ראשי מבזקים פטנט: קנון מפתחת פורמט RAW עבור וידאו

פטנט: קנון מפתחת פורמט RAW עבור וידאו

0
0

לפי פטנט אותה הגישה חברת קנון ביולי 2010 ופורסם לאחרונה, החברה מעוניינת ליצור פורמט RAW עבור וידאו אשר יאפשר לשמור סרטוני וידאו באיכות גבוהה במיוחד לצורך עיבוד אך יחד עם זאת לא יחייב מכשור הקלטה אולפני מתקדם הנגזר מקצבי ההעברת הנתונים העצומים של וידאו לא דחוס ישירות מן החיישן.

מצלמות וידאו מקצועיות שונות מסוגלות לאפשר הוצאה של וידאו לא מכווץ אל מכשירי הקלטה חיצוניים (עניין אשר נזכר בין השאר בהשוואה הגדולה של Zacuto בין מצלמות סטילס ווידאו מקצועיות). אל שבמקרה זה מדובר בכמויות עצומות של מידע אשר כרטיסי הזיכרון המצויים במצלמות מקצועיות (גם המתקדמים והמהירים ביותר) אינם מסוגלים לקלוט בזמן אמת. קנון העריכה בפטנט אותו הגישה כי מדובר על למעלה מ-2.8Gbit/s או מעל 350 מגה בייט לשנייה – מהירות גבוהה מזו אותה מסוגלים לספק כיום חלק ניכר מכונני ה-SSD המהירים ביותר והרבה מעבר למה שמאפשרים כרטיסי ה-CF המהירים בשוק.

הפתרון של חברת קנון (אשר הופיע לאחרונה בקצרה באתר EOSHD) הוא לפתח פורמט RAW ייעודי (RAW codec) התומך ב-4K (או 4096 על 2048 פיקלסים ו-12Bit) אשר יצמצם בצורה מסויימת את נפח המידע אך לא יפגע באיכות באמצעות אלגוריתמים מתקדמים.

לא ברור האם ה-C300 תוכל להיעזר בפורמט העתידי באמצעות עדכון קושחה (למצלמה אמנם חיישן 4K אך הוידאו אותו היא מפיקה הינו 1080p בלבד), אבל על פניו נראה סביר כי קנון תשלב את הפורמט החדש במצלמת ה-4K העתידית שלה (אשר את פיתוחה חשפה בשנה שעברה) וצפויה כנראה בהמשך השנה.

מצלמת ה-4K העתידית של קנון – קונספט (האם תגיע עם RAW וידאו?)

Canon 4K prototype

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *