ראשי מבזקים קנון: מקצועית מרובת פיקסלים, 6D זולה עם חיישן גדול ו-7D MKII?

קנון: מקצועית מרובת פיקסלים, 6D זולה עם חיישן גדול ו-7D MKII?

0
0

ככל שאנו מתקרבים לתערוכת פוטוקינה 2012 אשר תיפתח בעוד פחות מחודש ימים בגרמניה, גובר גל הידיעות (הלא רשמיות) המתפרסמות ברחבי הרשת מכיוונה של חברת קנון.

מידע (ברמות אמינות שונות וממקורות שונים) הופיע בתקופה האחרונה ביחס לשלוש מצלמות רפלקס עתידיות של חברת קנון – להלן הפרטים:

  • מצלמה מקצועית מרובת פיקסלים – מצלמה מסדרת ה-1D המקצועית של קנון בעלת 40+ מגה פיקסל אשר תהווה מחליפה ישירה יותר ל-EOS-1Ds Mark III (וזאת למרות טענותיה של קנון בעבר כי ה-1D-X היא המחליפה הישירה). פרטים מועטים קיימים אודות גרסה אפשרית זאת – האתר canonrumors פרסם לאחרונה דיווח על פיו מספר מצלמות בודדות שכאלו מצאו את דרכן לאולימפיאדה בלונדון לידי מספר מצומצם מאד של צלמים נבחרים. החזות החיצונית של המצלמה זהה לזו של ה-1D-X אבל החיישן ומערכות נוספות שונות. הנתון המעניין ביותר שפורסם נוגע למהירות הצילום המקסימאלית (לכאורה) של המצלמה – 8 פריימים לשנייה. גם אם יש אמת בנתונים אלו ואפילו אם קנון תכריז על המצלמה בפוטוקינה או מאוחר יותר ב-2012 – אנו מתקשים לראות את המצלמה מגיעה לשוק במהלך השנה הנוכחית (בעיקר לאור העיכובים המשמעותיים עם ה-1D-X).
  • Canon EOS 6D – כמו לניקון גם לקנון צפויה כפי הנראה מצלמה זולה בעלת חיישן Full Frame. אחד השמות האפשריים אשר עלה כבר לפני זמן רב הוא ה-6D ואת המפרט (האפשרי) שלה כבר פרסמנו בעבר:
  1. חיישן 22 מגה פיקסל (בדומה לזה המצוי ב-5D MKIII החדשה).
  2. מערכת פוקוס בעלת 19 נקודות (דומה לזה של ה-7D).
  3. מד אור דומה לזה של ה-7D.
  4. מעבד +Digic 5 ׁיחיד.
  5. מהירות צילום: 3.9 פריימים לשנייה.
  6. מסך 3 אינצ’
  7. רגישות מקסימאלית 51,200 ISO.
  8. מחיר – כ-2000 דולר.
  • Canon EOS 7D Mark II – כאן שוכנת ללא ספק אחת התעלומות הגדולות של קנון (ובהקבלה ל-D400, גם בניקון). במצב בו תוכרז 6D זולה האם ישנו מקום בליין של קנון למחליפה בעלת חיישן קרופ ל-7D המזדקנת (בקרוב ימלאו למצלמה 3 שנים מאז הוכרזה). גם עדכון הקושחה המשמעותי עליו הכריזה קנון לאחרונה עשוי להצביע כי מחליפה איננה צפויה בקרוב, ובכל זאת האתר canonwatch פרסם לאחרונה מפרט אפשרי של ה-7D MKII:
  1. חיישן APS-C חדש בן 24 מגה פיקסל (בעל רגישות משופרת משמעותית ביחס לחיישן ה-18 מגה פיקסל הקיים).
  2. מערכת פוקוס דומה/זהה לזו שב-5D MKIII החדשה.
  3. מהירות צילום: 10 פריימים לשנייה.
  4. רגישות 100-25,600 ISO.
  5. יכולות צילום וידאו במהירות גבוהה (אין פירוט על כמה פריימים לשנייה מדובר) כולל אפשרות לכידת סטילס.
  6. שיפורים באטימות למים ואבק.

בניגוד לשתי השמועות הראשונות (המצלמה מסדרת ה-1D וה-6D) אנו כאמור לא מרגישים בנוח לחלוטין עם קיומה של 7D MKII (כמו גם עם D400 מצידה של ניקון) אך אם החברה תחליט כי ישנו קהל גדול מספיק למצלמת קרופ מהירה חדשה – גרסה חדשה של ה-7D תגיע בסופו של דבר לשוק.

תהיה או לא תהיה 7D בגרסה חדשה?

Canon EOS 7D

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *