ראשי מבזקים חשיפה: תמונות ראשונות של הקנון EOS 5D Mark III ומצלמה לא מזוהה נוספת באפריקה!

חשיפה: תמונות ראשונות של הקנון EOS 5D Mark III ומצלמה לא מזוהה נוספת באפריקה!

6
0

לעיתים ידיעות מסקרנות מגיעות ממש במקרה. צלם הטבע האמריקני Stephen W. Oachs (זוכה פרס “צלם הטבע הטוב” לשנת 2008 של נשיונל ג’אוגרפיק) מבלה בימים אלו בצילומי סאפרי בקניה. מוקדם יותר היום פרסם בבלוג שלו סיפור מעניין מאד ושורת תמונות אשר התפשטו ברחבי הרשת כאש בשדה קוצים. אנו מביאים לכם היום את התמונות ופרשנות.

על פי הסיפור אותו פרסם Stephen בבלוג שלו, בעת ששהה בקניה פגש בחור יפני בעל אנגלית משובשת משהו אשר סיפר לו כי הוא עובד קנון ובוחן עדשה חדשה (200-400 מ”מ בעלת מכפיל מובנה – עדשה אשר קנון חשפה בשנה שעברה אך טרם הגיעה לשוק). Stephen התעניין וצילם כמה תמונות של הבחור עם הציוד. להפתעתו הוא גילה עד מהרה כי לא רק עדשה חדשה אחת הייתה אצל היפני אלא ארסנל ציוד של ממש. אנו מביאים לכם את התמונות אותן צילם והפרשנות המתבקשת בעקבותיהן.

5D Mark III? ללא פלאש וכפתור הדלקה בדומה ל-7D (צילום: Stephen W. Oachs)

5D MK III 5

עדשת ה-200-400 עם מכפיל מובנה – האם זאת ה-1D X או מצלמה חדשה? (צילום: Stephen W. Oachs)

5D MK III 2

עדשת ה-600 מ”מ עם מה שנראה כמו ה-1D X (צילום: Stephen W. Oachs)

5D MK III 3

ה-5D “החדשה” עם עדשת ה-600 מ”מ (החדשה?) גם כן (צילום: Stephen W. Oachs)

5D MK III 4

ה-5D “החדשה”  עם ג’וייסטיק בגריפ – הגדילו לצפיה מלאה (צילום: Stephen W. Oachs)

5D MK III 5

פרשנות מצלמות:

  • מה (שכנראה) אין כאן – היא 7D Mark II – כפי ש-Stephen בעצמו ואחרים טענו בטעות. מדוע? משום שאף אחת משתי המצלמות איננה כוללת פלאש מובנה האופייני לכל מצלמות הקרופ (אין הגיון כי קנון תסיר את הפלאש בדגם ה-7D הבא).
  • מה יש כאן בוודאות? שתי מצלמות שונות – אחת מסדרה הנראית כתואמת את ה-5D/5D MKII ואחת כתואמת את סדרת ה”גוף המלאה” (1D) בעלת גריפ מובנה (ומזכירה בסבירות גבוהה מאד את ה-1D X).
  • וייתן בהם סימנים – ב-5D Mark III (כך נכנה מעתה את המצלמה “מסדרת” ה-5D) ניתן לראות גריפ הכולל ג’וייסטיק (לא קיים בדגם הנוכחי) וכן סידור כפתורים עליון שונה מן המקובל וכפתור הדלקה המזכיר את ה-7D (מכאן הטעות של רבים).

 הבא ניקח מבט השוואתי:

  • תחילה 5D MKIII מול 7D (תמונות נוספות של ה-7D) – שימו לב לכל ההבדלים (היעדר פלאש מובנה, כפתורים וכיתוב אחרים, גריפ עם ג’וייסטיק) – ליחצו להגדלה

5d mkiii vs 7d

  • כעת השוואה בין ה-5D MKIII ל-5D MKII – שימו לב למסך הגדול יותר, כפתור הדלקה וכפתורים נוספים, ג’וייסטיק וסימונים שונים לגמרי – לחצו להגדלה

5d mkiii vs 5D MKII

  • ולסיום השוואה בין ה-1DX למצלמה הלא ידועה מסדרת ה-1D – אנו לא זהינו אף הבדל פרט (וגם הוא בסבירות נמוכה בשל איכות הצילום) לכפתור אחד – דעתכם?

1dx vs 1d something 1

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

6 תגובות

  1. Avatar

    aviv

    24/01/2012 ב 9:46 AM

    בהשוואה האחרונה אין הבדל בכפתורים זה עניין שאי אפשר לראות את גבול קצה המצלמה בפאנל העליון וזה נותן הרגשה של מיקום שונה בכפתור.
    הכפתור בדיוק אותו דבר ב 2 המצלמות.
    כמובן איכות התמונה גם כן השפיעה (כפי שציינתם) על הגרפיקה של ציור הכפתור…

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    24/01/2012 ב 1:43 PM

    כן אני נוטה להסכים למרות שטיפה מוזר שהוא נראה כאילו האיור על הכפתור תופס את כל הגובה שלו כשבפועל הוא אמור להראות קצת אחרת – אני מניח שזה באמת עניין של רזולוציה – הבחור לא העלה מן הסתם את התמונה ברזולוציה האמיתית בה היא צולמה.

    בכל מקרה לדעתי לפחות מדובר ב-1D X בסבירות של 99%.

    השב

  3. Avatar

    נילס

    24/01/2012 ב 6:08 PM

    נראה שאכן מדובר ב-5D MKIII ו-1Dx. יש בזה הרבה הגיון שכן הסיבה לשליחת הבחור הנ”ל לקניה היא להשוות תמונות בין שני הדגמים הללו בנוסף ללקיחת תמונות בתנאי שטח.

    השב

  4. Avatar

    עידו גנוט

    24/01/2012 ב 6:56 PM

    מסכים. אגב Stephen פרסם ידיעה נוספת בבלוג שלו אחרי שהיו כמה אנשים שטענו שצילומים שלו מפוברקים. בידיעה הוא פרסם את ה-RAW של אחת התמונות. בכלל אין לדעתי שום סיכוי שזה פיברוק – הוא צלם מאד רציני בקנה מידה עולמי – הוא לא יסכן את הקריירה שלו בשביל איזה שטות. מה גם שקשה מאד לפברק סדרה כזאת של תמונות – הרזולוציה של התמנות גם די גבוהה זה לא איזה משהו מטושטש כמו שאנחנו רואים בדרך כלל בפיברוקים או איזה רינדור תלת מימד זה תמונה מהשטח מזוויות שונות שבכולן רואים בדיוק אותו דבר באופן די ברור ומדובר במצלמה השונה מאד מהרבה בחינות מה-5D הנוכחית או ה-7D.

    השב

  5. Avatar

    dor hirsch

    24/01/2012 ב 8:30 PM

    לגבי ה1D X אני חושב שזה נכון מסיבה מאוד פשוטה,
    בלי קשר לכפתור אותו אתם סימנתם, מעל למסך התצוגה העילי יש ארבע כפתורים (כמו בתמונה שקנון פירסמו של ה1D X) ומבדיקה קצרה שערכתי לכל מצלמה אחרת מסדרת ה1D של קנון יש שנים ושלושה כפתורים מעל למסך התצוגה העילי בניגוד ל1D X בה יש ארבע כפתורים בגלל זה אני דיי בטוח שבתמונה האחרונה נמצאת ה1D X.
    תקנו אותי אם אני טועה.

    השב

  6. Avatar

    פטריק

    25/01/2012 ב 12:11 AM

    גרמתם לי להזיל ריר על הרצפה. חוץ מזה כל הכבוד לכם על המידע הכי מעניין בעברית על צילום!

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *