ראשי מבזקים קנון במתקפה חזיתית ב-NAB – וידאו רפלקסי, 4K ,8K ו-EOSRAW?

קנון במתקפה חזיתית ב-NAB – וידאו רפלקסי, 4K ,8K ו-EOSRAW?

2
0

מידע רב זורם אלינו מרחבי הרשת לקראת תערוכת הוידאו והקולנוע הגדולה בלאס ואגס בשבוע הבא. לחברת קנון כפי הנראה תוכניות לתקוף בחזית רחבה את שוק הוידאו ולהציע פתרונות בכל הטווחים – מצלמי וידאו רפלקסי ועד לאולפנים גדולים והפקות קולנוע הוליוודיות.

מה שנראה כתוכנית כוללת ומפורטת למדי של חברת קנון מתפרסמת היום באתר EOSHD ומטרתה לתקוף כמעט כל נישה בשוק צילום הוידאו בתקופה הקרובה. לאחר שהציגה בשנה שעברה את ה-C300 העושה שימוש בליין עדשות הרפלס הנוכחי של החברה  (כמו גם בעדשות וידאו ייעודיות אותן התחילה קנון לייצר), מתכננת החברה להכריז על על שני דגמים נוספים C100 – כפי הנראה דגם נמוך וזול יותר מה-C300 שעלותה כיום כ-16 אלף דולר, ודגם מתקדם יותר בשם C500.

לא הרבה ידוע על שתי המצלמות העתידיות בשלב זה. כפי הנראה הדגם המתקדם יותר צפוי לכלול חיישן 8K (לא פחות מ-35 מגה פיקסל ואולי אף יותר) אשר יספק וידאו ב-4K – באמצעות downsampling ל-TRUE 4K (באופן דומה חיישן ה-4K של ה-C300 מייצר וידאו 2K בלבד). אם המידע נכון מדובר במצלמה אשר צפויה להיות מתחרה ישירה של ה-Arri Alexa – אחת המצלמות הפופולאריות בתעשיית הקולנוע כיום אשר מחירה כ-70 אלף דולר (הקנון עשויה להיות מתומחרת בעשרות אלפי דולרים פחות ולהציע כאמור 4K בעוד ה-Alexa מציעה 2K בלבד כיום). אין בשלב זה מידע לגבי ה-C100 ועוד פחות מכך לגבי מצלמת ה-4K רפלקס אשר אבטיפוס שלה הציגה קנון בשנה שעברה, אך ככל הנראה נשמע על כך יותר בשבוע הבא.

מלבד מצלמות מתכננת קנון גם פורמט וידאו חדש בשם EOSRAW. פורמט וידאו זה ייצר וידאו בלתי דחוס אשר יספק 12 ביט ב-4K וניתן יהיה להקליט עליו גם אל כרטיסי CF (אם כי אפשר לשער שהמשתמשים יזדקקו לכרטיסים בעלי נפחים גדולים מאד). אגב קנון כבר הצהירה שבמצלמת הרפלקס 4K יעשה שימוש בפורמט MJPEG  בלבד כך שנראה שאת הפורמט החדש מתכננת החברה עבור ליין ה-Cxxx בלבד בשלב זה.

ליין ה-Cinema EOS של קנון בתערוכת CES 2012 (צילום: יוסף גוטליב/MegaPixel)

Canon CINEMA EOS

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

2 תגובות

  1. Avatar

    שרון

    11/04/2012 ב 4:30 PM

    שיהיה להם בהצלחה להתחרות בסוני ופנסוניק…

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    11/04/2012 ב 4:40 PM

    תלוי באיזה מגרש. אם נכונות השמועות לגבי ה-C500 – התחרות היא ב-ARI במידה מסויימת ב-RED אבל לדעתי פחות וכנראה גם בסוני – לא ידוע לי שלפנסוניק יש משהו ברמה של ה-ARI או אפילו משהו שמתיימר לתקוף בכיוון.

    ברמות מחיר נמוכות יותר (20K דולר ומטה ובעיקר 10-15K דולר ומטה) יש כבר הרבה יותר תחרות וצפויה עוד יותר אחרי NAB 2012.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *