ראשי מבזקים מקבץ מבזקי צילום לסוף השבוע (26/8/2012)

מקבץ מבזקי צילום לסוף השבוע (26/8/2012)

0
0

כבכול שבוע אנו מביאים לכם שורה של נושאים מסקרנים אשר היו השבוע בשולי החדשות ולא זכו לידיעות נפרדות וזאת במסגרת פינת סיכום מבזקי הצילום השבועיים של MegaPixel.

  • חברת Mitakon הסינית צפויה לשחרר בקרוב עדשת 35 מ”מ מהירה במיוחד – f/0.95 עבור מצלמות מיקרו 4/3 ומצלמות NEX (תושבת E). ביקורת ראשונה בשפה הסינית תוכלו לצוא בפורום Xitek (תרגום). המחיר הצפוי כ-600 יורו (מקור).
  • ביקורת משתמש לא רשמית ראשונה פורסמה ברשת של צלם אשר עשה לכאורה שימוש ב-GH3 העתידית של פנסוניק. לדבריו המצלמה מרגישה מקצועית בהרבה מה-GH2, הגוף עצמו מרגיש כבד מעט יותר ועגול ואיכות התמונה היא הטובה ביותר מבין כל מצלמת המיקרו 4/3 הקיימות עד כה (מקור).
  • עסקנו לאחרונה לא מעט בשתי מצלמות ה-NEX הצפויות מחברת סוני בקרוב מאד. פרטים חדשים אשר פורסמו לאחרונה מעלים את האפשרות כי ה-NEX-5R וה-NEX-6 יאפשרו להפעיל את המצלמה באמצעות אפליקציה למערכת ההפעלה אנדרואיד (אין מידע לגבי מכשירים מבוססי מערכת ההפעלה iOS של אפל). בנוסף מגלה המידע כי ל-NEX-6 תהיה עינית ברזולוציה גבוהה – ממש כמו ל-NEX-7 (כ-2.4 מליון נקודות) וכי אפשר ושתי המצלמות לא יוכרזו במקביל אלא אחת החודש והשנייה בחודש הבא (מקור).
  • אם יש אמת בידיעה הבאה היא צפויה לחולל מהפכה של ממש בתקופה הקרובה בתחום צילום הוידאו והקולנוע המקצועי. לפי מידע לא רשמי אשר פורסם ברשת אפשר וחברת סוני תכריז בתקופה הקרובה על ה-NEX-VG900 – מצלמת וידאו בעלת עדשות מתחלפות וחיישן Full Frame אשר על פי הדיווח תימכר בשוק תמורת מעט יותר מ-3000 יורו. עם או בלי קשר ישנם דיווחים כי סוני מתכננת מצלמת וידאו בעלת חיישן Full Frame ותושבת אוניברסאלית בעלת רזולוציה של 4K. האם מדובר באותה המצלמה? האם קיימת בכלל מצלמה שכזו? לא ברור. גם כאן נדע כנראה בהמשך – מה שכן עם סוני, ולמרות מצבה הכלכלי – אין רגע דל (מקור).
  • מועד השקתה של ה-D600 מתקרב (או כך עולה לפחות מדיווח שפורסם לאחרונה) ואפשר שהמצלמה תוכרז כבר בשבוע השני של ספטמבר (ימים ספורים לפני תערוכת פוטוקינה 2012). מה שמעניין לא פחות היא העובדה שבשלב זה אין שום מידע לגבי המחליפה האפשרית של ה-D7000 ושל ה-D300S – נמתין ונראה. (מקור).
  • אפרופו ניקון, האתר Chipworks הנוהג לפרק ולבחון רכיבים של מוצרים אלקטרוניים שונים בחן את החיישן של ה-D4 וגילה כי מופיע עליו הכיתוב ניקון. האם הדבר אומר שחברת ניקון פתחה מפעל לייצור חיישנים ועוזבת את שיתוף הפעולה עם סוני? ובכן, לא היינו ממהרים לקבוע זאת. סביר יותר להניח כי החיישן פותח על ידי ניקון אך מיוצר על ידי סוני. החיישן ב-D800 לעומת זאת דווקא זכה לכיתוב סוני. אגב, ישנן שמועות כי יצרנית החיישנים Aptina אשר ייצרה עבור ניקון את החיישן עבור דגמי ה-J1/J2/V1, עובדת בימים אלו על פיתוח חיישן Full Frame עבור ניקון – מעניין באיזו מצלמה תבחר ניקון לעשות בו שימוש (מקור).

החיישן של ה-D4 מבית ניקון? (מקור: Chipworks)

Nikon D4 sensor

  • מידע אשר התפרסם ברשת מעלה את האפשרות שקנון מעוניינת להשיק מבזק חדש בעל משדר אלחוטי מובנה בנוסף ל-600EX-RT אותו השיקה מוקדם יותר השנה. המשדר עשוי להחליף את ה- 430EX II – בשלב זה לא ברור אם גם דגמים נמוכים יותר יזכו לגרסאות בעלות משדר שכזה (מקור).
  • קנון הכריזה על עדכון קושחה לעדשת ה-EF 40mm f/2.8 STM פנקייק החדשה שלה הסובלת מבעיית במערכת הפוקוס כאשר לוחצים עליה בטעות (דיווחנו על כך בעבר). לא ברור האם וכיצד פותר העדכון החדש את הבעיה – ניתן להוריד את העדכון – 1.2 מספרו – מאתר חברת קנון.
  • גם קצת חדשות טובות היו לקנון השבוע – החברה חגגה את ייצור עדשת ה-EF ה-80 מליון מאז 1987. בשנים האחרונות גבר מאד קצב הייצור ומאוקטובר 2011 ועד אוגוסט השנה יוצרו לא פחות מ-10 מליון עדשות EF על ידי החברה (מקור).
  • גם לחברת סנדיסק יש על מה לשמוח השבוע. החברה חגגה 25 שנה לזיכרון הפלאש (באמצעותו אנו שומרים תמונות במצלמותינו וקבצים בכוננים ניידים ובכונני פלאש). בהודעה אותה פרסמה החברה נמסר כי מאז פותח לראשונה הצליחו היצרניות (ובינהן כמובן גם סנדיסק) להכפיל פי 30 אלף את נפח הזיכרון ולהוריד את עלות הייצור ב-50,000. לדוגמא – ב-1991 כונן SSD של סנדיסק בנפח 20 מגה בייט עלה 1000 דולר בעוד שאותו נפח כיום עולה כ-2 סנט (מקור).
עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *