ראשי מבזקים מפתיע: האם סוני עובדת על מצלמה עם חיישן Full Frame ריבועי?

מפתיע: האם סוני עובדת על מצלמה עם חיישן Full Frame ריבועי?

8
0

ידיעה מפתיע ומסקרנת פורסמה לפני דקות אחדות (עדיין בגדר שמועה כמובן) על פיה חברת סוני בוחנת מזה זמן אבטיפוס של מצלמה בעלת חיישן Full Frame ריבועי ולא מלבני כמקובל בעולם הצילום הדיגיטלי.

האתר sonyalpharumors מדרג את הידיעה על פיה סוני בוחנת מצלמה חדשה תחת שם הקוד A1S SLT ברמת סבירות בינונית אמנם, אך סוני ידועה כחברה המנסה טכנולוגיות חדשות ושונות (ראו לדוגמא את ה-SLT) וחיישן FF ריבועי יכול בהחלט להציב אותה בנישה שונה ביחס לקנון/ניקון בשוק המקצועי. סרטי פילם בפורמט ריבועי (לדוגמא 6:6) היו קיימים במשך שנים בעולם הצילום האנלוגי. היתרון של חיישן אשר גודלו יעמוד על 36 על 36 מ”מ (גדול משמעותית מחיישן Full Frame קונבנציונאלי אשר גודלו עומד על 36 מ”מ על 24 מ”מ) הוא בכך שהוא מאפשר צילום אנכי ללא איבוד שטח משמעותי מן הפריים (ומאפשר ביצוע קרופ ללא חשש בשלב העיבוד). בעידן הדיגיטלי ובעיקר בשילוב טכנולוגיית ה-SLT של סוני בעלת העינית הדיגיטלית, ניתן לחשוב על יתרונות תפעוליים בשימוש בחיישן ריבועי – כך למשל ניתן יהיה לצלם תמונה אנכית ללא סיבוב המצלמה כאשר התמונה אשר תוצג על המסך/בעינית תתהפך באופן אוטומטי בלחיצת כפתור! יתרונות נוספים נוגעים אף הם לשטח החיישן המשופר (50% יותר) המאפשר תיאורטית פיקסלים גדולים יותר ורגישות טובה יותר. יתרון אחר הוא כי עדשות מינולטה הנוכחיות תומכות בכיסוי מלא של החיישן ולפיכך סוני לא תצטרך להחליף את ליין העדשות הנוכחי שלה.

אגב, חיישני Full Frame ריבועיים כבר קיימים בשוק מזה זמן אך הם משמשים בעיקר למטרות תעשייתיות/צבאיות/מדעיות. כך למשל משווקת חברת Megavision מקליפורניה חיישן CCD ריבועי גדול (36 מ”מ על 36 מ”מ) בשם E4 ברזולוציה של כ-16 מגה פיקסל.

E4 squere sensor

בימים הקרובים צפויה להתפרסם ידיעה נוספת אודות פיתוח אפשרי מעניין של סוני ובכל מקרה גם אם בסופו של דבר לא תגיע לשוק מצלמה עם חיישן ריבועי מסוני, החודשים הקרובים צפויים להיות מעניין במיוחד מצד החברה שלא מפסיקה לנסות ולחדש.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

8 תגובות

  1. Avatar

    שעון חורף

    21/03/2012 ב 1:30 PM

    השעון שלכם לא מכוון…

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    21/03/2012 ב 2:17 PM

    זה משהו פנימי של המערכת – נבדוק אם אפשר לסדר את זה.

    השב

  3. Avatar

    גיורא

    21/03/2012 ב 2:57 PM

    לדעתי – רעיון מצויין. אפילו מההיבט “הפילוסופי” – איפה כתוב שתמונה צריכה להיות מלבנית? לא הטבע מלבני, לא העין שלנו, סתם הרגל שמתגלגל דורות שלמים “כי ככה זה”. אם השטח יהיה מרובע אז הרבה טאבו’ס יצטרכו לפחות להישקל מחדש(אייפונים למשל? מדפסות?)ואולי “אפילו” נקבל סוף-סוף אפשרות קלה לקרופ ולהדפיס כל תמונה בצורה הפיסית שהכי מתאימה לנושא ולראש שלנו? תמונות עגולות למשל? יותר קל (ואיכותי) להוציא תמונה עגולה מתוך מרובע. ואם כבר, אז למה שהמסך לא יהיה עגול?!! וגם הסנסור? פרוסות הסיליקון הן בלאו הכי עגולות, העדשות עגולות, העולם עגול… הנה הרעיון הבא לסוני, או אולי (בבקשה…) לניקון!!

    השב

  4. Avatar

    עידו גנוט

    21/03/2012 ב 3:20 PM

    שתי נקודות:
    1. דווקא לעין מלבן עדיף – שדה הראיה שלנו איננו ריבועי אלא מלבני (תחשוב על סידור העיניים זו לצד זו).
    2. לגבי ה-waffer הוא אכן עגול אבל ניצול מיטבי שלו איננו חיישנים/שבבים עגולים (תחשוב על הבזבוז בפינות של כל חיישן/שבב) – אני זוכר שקראתי פעם התייחסות לאיזה יחס מנצל הכי טוב את פרוסת ה-waffer (זה עניין של סידור מתמטי).

    השב

  5. Avatar

    יקים

    22/03/2012 ב 11:44 AM

    “היתרון של חיישן אשר גודלו יעמוד על 36 על 36 מ”מ”
    חיישן כזה יחרוג מטווח מעגל ההארה של עצמיות FF. המקסימום הוא 30 או 31מ”מ.

    השב

  6. Avatar

    עידו גנוט

    22/03/2012 ב 1:38 PM

    בידיעה המקורית נכתב שלא כך הדבר עם עדשות מינולטה – אין לי עמדה אישית בעניין כי לא בדקתי.

    השב

  7. Avatar

    שרון

    22/03/2012 ב 3:31 PM

    חוזרים לCCD?

    השב

  8. Avatar

    עידו גנוט

    22/03/2012 ב 4:15 PM

    איך הסקת שחוזרים ל-CCD?

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *