ראשי מבזקים מקבץ מבזקי צילום לסוף השבוע (19/10/2012)

מקבץ מבזקי צילום לסוף השבוע (19/10/2012)

0
0

כבכול שבוע אנו מביאים לכם שורה של נושאים מסקרנים אשר היו השבוע בשולי החדשות ולא זכו לידיעות נפרדות וזאת במסגרת פינת סיכום מבזקי הצילום השבועיים של MegaPixel.

הפעם עימנו כמות גדולה באופן מיוחד של ידיעות שהצטברו במגוון רחב מאד של נושאים:

  • אם התמזל מזלכם להיות בעליה של קנון 1D-X תשמחו בוודאי לשמוע כי החברה הכריזה על עדכון חשוב למצלמה הצפוי לשדרג את יכולותיה ולפתור בראש ובראשונה את בעיית הפוקוס עם צמצמים קטנים (f/8) עליה דיווחנו בעבר אשר מנעה שימוש במכפילים עם עדשות טלפוטו מסוימות. שיפור נוסף בגרסה החדשה (1.11 מספרה) הוא תאורה של נקודות הפוקוס במצב AI SERVO. את הגרסה ניתן להוריד מאתר חברת קנון.

עדכון חשוב ל-1D X של קנון

Canon firmware update 1d x

  • ידיעה מעניינת אשר התפרסמה השבוע מדברת על דגם חדש של מצלמת ה-Black Magic לוידאו (התומכת בעדשות מיקרו 4/3) אשר יושק בראשית 2013. הדגם יכלול שורה של שיפורים משמעותיים ביניהם מגעים חשמליים בתושבת העדשה לצורך שליטה בזום, צמצם ופוקוס, תמיכ בחיבור סאונד מקצועי (XLR עם חיבור פנטום למתח), סוללה חזקה יותר, שיפורים בקידוד ה-RAW בוידאו ושינוי צורה מסוים. (מקור).
  • עדכון קושחה נוסף (אשר פורסם למעשה כבר לפני מספר שבועות) נוגע ל-OM-D E-M5 של אולימפוס. העדכון (1.2 מספרו) כולל השקטה של המצלמה, שיפור בפעולת המייצב המובנה עם עדשות OM וכן כמובן את כל העדכונים עד לגרסה הנוכחית. ניתן לעדכן את המצלמה באמצעות תוכנת העדכון המצויה באתר חברת אולימפוס.
  • אם כבר אולימפוס, שמועות לגבי מחליפתה האפשרית של ה-E-5 צצות ועולות להן. לפי המידע המצלמה צפויה להגיע לשוק בעוד כשנה וכי היא תשלב חיישן מדור חדש. בנוסף נטען כי לפחות אבטיפוס אחד פועל כיום ועושה שימוש בחיישן גדול מ-4/3 – מוזר – כן, אפשרי – אולי. (מקור).
  • את Pete Souza – הצלם הרשמי של הנשיא אובמה רבים מקוראי האתר כבר מכירים משורה ארוכה של כתבות אותן פרסמנו אשר עסקו בו (ובבוס שלו). לקראת סיום מסע הבחירות בארה”ב נתן Souza ראיון למגזין TIME בו הוא מהרהר על השנים האחרונות בבית הלבן והעבודה עם הנשיא. מי שמזדמן לניו יורק בתקופה הקרובה יכול לצפות בעבודתיו בגלריה של לייקה (בין התאריכים ה-5 לאוקטובר ל-10 לנובמבר 2012).

אובמה מהרהר במפגש כלכלי ב-2009 (צילום: Pete Souza/הבית הלבן)

Obama Pete Souza

  • זוכרים את מצלמת ה-D4 בה השתמש האצן יוסיין בולט אחרי ריצת הניצחון שלו בגמר ה-200 מטרים באולימפיאדת לונדון? ובכן הצלם Jimmy Wixtröm אשר את מצלמתו לקח בולט בחטף לאחר הריצה והחל לצלם את הסובבים אותו החליט למכור במכירה פומבית את המצלמה למטרות צדקה. על פניו רעיון מבורך. אלא שמסתבר שבאתר ebay יש חוקים נוקשים בנוגע למכירה למטרות צדקה ויש להציג שקיפות מלאה ומסמכים שונים. כך קרה שהמכירה בוטלה לאחר שהוצע על המצלמה קרוב ל-12 אלף דולר. Wixtröm פתח מכירה נוספת אך זו היית הרבה פחות מוצלחת וגרפה רק 7300 דולר (בערך 1300 דולר מעל המחיר של מצלמת D4 חדשה בארה”ב). (מקור).
  • ניקון צפויה להכריז בשבוע הבא על מצלמת ה-V2 החדשה מסדרת ה-1 (סדרת המצלמות חסרות המראה) ועימה תכריזה כנראה לא רק על עדשת ה-70-200 צמצם f/4 אלא גם על עדשות נוספות הנמצאות בפיתוח עבור ליין ה-1 עצמו כולל עדשת 32mm f/1.2 (מקבילה לעדשת 85 מ”מ ב-35 מ”מ), עדשת 6.7-13mm f/3.5-5.6 (מקבילה לעדשת 18-45 מ”מ ב-35 מ”מ) ועדשת 10-100mm f/4-5.6 (מקבילה 27-270 מ”מ ב-35 מ”מ). אין מידע מתי עדשות אלו יהיו זמינות לרכישה (כפי הנראה רק בשנה הבאה). (מקור).
  • לסיום, אמש הסב את תשומת ליבנו קורא חד עין לעדשה מעניינת במיוחד של חברת ניקון שלא היינו מודעים לקיומה ולא הופיעה במערכת המפרטים של האתר. מדובר בעדשת ה-AF Zoom-Micro Nikkor 70-180mm f/4.5-5.6D ED – עדשת מאקרו זום מקצועית של ניקון (הראשונה מסוגה לחברה) אשר הוכרזה ב-1997 ויוצרה עד כמעט אמצע העשור שעבר. העדשה נדירה למדי (אפילו מחיר ביד 2 התקשנו למצא) ויוצרו ממנה כמויות קטנות יחסית, אבל בהחלט מדובר בפנינה ששווה להכיר אם אתם משתמשי ניקון וחובבי צילום מאקרו. נשמח להוסיף גם בעתיד עדשות עבר מעניינות למערכת המפרטים (בכפוף למידע זמין ומגבלות נוספות) ותודה לתומר יפה על המידע.

עדשת ה-Micro Nikkor 70-180mm – נדירה במיוחד

AF Zoom Micro Nikkor 70 180mm f4.5 5.6D ED

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *