ראשי מבזקים לא הכל ורוד: באגים ב-5D Mark III וב-D800

לא הכל ורוד: באגים ב-5D Mark III וב-D800

4
0

מצלמות הן פריטים טכנולוגיים מורכבים ולא מפתיע לראות דגמים חדשים המגיעים לשוק וזקוקים לעידכונים שונים בכדי לפתור באגים שהתגלו בהם. היום אנו מביאים בפניכם תיעוד הנוגע למספר בעיות שכאלו – שתיים בדגם ה-EOS 5D Mark III של קנון ואחת נוספת בדגם ה-D800 של ניקון.

הבאג הראשון הנוגע ל-5D MKIII קשור לשילוב עם עדשה – במקרה זה עדשה איכותית ויקרה במיוחד של קנון – EF 200mm f/2L IS USM מדיווחים שונים של משתמשים עולה כי מערכת ה-IS של העדשה משמיעה קליקים מוזרים למדי בעת כיבוי והדלקה של המצלמה. אין אינדיקציה לבעיה עם מערכת הייצוב עצמה אך בפירוש מדובר בתופעה שניתן להגדירה כבאג. בשלב זה נראה כי בעיה דומה לא מופיעה עם עדשות אחרות אך לא שמענו על תגובה רשמית מחברת קנון (אנו ננסה לברר כמובן).

הבאג השני קשור כנראה קצת פחות לקנון ויותר לחברת PocketWizard. על פי מידע שנשלח על ידי משתמש לאתר canonrumors, מהירות הסינכרון של ה-5D MKIII (וככל הנראה גם עם ה-1D X) עם ה-Pocket Wizard לא עברה את ה-1/160. לדברי המשתמש לאחר פנייה לחברת Pocket Wizard נמסר לו שהם ממתינים בעצמם למצלמת בדיקה ורק בהמשך יוכלו לנסות ולפתור את הבאג.

5D Mark III front lens1

הבאג הנוגע ל-D800 קשור לשליטה על מבזקי Slave כפי שעולה לכאורה מן הסרטון הבא:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4RJ6jgKWsgo[/youtube]

באופן יחסי למורכבותן של המצלמות מדובר בבאגים קטנים יחסית, אך עדיין נותר לראות האם לא יתגלו בעיות חמורות יותר כאשר כמות גדולה יותר של מצלמות תגיע לשוק בחודשים הקרובים.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

4 תגובות

  1. Avatar

    kalanit

    30/03/2012 ב 12:20 AM

    כתבתם על מגרעות בקנון וניקון החדשים אבל נוכתי לקרא שרק כתוב על קנון ולא על ניקון ?

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    30/03/2012 ב 3:09 AM

    מה? יש וידאו שלם על ה-D800…

    השב

  3. Avatar

    kalanit

    30/03/2012 ב 11:36 AM

    לאידו עכשיו שמתי לב לדבריך בניקון זה בעייה קטנה היות וזה רק הפלש ובמהרה זה יתוקן כל זמן שאין בעיות אם העדשות וצילומים רגילים במצלמה החדשה של קנון X1 יש בעיה ריצינית כאשר עולים בפוקוס בעדשות הגדולות מעל 8F

    השב

  4. Avatar

    עידו גנוט

    30/03/2012 ב 5:12 PM

    אלו הבעיות שנתגלו בינתיים – מוקדם לומר מה יתגלה כשיותר D800 יגיעו לשוק.
    וזה עידו לא אידו.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *