ראשי מבזקים פטנט: ניקון 58 מ”מ f/1.2

פטנט: ניקון 58 מ”מ f/1.2

0
0

ניקון רשמה לאחרונה פטנט על תכנון לעדשה חדשה ומסקרנת למדי המהווה חידוש לעדשה וותיקה ונדירה למדי אשר פותחה בסוף שנות ה-70 של המאה הקודמת.

לא רבים זוכרים אולי אבל ב-1977 הכריזה ניקון על עדשת Normal ייחודית למדי – Ai Noct Nikkor 58mm f/1.2. עדשה זו, מלבד היותה עדשת פורטרטים איכותית בעלת יכולת הפרדה גבוהה מאד מן הרקע, יועדה (כפי שניתן להבין משמה Noct קיצור של Nocturnal או לילי) לצילום בלילה ובמיוחד לצילום אסטרונומי (לא כל הצילום האסטרונומי מתבסס מסתבר על עדשות טלפוטו ארוכות). העדשה נמכרה עד סוף שנות ה-90 על ידי ניקון ואז הופסק ייצורה ומאז היא נמכרת ביד שנייה במחירים “אסטרונומיים” (וודאי ביחס לעלותה המקורית).

ברשת ניתן למצוא לא מעט מידע בנוגע לעדשה המקורית: באתר ניקון ניתן למצוא קצת חומר על העדשה ועל פיתוחה וכך גם באתר mir המצויין, וברשת ניתן למצוא לא מעט דוגמאות לתמונות אשר צולמו באמצעותה.

לא ברור מקריאת הפטנט החדש (במקור ביפנית באתר egami) האם העדשה פותחה באמת כחידוש מודרני לעדשת ה-58 מ”מ הייחודית או שמה כמוצר שונה לקהל רחב יותר (כדאי לזכור שלניקון גם עדשת NIKKOR 50mm f/1.2 מ-1981 הדורשת חידוש). כך או כך אם אכן תכריז ניקון בסופו של דבר עדשה מהירה במיוחד ומודרנית – אין ספק שיהיו רבים שיתעניינו בה.

ה-AI-S Noct Nikkor 58mm f/1.2 המקורית – החידוש בקרוב?

Nikon AI S Noct Nikkor 58mm f1.2

כפי שאנו אומרים תמיד –  זכרו כי כאשר אנו עוסקים במדור בפטנטים מתחום הצילום – לא כל דבר שמופיע כפטנט מגיע בסופו של דבר לחנויות.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *