ראשי מבזקים האם למצלמות ה-NEX החדשות תהיה תמיכה באפליקציות? (!)

האם למצלמות ה-NEX החדשות תהיה תמיכה באפליקציות? (!)

1
0

הידיעה אשר התפרסמה הערב (במידה ויש לה בסיס) עשויה להיות מרעישה למדי. כפי שכבר פרסמנו זוג מצלמות ה-NEX החדשות של סוני צפויות לתמוך ב-WIFI אך כעת עולה האפשרות שהן יתמכו לראשונה במצלמות בעלות עדשות מתחלפות גם באפליקציות.

כפי שפרסמנו כאן מוקדם יותר השבוע – חברת ניקון צפויה כנראה להכריז בזמן הקרוב על מצלמה קומפקטית ראשונה בעלת מערכת הפעלה מבוססת אנדרואיד התומכת גם באפליקציות (שמה כפי הנראה – Coolpix S800). לפני כשנתיים דיווחנו כי מצלמות המבוססות על מערכת ההפעלה של חברת גוגל הן רק ענין של זמן ואכן בראשית השנה בתערוכת CES 2012 הוצג אבטיפוס ראשון של מצלמה חברת פולרואיד המבוססת על מערכת ההפעלה אנדרואיד (מצב הפרויקט כיום – יותר מחצי שנה מאוחר יותר – עדיין לא ידוע אגב).

אלא שמצלמות קומפקטיות עם תמיכה באפליקציות הן עניין אחד אבל מצלמות חסרות מראה הן כבר סיפור אחר לגמרי וליין ה-NEX של סוני מצליח מאד בעולם ועשוי למשוך לא מעט מפתחים אשר יחוללו מהפכה של ממש בעולם הצילום על ידי הקניית יכולות חדשות לגמרי למצלמות מעל ומעבר למה שיצרניות הצילום תיכננו. האפשרויות מבחינה זאת אדירות (מספיק לראות עד כמה פופולאריות אפליקציות הצילום עבור מכשירים סלולאריים בשביל לקבל מושג על מה שניתן יהיה להשיג עם מצלמות בעלות יכולות מתקדמות בהרבה).

לאחר שיחה שקיימנו הערב עם מנהל האתר sonyalpharumors אשר פרסם את הידיעה אנו יכולים לומר כי בשלב זה לא ברור האם מערכת ההפעלה אשר עליה יתבססו האפליקציות במכשיר יהיו מבוססות על מערכת ההפעלה אנדרואיד או על פיתוח מקומי של סוני. האפשרות האחרונה איננה אידאלית משום שמדובר בפיתוח פלטפורמה חדשה וזאת לעומת פלטפורמת האנדרואיד לה מאות אלפי אפליקציות וכמות עצומה של מפתחים בכל רחבי העולם.

ה-NEX-F3 – הדור הבא לא יזדקק לכבלים

NEX F3 front USB

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

תגובה אחת

  1. Avatar

    משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    10/08/2012 ב 12:43 AM

    מעוד מסקרן

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *