של יכולות הפוקוס וגם (שימו לב) ישלב מייצב – מדוע יש צורך במייצב במצלמות המיקרו 4/3 של אולימפוס להן מייצב מובנה? ההסבר של אתר הפטנטים היפני egami נוגע להתאמה של הייצוב לכל עדשה בנפרד. האם זה השילוב בין קווי המוצרים אליו התייחסו נציגי אולימפוס בראיון אותו ערכנו איתם בפוטוקינה 2012?
  • החברה הנפלאים מפרויקט magic lantern עובדים בימים אלו לא רק על גרסה עבור ה-5D MKIII וה-7D אלא גם על פיצוח הקושחה של מצלמת ה-EOS-M החדשה (ובעקבותיה כנראה תבוא גם ה-650D). הדגש הפעם לא יהיה כנראה על וידאו אלא דווקא על שיפור והוספת יכולות צילום סטילס כמו Timelapse ואפשרויות נוספות לצילום אסטרונומי. אתם יכולים לבקש פיצ’רים שהייתם רוצים לראות מן המפתחים בעמוד המוקדש לפרויקט.

קנון EOS-M – בקרוב קושחת צד שלישי משופרת?

Canon EOS M

  • משהו גדול צפוי להשתנות כפי הנראה בסוני במהלך השנה הבאה. החברה נמצאת כידוע בקשיים מזה זמן לא מבוטל ודווקא תחום הצילום בחברה זוכה להצלחה. יחד עם זאת מבינים בסוני כי בכדי להפוך את חטיבת הצילום לרווחית יותר יידרש מפנה – מהלך משמעותי באמת. לפי דיווח אשר התפרסם השבוע (ואינו רשמי) סוני צפויה להקדים מהלך אשר היה מתוכנן לשנת 2014 ולעבור ללין מצלמות שכולו חסר מראה (כולל ליין מצלמות ה-A mount של החברה). אם יש אמת בידיעה אין ספק שמדובר במהלך נועז נוסף מסוני אחרי שבחרה לזנוח את תצורת הרפלקס הסטנדרטית לטובת מראה קבועה (טכנולוגיה המוכרת בסוני כ-SLT).  בשלב זה נראה כי בסוני עוד מנסים לעבד את הפרטים ולכן ספק אם נקבל פרטים רבים בקרוב. מה שיהיה מעניין במיוחד הוא לראות את ליין המוצרים שיוצגו על ידי סוני בתערוכת CES 2013 בעוד כחודש (מעבר כמובן למצלמות הקומפקטיות הרבות אשר יחשפו שם כבכול שנה). (מקור).
  • עדכון קושחה הוכרז השבוע למצלמת ה-D4 של ניקון. העדכון המכונה A 1.03, B 1.02 אמור לשפר את ביצועי הפוקוס בעת שימוש בעדשות עם מכפיל וצמצם מקסימאלי של f/8. פרטים והורדה – מאתר חברת ניקון.
  • האתר lensrentals (אשר רק אמש היה בכותרות אצלנו לאחר שבחן את נושא האבק במצלמת הניקון D600) פירק לאחרונה את ה-6D החדשה של קנון – האמת שלא הרבה מסקנות חדשות עלו מהתהליך אבל תמיד מעניין לראות את “הקרביים” של מצלמה חדשה מקרוב.

קנון 6D בחלקים – רואים לה את “הקישקס”

Canon 6D in parts

  • אפל הכריזה לאחרונה על Camera RAW Compatibility המוסיף תמיכה בקבצי RAW של שורה של מצלמות בולטות ביניהן ה-A99 וה-NEX-6 של סוני וה-GH3 של פנסוניק. לרשימה המלאה ולהורדה – מאתר חברת אפל.
עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *