ראשי מבזקים האם לסוני NEX-5R מערכת פוקוס על החיישן?

האם לסוני NEX-5R מערכת פוקוס על החיישן?

7
0

ידיעה מעניינת מאד התפרסמה לפני שעה קלה ברשת ועל פיה במצלמה החדשה מסדרת ה-NEX של סוני תשולב מערכת פוקוס מבוססת פאזה בתוך החיישן עצמו.

רק לאחרונה הכריזה קנון על ה-EOS-M אשר כוללת מערכת פוקוס מבוססת פאזה על החיישן (בדומה לזו המצויה גם ב-650D). המערכת אמורה לשפר את יכולות הפוקוס לעקוב בעיקר אחר עצמים בתנועה. קנון לא הייתה הראשונה להכניס לשימוש מערכת שכזו, דווקא ניקון היא זו שחשפה מערכת דומה בשנה שעברה והיא משולבת בכל ליין מצלמות ה-1 של החברה (כולל ה-V1/J1/J2). המערכת של ניקון זכתה עד כה לתגובות חיוביות בעוד שהמערכת של קנון (אשר הינה חדשה מאד) זכתה לביקורות פושרות יותר.

כעת נראה כי גם סוני רוצה להיכנס “למשחק”. החברה אשר רשמה פטנט על מערכת פוקוס היברידית (כזו המבוססת על קונטרסט וגם על פאזה) צפויה על פי ידיעה המתפרסמת היום באתר sonyalpharumors להכניס את המערכת לשימוש כבר בדגם ה-NEX-5R (ואולי גם בדגם ה-NEX-6 אם כי אין כרגע מידע וודאי לגבי החיישן אשר ישולב במצלמה).

לנקודה זו חשיבות רבה שכן מדובר בדור החיישנים החדש של סוני אשר עשוי בסבירות גבוהה לשמש גם את ניקון, פנטקס ואולי חברות נוספות. מכן שלא מן הנמנע כי מחליפתה של ה-D7000 הצפויה כפי הנראה להיות מוכרזת בפוטוקינה תעשה אף היא שימוש בחיישן החדש (דבר אשר עשוי לגרור שינויים עמוקים במצלמה). אין בשלב זה שום מידע על הנושא אבל יהיה מסקרן לראות כיצד יתפתחו העניינים בשבועות הקרובים לקראת תערוכת פוטוקינה 2012.

סוני – בקרוב חיישן היברידי? (קרדיט: אופיר אילוז)

NEX 7 18 55mm1

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

7 תגובות

  1. Avatar

    אדיר

    15/08/2012 ב 9:34 PM

    יש לכם נתונים של פילוח שוק המצלמות בארץ ? אני סקרן לדעת מה האחוז של סוני…

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    15/08/2012 ב 10:11 PM

    אין לנו ולא ידוע לנו על שום גוף שיש לו (או שיהיה מוכן לנדב נתונים אלו). בעולם סוני נמצאת במקום השלישי אחרי קנון וניקון (אם כי בהפרש ניכר יחסית).

    השב

  3. Avatar

    אדיר

    15/08/2012 ב 10:52 PM

    מקום שלישי, לפני פנסוניק ? הייתי בטוח שפנסוניק עם הסדרה של ה- TZ הביאה אותם דווקא למקום השלישי. לסוני יש כמה סדרות איכותיות ביותר: סדרת ה- HX וכמובן ה NEX.
    אני חושב שסוני כבר מזמן פורצת דרך ולאחר השיתוף פעולה שלהם עם CZ הם, לפחות בקומפקטיות, יצליחו להתקדם עוד יותר בנתח השוק.
    מאוד מעניין אותי, איזה שיתוף פעולה השיג תוצאות טובות יותר: פנסוניק עם לייקה או סוני עם CZ…

    השב

  4. Avatar

    אדיר

    15/08/2012 ב 10:55 PM

    דרך אגב, לסוני יש גם סדרת עדשות המכונה G או SONY LENS. האם גם עדשות אלו הן של CZ ?

    השב

  5. Avatar

    עידו גנוט

    16/08/2012 ב 12:00 AM

    הנתונים העולמיים די מורכבים. ישנם מספר גורמים בעולם שעוסקים באיסוף נתונים, CIPA מרכזת נתוני ייצור ומכירה אבל לכלל השוק ולא פר יצרן – אנחנו מדווחים על הנתונים הללו באופן קבוע. IDC סוקרים לעומק מגמות בשוק ובוחנים את החלוקה בין החברות אבל הנתונים שלהם עולים הרבה (מאד) כסף. לעיתים מתפרסמים חלקים קטנים מן הנתונים שלהם – זה קרה למשל ב-2010:
    https://www.1001noisycameras.com/2011/04/canon-destroyed-nikon-in-2010-dslr-market-share-yir-6.html
    מאז השתנו די הרבה דברים. בשנה שעברה למשל נטען בכלל שסוני עברה בסך הכל את ניקון:
    https://www.bloomberg.com/news/2011-04-15/sony-nikon-narrow-gap-to-canon-with-new-digital-camera-models.html
    צריך לזכור שמחוץ ליפן חסרות מראה עוד חלשות יחסית ולכן פנסוניק משתרכת אחרי סוני בסך הכל כי אין לה מצלמות רפלקס רק קומפקטיות וחסרות מראה. אגב שתי החברות במצב כלכלי לא טוב (לא בגלל תחום הצילום אבל זה לא משנה).

    השב

  6. Avatar

    אדיר

    17/08/2012 ב 6:30 PM

    תודה רבה על כל המידע המעשיר. הנושא הזה של נתח שוק בצילום תמיד עניין אותי. למשל חברת ריקו, או לייקה- מה גורם להן להמשיך לייצר מצלמות כל כך יקרות ? מה השוק של המצלמות האלו ? יש להן בכלל זכות קיום ?

    השב

  7. Avatar

    עידו גנוט

    18/08/2012 ב 12:51 AM

    ריקו איננה חברה יקרה במיוחד אבל היא חברה מוזרה מאד. החברה עצמה היא חברה יפנית עצומה שעיקר העיסוק שלה בפקסים מכונות צילום ושאר ציוד משרדי אלקטרוני. לצערנו מעולם לא יצא לנו לדבר איתם ישירות – אנחנו מקווים שבפוטוקינה השנה נצליח ואולי נבין קצת יותר מה עומד מאחורי החברה הזאת (שרכשה לאחרונה את פנטקס).

    לייקה היא חברה וותיקה מאד שמייצרת מוצרי יוקרה (תחשוב על רולקס או פרארי) – כך הם מתייחסים למצלמות שלהם – אין מה להשוות אותם לשום מוצר אחר וכל השוואה לניקון או קנון היא פשוט לא במקום.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *