ראשי מבזקים מקבץ מבזקי צילום לסוף השבוע (18/8/2012)

מקבץ מבזקי צילום לסוף השבוע (18/8/2012)

0
0

כבכול שבוע אנו מביאים לכם שורה של נושאים מסקרנים אשר השבוע בשולי החדשות ולא זכו לידיעות נפרדות במסגרת פינת סיכום מבזקי הצילום השבועיים של MegaPixel.

  • חברת Getty Images (מסוכנויות הצילום המובילות בעולם) תעבור בקרוב ידיים במסגרת תהליך רכישה מורכב בו יועברו כ-3.3 מיליארד דולר לחברת Hellman & Friedman – הבעלים הנוכחיים של החברה (עוד פרטים ב-British Journal of Photography).
  • הסוני RX100 (הקומפקטית בעלת החיישן הגדול) זוכה להצלחה לא מבוטלת ברחבי העולם ובאתר סוני סינגפור פורסם ראיון עם צוות הפיתוח של המצלמה (מקור).

צוות הפיתוח של ה-RX100 בסוני (מקור)Sony RX100 development team

  • אפרופו סוני, החברה חשפה השבוע את ה-NEX-EA50UH – מצלמת וידאו מקצועית בעלת חיישן APS-C בן 16 מגה פיקסל המסוגל לצלם וידאו ברזולוציה של 1080p עד 60 פריימים לשנייה. המצלמה כוללת זוג יציאות XLR מובנות לסאונד ותג מחיר (בהזמנה מוקדת ב-B&H) של 4500 דולר.
  • ועוד מילה על סוני לפני שנמשיך הלאה – החברה מהאתר EOSHD עובדים במרץ על נסיון לארגן פריצה למצלמות ה-NEX של סוני (בדומה ל-Magic lantern של קנון) – הסיפור כולו בשלבים ראשונים אבל הוא יכול להביא למשתמשי מצלמות ה-NEX לא מעט תכונות מעניינות בעתיד (פרטים נוספים).
  • אנו אוהבים לעסוק באתר מפעם לפעם בפירוק של מצלמות (ועשינו זאת לא אחת עם ה-A77 של סוני וכם ה-D7000 וה-650D של ניקון וקנון). האתר chipworks אשר ביצע פעולות מן הסוג הזה בעבר ערך לא מזמן פירוק דומה של ה-Nokia 808 PureView בעלת חיישן ה-41 מגה פיקסל. מה נתגלה תצטרכו לקרוא בקישור אבל אנו יכולים לספר כי החיישן עצמו יוצר על ידי חברת טושיבה (כן כן גם היא מייצרת מסתבר חיישנים).

החיישן של ה-Nokia 808 PureView מבית טושיבה (קרדיט: chipworks)

Nokia 41mp sensor

  • ידיעה מעט מוזרה אשר פורסמה באתר canonwatch מדברת על שמועה הנוגעת לאפשרות הכרזתה של מצלמת קנון בעלת חיישן פורמט בינוני אך תאימות לתושבת EF בפוטוקינה 2012 בחודש הבא. אנו מעט סקפטיים – אבל הכל אפשרי… (נזכיר רק שזו הייתה השאלה הראשונה אותה שאלנו את נציגי קנון בראיון אותו קיימנו בפוטוקינה 2010).
  • אם כבר קנון – הודעה רשמית של החברה מדווחת על בעיה עם עדשת ה-EF40mm f/2.8 STM פנקייק שהוכרזה לא מזמן. על פי ההודעה אם בטעות מופעל לחץ על העדשה כשהיא מחוברת למצלמה היא עשויה להפסיק לפקס באופן אוטומטי. בקנון לא מתייחסים לנושא כבעיה הדורשת תיקון אלא מודיעים על כך בלבד – שימו לב.
  • לא מעט דברים מתבשלים כנראה לאחרונה באולימפוס אשר מתאוששת כפי הנראה טוב מן הצפוי בעקבות המשבר הגדול אשר פקד את החברה בשנה שעברה. בין כל ההכרזות הצפויות יש גם פריט מעניין – Ring Flash עבור עדשת המאקרו 60 מ”מ (מקור) אשר צפויה להיות מוכרזת יחד עם עדשת ה-M.Zuiko  Digital ED 60mm f/2.8 Macro אשר תוכרז כנראה בפוטוקינה בחודש הבא (עדשה בעלת מראה ייחודי ביותר אגב).

עדשת ה-60 מ”מ מאקרו הייחודית של אולימפוס – בקרוב עם Ring Flash

Olympus 60mm macro

  • פוג’יפילם הכריזה השבוע על זוג מצלמות אולטרה זום חדשות – FinePix S4200 ו-FinePix SL240 – שתיהן דומות למדי וכוללות חיישן 14 מגה פיקסל, מסך 3 אינצ’ וזום 24X. ההבדל המרכזי בין שתי המצלמות נוגע לסוללה – בעוד שדגם ה-FinePix SL240 מופעל על ידי סוללות ליתיום איון נטענת הדגם השני מופעל על ידי 4 סוללות AA (אפשרות ההולכת ונעלמת מן הנוף בשנים האחרונות). המחיר הצפוי ל-FinePix SL240 עומד על 312 דולר ואילו לדגם השני 234 דולר. שתי המצלמות יתווספו למאגר הנתונים של האתר בהמשך.
עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *