ראשי מבזקים מקבץ מבזקי צילום לסוף השבוע (2/11/2012)

מקבץ מבזקי צילום לסוף השבוע (2/11/2012)

6
0

כבכול שבוע אנו מביאים לכם שורה של נושאים מסקרנים אשר היו השבוע בשולי החדשות ולא זכו לידיעות נפרדות וזאת במסגרת פינת סיכום מבזקי הצילום השבועיים של MegaPixel.

  • חברת קרל זייס/צייס צפויה להשיק במהלך אפריל 2013 סדרה של 3 עדשות חדשות עבור מצלמות חסרות מראה (תושבת סוני E ופוג’י X). המחיר יעמוד כנראה על כ-1000 דולר והעדשות יתמכו באופן מלא בפוקוס אוטומטי. הדגמים החדשים הם: עדשת 12 מ”מ f/2.8, עדשת 32 מ”מ f/1.8 ועדשת 50 מ”מ f/2.8. (מקור).

אחת מעדשות הסדרה החדשה של קרל זייס על מצלמת NEX-7

NEX 7 ZEISS LENS

סרטון רשמי של קרל זייס המציג את העדשות (מתערוכת פוטוקינה – ראיון שערכנו עם נציג החברה יפורסם בקרוב)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Chx17Sdl8qA[/youtube]

  • לפחות ידיעה אחת שהתפרסמה השבוע מצביעה על כך שה-NEX-7 הפופולארית של סוני תוחלף כבר במחיצית הראשונה של 2013. מה נראה במחליפה? אין בשלב זה מפרט (תאריך היעד עוד רחוק) אבל כנראה שכל המערכות המרכזיות (חיישן, מערכת פוקוס ועינית) יזכו לשיפורים/שדרוגים. (מקור).
  • אם כבר סוני, החברה רשמה פטנט על מה שנראה כמו חיישן בן 3 שכבות (דמוי Foveon של סיגמא) הכולל גם טכנולוגיה להטיה של הפיקסל. לא קל להבין את הפרטים מן התרגום האוטומטי מיפנית אבל אין ספק שסוני פועלת בכיוונים רבים בתחום פיתוח החיישנים כיאה לחברה המובילה כיום את התחום. (מקור מתורגם).
  • ועוד משהו אחד מסוני – השבוע הכריזה החברה על זוג מצלמות וידאו/קולנוע חדשות – F55 ו-F5. אף שמדובר על מצלמות וידאו/קולנוע מקצועיות לגמרי הן כוללות שורה של תכונות מתקדמות אשר עשויות בעתיד לחלחל גם לדגמים אחרים של סוני כגון Global shutter (בדגם ה-F55), צילום של עד 180 פריימים לשנייה ב-2K, סוללה חזקה באופן יוצא דופן, טווח צבע רחב יותר מזה של פילם (לדברי סוני) ועוד. פרטים – באתר חברת סוני. (ופרשנות של האתר EOSHD).

זוג מצלמות וידאו/שידור מקצועיות של סוני – האם התכונות המתקדמות יחלחלו מטה?

SonyF5 F55

  • כבר זמן רב שניתן למצוא ברחבי הרשת שמועות על עדשת 24-70 מ”מ f/2.8 של קנון עם מייצב מובנה. כמעט כולם היו בטוחים כי קנון תכריז על עדשה כזאת בראשית השנה לאחר שטמרון הפכה להיות הראשונה להציג עדשה דומה בעלת מייצב אך קנון בחרה שלא לעשות כן והציגה במקום זאת גרסה חדשה ומשופרת של העדשה ללא מייצב. כעת נראה כי יש סיכוי שהקונספט לא נזנח וכי קנון עובדת על דגם חדש נוסף שיכיל בכל זאת מייצב ויוצד לצד הדגם חסר המייצב (עם תמחור שונה אפשר להניח). אם דגם כזה יגיע לשוק אפשר אם בכלל רק במהלך 2013. (מקור).
  • ניקון הכריזה מוקדם יותר השבוע על עדכון לתוכנות ה-View NX וה-Capture NX (גרסאות 2.6.0 ו-2.3.5 בהתאמה). מדובר בשינויים המוסיפים תמיכה בדגם ה-V2 החדש.
  • מי שלא יכול להמתין לדגם ה-E-7 העתידי של אולימפוס (המחליף הצפוי של דגם ה-E-5 אשר הוצג בפוטוקינה 2010), פיסת מידע נוספת פורסמה השבוע אמנם לא מוסיפה הרבה מידע אבל בהחלט מוסיפה עוד מידה של וודאות באשר לעובדה שהמצלמה אכן תגיע במהלך 2013. (מקור).
  • המגזין הנחשב TIME הכתיר את משקפי ה-Glass של גוגל (אותם כזכור ניסינו ממש במקרה במהלך תערוכת פוטוקינה 2012), כאחת מן ההמצאות הטובות של שנת 2012 – כבוד לא מבוטל בעיקר בהתחשב בכך שיש לפחות עוד שנה עד שהמוצר יגיע לשוק ויוכל להוכיח את עצמו.
  • תמונות אפשריות ראשונות של ה-NX300 של סמסונג נחשפו השבוע (מצלמה הצפויה להחליף בשנה הבאה כנראה את ה-NX210 הנוכחית). אין ממש פרטים נוספים וגם התמונה עצמה מטושטשת למדי.
  • למי שמעוניין – חברת פנסוניק הכריזה על עדכון לשתי העדשות המקצועיות שלה (עדשת ה-12-35 מ”מ והעדשה החדשה – 35-100 מ”מ). העדכון עצמו יהיה זמין רק במהלך חודש דצמבר ואמור לשפר את יכולות הפוקוס של העדשות עם מצלמת ה-GH3 החדשה. (מקור).
עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

6 תגובות

  1. Avatar

    אדי

    02/11/2012 ב 7:50 PM

    ייתכן שב”הטיה של החיישן” הכוונה היא לאפשר טילט או שיפט (או שניהם) באמצעות החיישן ובלי הצורך בעדשות מיוחדות ויקרות לשם כך.

    לתנועות או מצבי טילט ושיפט בתוך המצלמה יש ייתרון שבניגוד לעדשות T/S מיוחדות לא הולך לאיבוד אור יקר בזמן הרחקת והטיית העדשה ממישור המיקוד של המצלמה, שלא לדבר על האפשרות לבצע צילומי T/S באמצעות עדשות פריים מהירות מתוך מגוון של ליין שלם, כי מבחר אורכי המוקד ומהירויות צמצם בעדשות T/S הוא קטן מאד

    נחכה ונראה אם זו באמת היתה כוונת היצרן

    השב

  2. Avatar

    לוי

    02/11/2012 ב 8:52 PM

    שקנון לא יעשו טובות וישארו עם ה 24-70 ללא מייצב במחיר מופקע. העדשה הזאת לא שווה את המחיר שלה ביחס למה שהיא נותנת. הטמרון עדיפה עליה בכמה סטופים בגלל המייצב המודרני שלה.וגם עולה מחצי ממנה.

    השב

  3. Avatar

    עידו גנוט

    03/11/2012 ב 12:37 AM

    אדי – אין לי צל של מושג. מעולם לא שמעתי על TS בחיישן ואני אפילו לא בטוח שזה אפשרי.
    לוי – סביר שאם תצא עדשה עם מייצב מחירה של חסרת המייצב יירד קצת (העדשה עצמה אגב מעולה – שיחקנו איתה בפוטוקינה).

    השב

  4. Avatar

    אדי

    03/11/2012 ב 2:00 AM

    לעידו – בעבר, במצלמות טכניות (גרמושקה) האפשרות לבצע את תנועות הצילום שיפט, טילט, וסווינג, היתה קיימת הן במישור העדשה והן במישור החשיפה, כי התנועה היא בעצם ביחס בין שני המישורים.

    במצלמות SLR, בגלל שמישור החשיפה היה תמיד בניצב לציר העדשה, כלומר מישור החשיפה תמיד מקביל למישור העדשה, היה צורך בתכנון מיוחד של עדשה שתוכל לבצע תנועות צילום, וגם אז התכנון מוגבל רק לשתיים מתוך שלוש התנועות, טילט ושיפט.

    היות וביצוע התנועה יכול עקרונית להתבצע גם במישור החשיפה ולא רק במישור העדשה (כמו במצלמה טכנית שבה שני המישורים חופשיים) חשבתי לעצמי שייתכן וזו הסיבה לתעלול.

    אני לא יכול לחשוב על סיבה אחרת להטות את החיישן, למרות שאני יודע שכיום כבר מרעידים אותו בתדר אולטרסוני כדי לנקות אותו מאבק

    השב

  5. Avatar

    עידו גנוט

    03/11/2012 ב 2:42 AM

    לא הכרתי את הנושא – מעניין. מאד קשה לדעת עם פטנטים – היכולת להבין משהו מפטנט (בעיקר כשהוא ביפנית במקור) היא קטנה מאד לעיתים קרובות.

    השב

  6. Avatar

    אשה דעתנית אחת

    04/11/2012 ב 11:46 AM

    יכולת לשינוי זווית או מיקום של החיישן מחייבים מכניקה מדוייקת ויקרה (כירסום וברגים מדוייקים, חיבור מכני החוצה או מנועים בפנים), כבדה, מועדת לתקלות ושתחייב עיבוי רציני של הגוף.

    חוץ מזה:

    – אין טעם לצייד כל גוף ביכולת כזו (לעומת עדשה שאפשר להרכיב על כל גוף)

    – יש תמיד חלופה של הרכבת גב או גוף רגיל דיגיטלי על מצלמה טכנית

    – לא נראה שיש חוסר בעדשות כאלה לרוב הז’אנרים האופייניים לתחום (17, 24, 45, 80-90) ויש גם מתאמים שמאפשרים מגוון עוד יותר גדול של עדשות רגילות (כולל מהירות…) לפורמט מסויים על פורמט קטן יותר.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *