ראשי מבזקים הכרזות הוכרזה: סוני NEX-FS700E – מצלמת 4K עם עדשות מתחלפות ו-HXR-NX30 עם מקרן

הוכרזה: סוני NEX-FS700E – מצלמת 4K עם עדשות מתחלפות ו-HXR-NX30 עם מקרן

8
0

חברת סוני הכריזה מוקדם יותר הבוקר על ה-NEX-FS700E – מצלמה חדשה מסדרת ה-NEX בעלת תמיכה (עתידית) בוידאו 4K.

אף שאנו לא נוהגים לסקר מצלמות וידאו באתר (ה-C300 של קנון וה-RED SCARLET-X בשנה שעברה היו יוצאות מן הכלל במובן זה) אנו מוצאים כי ראוי להקדיש מבזק קצר ל-FS700E החדשה של סוני, בין השאר בשל השתייכותה לליין ה-NEX והתמיכה המובנית שלה בעדשות NEX המשותפות כמובן גם לליין הסטילס של החברה.

ה-NEX-FS700E – מצלמת 4K חדשה

SonyPro NEX FS700 01

מפרט חלקי של המצלמה:

  • חיישן Super 35mm ברזולוציה של 11.6 מגה פיקסל בטכנולוגיית CMOS (מעט גדול יותר מחיישן APS-C).
  • רזולוציה: 1080p ב-24 פריימים לשנייה (בהמשך עם עדכון קושחה תוכל המצלמה להוציא החוצה וידאו ב-4K דרך יציאת ה-3G SDI).
  • תמיכה ב-AVCHD 2.0.
  • יצירת 3G SDI.
  • פילטר ND מובנה (1/4, 1/16 ו-1/64 – או 2,4 ו-6 סטופים בהתאמה).
  • מצב צילום Super Slow motion – בין 120-240 פריימים לשנייה ב-1080p או 480-960 פריימים לשנייה ברזולוציה מופחתת – או האטה של 10X עד 40X (מוגבל בזמן למספר שניות).
  • אחסון: תמיכה ב-SDXC, MemoryStick  ומקליט חיצוני – HXR-FMU128.
  • זמינות – יוני 2012.
  • מחיר: "פחות מ-10,000 דולר" (סוני לא פירטה בדיוק "כמה פחות").

פרטים נוספים אודות ה-Sony NEX-FS700E ניתן למצוא באתר חברת סוני.

ה-NEX-FS700E מבט מלמעלה על החיבורים הכפתורים והמסך

SonyPro NEX FS700 03

מלבד ה-NEX-FS700E הכריזה סוני גם על מצלמת Prosumer מתקדמת וקטנה במיוחד מדגם HXR-NX30 (בעלת עדשה קבועה) בעלת חידוש מעניין – מקרן מובנה קבוע בתוך המצלמה.

ריכזנו כמה מן התכונות המרכזיות של ה-HXR-NX30 ברשימה הבאה:

  • חיישן 1/2.88 בטכנולוגיית CMOS בעל הארה אחורית
  • רזולוציית וידאו: 1080p עד 60 פריימים לשנייה.
  • עדשת *Carl Zeiss Vario-Sonnar T בלתי ניתנת להחלפה בעלת אורך מוקד של 26-260 מ"מ (שווה ערך ב-35 מ"מ).
  • זיכרון פנימי מובנה: 96 ג'יגבייט (מספיק ל-40 שעות הקלטה).
  • מקרן מובנה הפועל למרחק של עד 5 מטרים (גודל הקרנה: 100 אינצ') – סוני לא סיפקה רזולוציה למקרן.
  • יחידת סאונד חיצונית בעלת שתי כניסות XLR.
  • זמינות: יוני 2012.
  • מחיר: "פחות מ-2500 דולר" (גם כאן אין פירוט מדויק).

פרטים נוספים אודות ה-HXR-NX30 ניתן למצוא באתר חברת סוני.

ה-HXR-NX30 עם תוספת של יחידת הסאונד החיצונית

SonyPro HXR NX30 01

סרטון רשמי של סוני המציג את ה-HXR-NX30

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-FUXuFx5x2Y[/youtube]

טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות

8 תגובות

  1. שרון

    03/04/2012 ב 11:35 AM

    משהו מוכן להסביר לי מה זה 4k?

    השב

  2. עידו גנוט

    03/04/2012 ב 12:09 PM

    4K היא רזולוציית וידאו – כמו 1080p וכמו 2k שדי קרובה ל-2MP – רזולוציה של 4K המשמשת היום לצילום רוב הסרטים בהוליווד קרובה יותר ל-4 מגה פיקסל. אגב יש כבר מקרנים ביתיים שתומכים בה ואפילו YOUTUBE כולל סרטונים מסויימים ב-4K אבל יעבור עוד זמן בטרם תראה באופן חופשי סרטים ברזולוציה הזאת בבית (אלא אם אתה גר ביפן שם כנראה כבר בקרוב יהיה ערוץ טלויזיה שישדר 4K – איפה אנחנו ואיפה הם).

    השב

  3. משה

    03/04/2012 ב 1:52 PM

    מוזר שב HXR-NX30 חיישן קטן יותר ממצלמות רגילות 1/2.3 .

    השב

  4. משה

    03/04/2012 ב 2:03 PM

    עידו לא מדוייק 4K זה פשוט רזולוציה כפולה מ HD 1080p .
    כלומר מצלמות היום מצלמות 1080X1920 אז 4K מצלמות ב4092×2160 .

    השב

  5. עידו גנוט

    03/04/2012 ב 3:19 PM

    אני אתקן את מה שרשמתי – למרות שגם מה שאתה כתבת לא מדויק לגמרי.
    1080p – או 1920 על 1080 פיקסלים מייצר קצת יותר מ-2 מגה פיקסל.
    2K – או 2048 על 1152 פיקסלים או לעיתים 2048 על 858 פיקסלים או שורה שלמה של רזולוציות קרובות – מסתכמות לרוב לסביב 2 מגה פיקסל עם גרסה בשם Full Aperture Native 2K העוברת את ה-3 מגה פיקסל (ועומדת על 2048 על 1556 פיקסלים). כאן כבר אין הסכמה על תקינה אחידה כפי שניתן לראות.
    4K – או 4096 על 1714 או לעיתים 2996 על 2160 או 3656 על 2664 ויש עוד המון המון וריאציות המשתנות בין חברה לחברה יוצרות תמונה שהרזולוציה שלה נמדדת בין 7 ל-12 מגה פיקסל ויותר.

    השב

  6. משה

    03/04/2012 ב 4:47 PM

    תודה.בעצם כמו בתמונות בין הפורמט הרגיל(DSLR)לפורמט הבנוני.

    השב

  7. עידו גנוט

    03/04/2012 ב 5:44 PM

    מ… אני לא בטוח שהאנלוגיה הזאת מדוייקת.
    בפורמט בינוני יש גדלי חיישנים שונים ומשונים ולכל אחד מהם גם רזולוציה שונה (עניין הרזולוציה הוא דווקא הפחות משמעותי לעיתים בנושא הפורמט הבינוני ביחס לגודל החיישן).

    הגורמים לחוסר האחידות ברזולוציות ה-4K קשורים לתעשיית הסרטים ולאינטרסים של יצרניות שונות אשר כל אחת מהן רוצה לדחוף את הפורמט שלה. צריך לזכור שלא מדובר רק על צילום אלא גם על פורמט שמירה ובעיקר הצגה (מקרנים/מסכים). יש פה יוקרה והרבה כסף בסיפור הזה.
    אני מאמין שבסופו של דבר כמו בכל מאבקי התקנים – יהיה מנצח ברור כי אם לא כולנו נפסיד.

    השב

  8. אלבטרוס

    27/07/2012 ב 10:23 PM

    לפני כ- שבועיים קניתי את המצלמה sony nx30 עבור עבודת שטח בתנאים קשים במיוחד(בוץ, אבק ולחות גבוה) המצלמה מיועדת ליצירת חומרי ארכיון עבור חברות תשתית ומפעלים וכן לעריכת סרטי פרומו וסרטי הדרכה.
    המצלמה מוכיחה יעילות מירבית ותיפקוד מדהים בתנאים הקשים ביותר ומעל לכל מספקת חומרים באיכויות מעל ומעבר לכל ציפיה. תכונותיה(מכלולים) מאפשרים עבודה נוחה תגובות מהירות למצבים מתהווים ברמת הצבע הדחיסות והסאונד כמו גם חדות התמונה….ובמיוחד מייצב התמונה המאפשר עבודה מהיד וטרבלינג ברמה של סטדיקאם.
    מומלץ לאנשי שטח!!!

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *