ראשי מבזקים האם הסלבלד מתכננת מצלמת XPan דיגיטלית?

האם הסלבלד מתכננת מצלמת XPan דיגיטלית?

0
0

ידיעה מעניינת התפרסמה לאחרונה אשר אם יש בה ממש עשויה להוסיף מתחרה חדשה לשוק המצלמות בעלות העדשות המתחלפות בעלות גודל קומפקטי. על פי הידיעה (אשר בשלב זה אין לה אישור רשמי כלשהו), חברת הסלבלד השבדית עובדת בימים אלו על גרסה דיגיטלית מודרנית למצלמת הריינג’פיינדר הקלאסית מסדרת ה-XPan אשר תושק בתערוכת פוטוקינה 2012 בחודש ספטמבר.

קצת רקע: ב-1998 הציגה חברת הסלבלד את ה-XPan – מצלמת פילם 35 מ”מ המבוססת על דגם ה-TX-1 של פוג’יפילם עם שינויים קלים. חמש שנים מאוחר יותר השיקה החברה את ה-XPan II – דגם מתקדם יותר שיצורו הופסק שנתיים מאוחר יותר מסיבות תקינה שונות (היה מבוסס על ה-TX-2 של פוג’יפילם).

האתר photorumors פרסם לאחרונה ידיעה על פיה הסלבלד מעוניינת להקים לתחיה את המותג בגרסה דיגיטלית. לא הרבה פרטים ידועים על המצלמה בשלב זה, אך הערכה היא שמדובר במצלמה יוקרתית וכי תג המחיר צפוי להיות קרוב לזה של הלייקה סדרה M. אחת השאלות הפתוחות (והמעניינות) נוגעת לחיישן ולעדשות – הסלבלד עושה כיום כידוע שימוש בחיישני פורמט בינוני גדולים אשר מחייבים עדשות גדולות. אפשר להניח כי במצלמה שאמורה להיות קומפקטית נראה חיישן קטן משמעותית, אלא שאז יאבד להסלבלד היתרון המרכזי שלה על פני שחקניות אחרות בשוק. בקיצור, כמו תמיד נאלץ להמתין ולראות מה ילד יום.

ה-XPan המקורית של הסלבלד – בקרוב גרסה דיגיטלית?

XPan

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *