ראשי מבזקים חיישן חדש לסוני NEX-6 – בקרוב גם במחליפה של הניקון D7000?

חיישן חדש לסוני NEX-6 – בקרוב גם במחליפה של הניקון D7000?

0
0

ידיעה מסקרנת מאד פורסמה לפני דקות אחדות ברשת ועל פיה סוני סיימה את פיתוחו של חיישן 16 מגה פיקסל חדש לגמרי אשר ישולב בדור המצלמות החדש שלה הצפוי להיות מוכרז בתקופה הקרובה. אותו חיישן עשוי למצוא את דרכו בסבירות גבוהה למדי גם למצלמה אשר תחליף את ה-D7000 של ניקון (וכנראה בהמשך גם בדגם המחליף ל-D5100).

חשבתם שסוני החליטה ש-24 מגה פיקסל הם העתיד עבור חיישני ה-APS-C? לא כל כך מהר מסתבר. בסוני הבינו כנראה כי קפיצה כה דרמטית ברזולוציה בשלב זה משמעותה פגיעה בביצועים (בדגש על נושא הרגישות) ולכן סיימה כפי הנראה לאחרונה את פיתוחו של חיישן חדש אשר ישמש בדור מצלמות ה-NEX החדש של החברה (ה-NEX-6 וה-NEX 5R). החיישן ישמור על רזולוציה זהה לדור החיישנים הנוכחי (המצוי במצלמות ה-NEX 5N וה-NEX-C3 – וכנראה גם בדגם ה-NEX F3) אבל התכנון כפי הנראה שונה ואמור לאפשר שיפור בביצועים.

ניקון כידוע עושה שימוש בחיישני סוני כמעט בכל מצלמותיה (פרט למצלמות מסדרת ה-1) ולכן אפשר להניח בסבירות גבוהה למדי כי החיישן החדש ימצא את עצמו גם במצלמות ניקון בעתיד הלא רחוק, בדגש על מחליפתה של ה-D7000 (אין בשלב זה שם – D7100 או אולי D8000 – האופציות פתוחות) וכפי הנראה גם במחליפתה של ה-D5100 (אשר תכונה כפי הנראה D5200) אשר לא תוכרז כנראה בסמוך לפוטוקינה 2012, אלא בראשית השנה הבאה. השאלה הפתוחה הייתה ונותרה ה-D400 אשר אודותיה אין בשלב זה שום פרטים ברורים (בהנחה שמצלמה שכזאת תוכרז בכלל לאור הדיווחים על ה-D600).

ניקון D7000 – הגרסה העתידית עם חיישן חדש?

D7000

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *