ראשי מבזקים האם לא תגיע 7D MKII ופיצול אפשרי בליין ה-5D של קנון?

האם לא תגיע 7D MKII ופיצול אפשרי בליין ה-5D של קנון?

1
0

אחרי שהסתיים לו סיבוב ההכרזות הנוכחי עם נעילת תערוכת +CP בראשית השבוע ביפן, כבר מתחילות להן השמועות הרוחשות סביב ההכרזות הבאות. חברת קנון לא הכריזה כזכור על אף מצלמה רפלקסית בסמוך לתערוכה (שלא כמנהגה בשנים עברו) ולפיכך עומדות כרגע על הפרק מספר מצלמות הצפויות להיות מוחלפות השנה. אנו מביאים בפניכם את כל מה שצפוי (ואולי לא צפוי) מקנון בחודשים הקרובים.

גל של שמועות מגיע מכיוונה של קנון בתקופה האחרונה. שלא כמו במקרה של ניקון בו מרבית המידע הלא רשמי טרם ההכרזות אודות ה-D4 וה-D800 בחודשים האחרונים התברר כנכון – בכל הנוגע לקנון הפרדת המוץ מן התבן תמיד הייתה בעייתית ולא מעט שמועות התבררו לאורך השנים כשגויות ולכן אנו נוטים להיזהר שבעתיים בפרסום ידיעות הנוגעות לחברה. כך או כך הינה כמה נקודות שעלו בתקופה האחרונה.

  • ה-1D X המקצועית שהוכרזה בשנה שעברה תגיע כפי הנראה למדפים בארה”ב רק סביב חודש אפריל (בעיקוב קל) – כך לפחות ניתן היה ללמוד מדבריו של הנציג הטכני הבכיר של קנון בתערוכת 2012 CES מר. Chuck Westfall בסרטון הבא (סביב דקה 3:20. זאת כמובן איננה שמועה אלא מידע מבוסס):

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kaqkE_5u9uA[/youtube]

  • בשנה שעברה חשפה קנון באופן רשמי כי היא מפתחת מצלמה רפלקסית ייעודית לוידאו אשר תהיה כנראה דומה למדי ל-1D X מבחינה חיצונית (כך לכל הפחות נראה אב הטיפוס אותו הציגה החברה) ותצלם וידאו ב-4K. בשלב זה הפרטים מצומצמים מאד אבל ישנה סבירות גבוהה שהמצלמה תוצג בתערוכת פוטוקינה 2012 בספטמבר ותגיע לשוק אולי עוד לפני סוף השנה הנוכחית.
  • תמונות אותנטיות של מה שנראה כמו 5D MKII וצולמו במקרה באפריקה נחשפו כאן לפני מספר שבועות. אף שאין ספק בנוגע לאמינות התמונות הדבר לא מוסיף פרטים רבים על המצלמה העתידית שכן אפשר ומדובר באב טיפוס אחד מבין כמה ובכל מקרה לא ניתן ללמוד הרבה על היכולות של המצלמה מהתבוננות במבנה החיצוני שלה. שמועות אשר נפוצו לאחרונה (ולא בפעם הראשונה) מדברות על פיצול אפשרי בדור אשר יחליף את ה-5D MKII הנוכחית. הטענה החוזרת על עצמה כאמור ולא בפעם הראשונה היא כי קנון תיצור גרסה מרובת פיקסלים עבור צלמי סטודיו/נוף/ארכיטקטורה וכו’ בעלת מהירות צילום נמוכה יחסית (דובר על חיישן בן 45 מגה פיקסל, מהירות צילום של 3.4 פריימים לשנייה ורגישות של 6400 ISO אשר תכונה Canon EOS 5D Mark X) ולצידה מצלמה נוספת בעלת 22 מגה פיקסל מהירות צילום גבוהה יותר של כ-7 פריימים לשנייה, רגישות של 25,600 ISO ויכולות וידאו מתקדמות מאד בשם Canon EOS 5D Mark III. לשתי המצלמות אגב על פי הדיווח מערכת פוקוס חדשה בת 61 נקודות פוקוס. אף שמדובר בשמועה היא נשמעת הגיונית יותר עבור קהל הלקוחות של קנון מאשר הוצאת שתי מצלמות זהות כמעט לחלוטין בנות 36 מגה פיקסל כפי שעשתה ניקון עם ה-D800/D800E. לגבי תאריכי הכרזה – התאריך הקרוב ביותר עליו מדובר הוא סוף חודש פברואר הנוכחי אך לא לחלוטין מן הנמע שנאלץ להמתין גם עד סמוך לתערוכת פוטוקינה 2012 בכדי לראות את הדגם החדש.

אחת מן התמונות אשר צולמו בקנייה 5D MKIII?

5D MK III 5

  • ה-7D צפויה אף היא להיות מוחלפת השנה אך אחת השמועות מדברות על כך שהמצלמה שתחליף אותה לא תהיה דווקא ה-7D MKII לה מצפים רבים אלא 70D אשר “תועלה בדרגה”. רבים זוכרים בוודאי כי קנון “שינמכה” את ה-60D ביחס לליין הדגמים שקדם לה (ה-40D/50D) בין השאר בכדי ליצור פער מלאכותי במידת מה בינה לבין ה-7D. אם אכן תחליט קנון לוותר על ה-7D MKII יהיה לא מעט היגיון בשדרוג יכולותיה של ה-Canon EOS 70D הצפויה לצאת בהמשך השנה (אין בנתיים מידע מהימן לגבי תאריכים כלשהם למהלך שכזה).
  • אם אכן תבוטל ה-7D ודגם ה-70D ישודרג מעלה הדבר יאפשר לקנון לשפר גם את יכולותיה של ה-650D אשר תחליף כנראה בקרוב מאד את דגם ה-600D (קנון נוהגת להחליף דגם כניסה פעם בשנה – לרוב סביב חודש פברואר – עד כה הדבר לא קרה כידוע).

כפי שאמרנו בתחילת הידיעה, מלבד מה שנמסר רשמית על ידי קנון כל השאר בגדר שמועה ולכן מוטב אם תיקחו אותו עם לפחות קורטוב של מלח.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

תגובה אחת

  1. Avatar

    שייקה

    18/02/2012 ב 9:17 PM

    גם אחרי שהיא תצא יש עוד כמה חודשים עד שתגיע לחנויות ומאז עוד זמן עד שתגיע לארץ (ביבוא רשמי) ואח”כ עוד תיקונים ועדכונים וכו’ כמו שהיה למי שזוכר עם ה1d mark 3 שכשיצאה עוד היה הרבה מה לשפר עד שהייתה מוכנה סופית ומי שקנה מיד כשיצאה סתם הי לו הרבה בעיות, ובעצם כל מצלמה היא ככה עם עדכוני קושחה ובעיות וכו’ ברגע שהיא יוצאת (למשל בעיות בפוקוס ובתפריטים וכו’) ולדעתי לא כדאי לרוץ ולקנות איך שהמצלמה יוצאת אלא לחכות עוד חצי שנה לפחות ממתי שהיא על המדפים בשביל כל העדכונים והתיקונים וכו’, מה שבאמת אני מחכה לראות אם קנון תקנו את הבעיות ב24-70 כדוגמת הפוקוס שבורח מידי פעם והבעיה עם המובילים וכו’.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *