ראשי מבזקים מקבץ מבזקי צילום לסוף השבוע (31/8/2012)

מקבץ מבזקי צילום לסוף השבוע (31/8/2012)

0
0

כבכול שבוע אנו מביאים לכם שורה של נושאים מסקרנים אשר היו השבוע בשולי החדשות ולא זכו לידיעות נפרדות וזאת במסגרת פינת סיכום מבזקי הצילום השבועיים של MegaPixel.

  • נפתח בניקון הצפויה כפי הנראה להכריז סוף סוף על עדשה מעניינת עבור ליין המצלמות חסרות המראה שלה (אשר די הוזנח על ידי החברה אפשר לומר בשנה האחרונה). העדשה על פי הדיווח היא – Nikkor 1 18.5mm f/1.8 (או בשווה ערך ל-35 מ”מ – עדשת 50 מ”מ f/1.8). ההכרזה כפי הנראה בפוטוקינה (מקור: nikonrumors).
  • קנון הייתה עסוקה מאד לאחרונה ברישום פטנטים. בין השאר רשמה החברה פטנטים על עדשות 28-135 מ”מ f/4-5.6 ועדשת 28-300 מ”מ f/3.5-f/5.6 (שתיהן עדשות מורכבות בעלות 20 אלמנטים 4 מתוכם מסוג Super UD איכותיים). אין פרטים נוספים בשלב זה בנוגע לאפשרות שנראה בפועל עדשות אלו בשוק (מקור: egami).
  • פטנט אחר של קנון עוסק בציפוי מיוחד דו צדדי לעדשות למניעת תופעות של Ghost ו-flare. קנון ערכה ניסוי בטכנולוגיה באמצעות עדשת 14 מ”מ f/2.8 אבל הטכנולוגיה צפויה להתאים למגוון עדשות (מקור: egami).
  • הפטנט השלישי של קנון מן הזמן האחרון – עדשת 300 מ”מ f/4 בעלת עמידות משופרת לשינויים אופטיים הנגרמים כתוצאה משינויי טמפרטורה (ושיפור בנושא עיוותי הצבע). גם פה אין כמובן שום מידע על מועד השקה אפשרי – אם בכלל (מקור: egami).
  • אם התמזל מזלכם ורכשתם את ה-1D X של קנון תשמחו וודאי לשמוע כי חברת קנון הכריזה על עדכון קושחה (1.0.6 מספרו). העדכון כולל שישה שינויים, תיקונים ושיפורים וניתן להורידו מאתר חברת קנון.

קנון 1D-X – עדכון קושחה

Canon 1D X

  • משתמשים בתוכנת עיבוד התמונה החינמית Gimp על מחשבי מק של אפל? תשמחו לשמוע שמעתה ההתקנה קלה בהרבה – פרטים נוספים בעמוד מתוך אתר Gimp למק.
  • יש לכם RX100 של סוני? אולי הפילטר המקטב המגנטי הבא יעניין אתכם (המקטב מתאים בנוסף לשורה של מצלמות קומפקטיות מתקדמות). המחיר עומד על 27 דולר ופרטים נוספים ניתן למצוא בקישור הבא.

סרטון המדגים את הפילטר המקטב ל-RX100 ולמצלמות קומפקטיות מתקדמות (שימו לב להדגמת הטיפה בסוף)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=uyPUYIM4MaE[/youtube]

  • אדובי השיקה גרסאות RC (או Release Candidate) כמעט סופית של Lightroom v4.2 ו-Adobe Camera Raw 7.2 הכוללות תמיכה בשורה ארוכה של מצלמות ועדשות חדשות (פרטים נוספים מאתר אדובי).
  • אף שאנו לא נוטים לסקר את הנושא בהרחבה, השבוע הוכרזו שורה ארוכה של עדשות Cine עבור צלמי וידאו וקולנוע מקצועיים (המתאימות בין השאר גם למצלמות רפלקס). חברת סאמיאנג הקוריאנית הכריזה על גרסאות Cine בעלות טבעות פוקוס וצמצם משוננות המיועדות עבור מערכות Follow Focus לעדשות ה-14 מ”מ, 24 מ”מ וה-35 מ”מ שלה (פרטים נוספים באתר היבואן).

סאמיאנג משוננות לוידאו

Samyang Cine 14 24 35 2012

  • ואם כבר עדשות  Cine, חברת זייס (צייס) הגרמנית השיקה זוג עדשות חדשות ומקצועיות המיועדות למצלמות Full Frame ונועדו להפקות צילום וידאו וקולנוע – הראשונה היא עדשת CZ.2 28-80mm T2.9 והשנייה היא עדשת פריים – CP.2 25mm T2.1 – מחירה של הראשונה יעמוד על לא פחות מ-20 אלף דולר ומחירה של עדשת הפריים מעט “נסבל” יותר – 4500 דולר (הראשונה תהיה זמינה ברבעון השני של 2013 והשנייה כבר באוקטובר הקרוב).

Carl Zeiss CP.2 25mm T2.1

  • השבוע פרסמנו ידיעה מקיפה אודות הכרזתה של ה-Galaxy Camera של חברת סמסונג (המצלמה הראשונה של החברה המבוססת על מערכת ההפעלה אנדרואיד ותומכת באפליקציות ויכולות אלחוטיות מתקדמות). כעת מסתבר שהחברה מתכננת לשווק את המצלמה החדשה יחד עם חבילה של אחסון בשירות הדרופבוקס הפופולארי בנפח 50GB (בדיוק כפי זוכים מכשירים מתקדמים אחרים של סמסונג דוגמת הגלקסי S III). בנוסף החברה מתכננת מערך עזרים שלם עבור המצלמה הכוללת מארז תת ימי, ring flash, חצובה מיוחדת, מבזק חיצוני ומטען אלחוטי. בנוסף מתוכננים עזרים “אופנתיים” יותר דוגמת נרתיק נשיאה מגנטי המגן במיוחד על המסך העצום של המצלמה.
  • נסיים בשמועה מעניינת. על פי מידע אשר פורסם השבוע ברשת, בנוסף לדגמי ה-PEN החדשים הצפויים כנראה בקרוב (אולי כבר בפוטוקינה 2012 בעוד קצת יותר משבועיים), צפויה אולימפוס להשיק גם “עינית” חדשה. על פי אותם מקורות לא מדובר בעינית מובנית או חיצונית – אילו אפשרויות נותרו – אין לנו מושג – נמתין ונראה… (מקור: 43rumors).
עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *