ראשי מבזקים מקבץ מבזקי צילום לסוף השבוע (11/8/2012)

מקבץ מבזקי צילום לסוף השבוע (11/8/2012)

0
0

כבכול שבוע אנו מביאים לכם שורה של נושאים מסקרנים אשר השבוע בשולי החדשות ולא זכו לידיעות נפרדות במסגרת פינת סיכום מבזקי הצילום השבועיים של MegaPixel.

  • האתר lensrentals העורך בדיקות עומק של ציוד צילום (ככה זה כשאתם הבעלים של אחת מחנויות ההשכרה הגדולות בארה”ב ויש לכם גישה כמעט לכל ציוד צילום אפשרי), פרסם ידיעה על פיה במצלמות FF מסוימות של קנון ישנן בעיות עם עדשת המאקרו הארוכה החדשה של סיגמא (ה-APO Macro 180mm F2.8 EX DG OS HSM  שהוכרזה השנה).
  • בראיון שפורסם באתר היפני DC.WATCH (ונקודות מרכזיות ממנו פורסמו באתר mirrorlessrumors) ונערך עם נציג חברת קנון יפן נמסרו מספר עובדות מאד מסקרנות:
  1. המטרה של קנון בתכנון ה-EOS-M – המצלמה חסרת המראה החדשה של קנון – הייתה לפתח מצלמה בעלת איכות דומה לזו של DSLR בגוף קומפקטי וקל.
  2. קהל היעד העיקרי של קנון עם ה-EOS-M הוא נשים בגילאי 20-30 (בדגש על משתמשי קנון קיימים).
  3. המטרה הראשונה של קנון היא להשיג שליטה ב-15% משוק המצלמות חסרות המראה ביפן (השוק הגדול מסוגו בעולם, בו כ-50% מן המצלמות בעלות עדשות מתחלפות הנמכרות כיום הן חסרות מראה).
  4. התריס ממצלמות הרפלקס של קנון עבר תהליך מזעור בכדי להתאימו ל-EOS-M.
  5. המכירות של ה-G1 X עדיין חזקות וקנון מייצרת כ-30 אלף מהן בכל חודש).
  6. חיישן מיקרו 4/3 היה יכול להביא יתרונות בתחום המזעור אבל לקנון היה חשוב לשמור על תאימות לליין העדשות הקיים שלה.
  7. הבחירה בפוקוס מבוסס פאזה על החיישן (כפי שקיים ב-EOS-M אך גם ב-650D החדשה) נובעת מן היתרון של הטכנולוגיה על פני פוקוס מבוסס קונטרסט בצילום עצמים נעים.
  8. פורמט ה-EOS-M אינו מתאים לחיישן Full Frame (בניגוד לשמועות המדברות על מצלמה חסרת מראה מקנון בעלת חיישן שכזה. ע.ג.) ואין תוכנית למצלמה חסרת מראה עם חיישן FF.
  9. אין תוכנית של קנון לפתח מתאם לעדשות FD ישנות של קנון עבור תושבת ה-EOS-M.

ה-EOS-M – מצלמה לקהל הנשי?

 

Canon EOS M 2 fromt 111

  • קסיו הכריזה ביפן על דגם ה-EX-ZR300 (מפרט באתר בקרוב) – מצלמת אולטרה זום קומפקטית בעלת זום 12.5 ותמיכה לראשונה גם בפורמט האלחוטי Flash-Air של טושיבה.
  • ידיעה מפתיעה ומוזרה פורסמה השבוע ועל פיה גם פנסוניק עברה לשימוש בחיישנים של חברת סוני – לפחות (אולי) במצלמת ה-LX7 החדשה. אנו היינו לוקחים ידיעה זו עם קורטוב של מלח.
  • קנון הכריזה על עדכון קושחה עבור מספר עדשות טלפוטו ארוכות. מידע נוסף בנושא (למי שברשותו עדשות 300, 400, 500 ו-600 מ”מ) ניתן למצוא באתר חברת קנון.
  • חברת פוג’יפילם הכריזה על אפליקציית Guidebook לאייפד אשר נועדה לסייע לצלמים אשר ברשותם מצלמת X-PRO1 – והכל חינם (להורדה).
עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *