ראשי מבזקים אם סוני מתכננת NEX בגרסת Full Frame?

אם סוני מתכננת NEX בגרסת Full Frame?

0
0

אין זו הפעם הראשונה בה אנו מדווחים על האפשרות שחברת סוני תכריז על גרסת Full Frame  לליין מצלמות ה-NEX שלה. הידיעה המתפרסמת היום היא בעיקר בגדר חיזוק לדברים שכבר שמענו וגם מעידה על כוונותיה של החברה.

האתר sonyalpharumors פרסם היום ידיעה אותה ניתן לתמצת בקצרה כך – סוני מתכננת (כפי הנראה) להוסיף ליין מצלמות חדש – בנוסף לליין האלפא (SLT) ולליין ה-NEX הנוכחי אשר יהיה חסר מראה ויכלול חיישן גדול (Full Frame). אין בנקודת הזמן הנוכחית פרטים אודות דגם ספציפי (שלא לדבר על מפרט) וגם לא מועד השקה מתוכנן (גם אם יש אמת בידיעה כנראה לא נראה מוצר כזה בפוטוקינה בחודש הבא ואולי אפילו לא ב-CES 2013 בינואר) אבל הקונספט עצמו נמצא כפי הנראה בפיתוח.

בסוף 2011 שמענו על אפשרות שסוני מפתחת מצלמת Full Frame המשלבת בין ה-NEX לליין האלפא (ראו ידיעה) והיו גם ידיעות מוזרות אחרות על פיתוח חיישן FF ריבועי אך זה כנראה אינו מכוון למצלמות חסרות מראה.

הבעיה העיקרית הייתה ונותרה סוגיית העדשות. היתרון של מצלמות חסרות מראה נוגעת בראש ובראשנה לגודלן. הסרת מנגנון המראה והעינית האופטית מאפשר צמצום משמעותי בעומק (ובמשקל) המצלמה. עד כאן הכל טוב ויפה, אלא שללא עדשות קופקטיות יתרון זה מתמסמס לו לחלוטין ואנו נותרים עם מצלמה זעירה ועדשות גדולות ועם “מערכת צילומית” שאין לה שום יתרון משמעותי על פני מצלמות רפלקס (ולמעשה אפילו חיסרון – שכן עבור רבים גוף קטן יותר נוח פחות לאחיזה ובכל מקרה לא ניתן לדחוס לתוכו כפתורי שליטה פיזיים רבים). אם תחליט סוני להכריז על מצלמת NEX בעלת חיישן FF היא תצטרך ליין עדשות חדש שכן ליין עדשות האלפא והמינולטה המכסות פורמט FF מיושן ובעיקר בעל גודל פיזי משמעותי. עד כה התקשתה סוני להכריז על כמות עדשות מספיקה עבור ליין ה-NEX הנוכחי ופתיחת ליין חדש יחייב הרחבה נוספת של כושר ייצור העדשות שלא ברור כיצד תוכל סוני לעמוד בה (מצבה הכללי של החברה אינו מזהיר בלשון המעטה וזאת למרות ההצלחה היחסית של חטיבת הצילום שלה בשנה האחרונה).

סוני NEX-7 – האם סוני רוצה באמת חסרת מראה עם חיישן גדול? (צילום: עידו גנוט)

NEX 7

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *