ראשי מבזקים סוני A99 עם 102 נקודות פוקוס מוצלבות?

סוני A99 עם 102 נקודות פוקוס מוצלבות?

0
0

דיווח מעניין ברשת מדבר על כך שחברת סוני כבר בוחנת אבטיפוס של מצלמת ה-Full Frame  הבאה שלה – ה-A99 הכוללת לא פחות מ-102 נקודות פוקוס מוצלבות. אם יש אמת בידיעה מדובר בפריצת דרך משמעותית בתחום ובקפיצת מדרגה משמעותית של סוני אל מול המתחרות בקנון/ניקון.

האתר sonyalpharumors פרסם ידיעה מעניינת (בגדר שמועה בשלב זה כמובן) על פיה לאב הטיפוס עליו עובדת סוני צפויות (על הנייר לפחות) יכולות מרשימות למדי הכוללות:

  • חיישן CMOS חדש – Full Frame ברזולוציה של 24 מגה פיקסל.
  • 102 נקודות פוקוס – כולן (על פי המידע הנוכחי) מוצלבות (פי 2 ויותר מכל מצלמה קיימת).
  • רגישות:  ISO 100-25,600 (עד 102,400 ISO עם הגברה).

מערכת הפוקוס המתקדמת ביותר המצויה כיום בשימוש היא זו הקיימת ב-Canon 1D X החדשה. המערכת כוללת 61 נקודות פוקוס מתוכן 41 מוצלבות. החשיבות של נקודות פוקוס מוצלבות גדולה במיוחד, זאת משום שהן מדוייקות יותר מנקודות שאינן מוצלבות (בעלות רגישות בשני מישורים ניצבים במקום במישור אחד). ישנם מספרים נושאים נוספים אשר חשוב לזכור ביחס למערכת הפוקוס – פיזור הנקודות על פני הפריים הוא עניין משמעותי – אף שמצלמות Full Frame כוללות לעיתים כמות גדולה משמעותית של נקודות פוקוס, הפיזור שלהן על פני הפריים אינו צפוף יותר בהכרח מזה הקיים בחלק מן הדגמים המתקדמים בעלי חיישני ה-APS-C. עם 102 נקודות פוקוס סוני צפויה לכסות חלק משמעותי מאד מן התמונה הנראית ובשילוב טכנולוגיית ה-SLT עשויה לאפשר עקיבה ברמה גבוהה מאד אחרי עצמים לכל אורך ורוחב הפריים. גם רגישותן של הנקודות הוא עניין שראוי לזכור אם כי רק חלק קטן מן החברות מספקות נתון זה (ב-1D X וב-5D MKIII החדשה לדוגמא 5 הנקודות המרכזיות הן לא רק מוצלבות אלא גם רגישות בציר האלכסון והן מופעלות באופן זה רק כאשר עדשה בעלת צמצם f/2.8 או מהירה יותר מוצמדת למצלמה – גם לנקודות פוקוס אחרות יש מגבלות בנוגע למהירות העדשה אך כאמור נתונים אלו אינם מסופקים תמיד על ידי החברות).

אם נחזור לסוני – ב-A77 יש כיום מערכת פוקוס בעלת 19 נקודות מתוכן 11 מוצלבות וב-A900 הישנה מערכת הפוקוס הייתה בסיסית עוד יותר. יהיה מעניין לראות האם סוני באמת תביא בסופו של דבר אל השוק מצלמה עם מערכת פוקוס כה מתקדמת וכיצד זו תתפקד בסופו של דבר בשטח.

A77 – מערכת פוקוס בסיסית יחסית – מה מתכננת החברה לדור המקצועי הבא?

A77 black 1

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *