ראשי מבזקים פטנט: עדשת קנון 55-110 מ”מ f/2

פטנט: עדשת קנון 55-110 מ”מ f/2

6
0

אנחנו רואים לא מעט פטנטים אותן רושמות חברות הצילום כל יום, את המעניינים (ולעיתים המוזרים) שבהם אנו מביאים לכם כאן במדור. אלא שהפטנט אותו אנו מביאים בפניכם היום מבית היוצר של חברת קנון הפתיע גם אותנו – המדובר בעדשת APS-C בעלת אורך מוקד של 55-110mm וצמצם קבוע מהיר במיוחד – f/2.

בליין הנוכחי של קנון (או ניקון לצורך העניין) עדשות הזום המהירות ביותר מסוגלות להגיע עד f/2.8 – כל דבר מתחת לכך מחייב לכאורה מבנה אופטי של עדשת פריים. לחברת אולימפוס יש ליין עדשות זום מקצועיות יקרות במיוחד בעלות צמצם f/2 אך אלו נועדו לכסות חיישן קטן יחסית (4/3). בעוד שהפטנט של קנון (אם אנו מבינים נכון את הפרטים בבלוג הפטנטים היפני egami) אמור להתאים למצלמות בעלות חיישן APS-C סטנדרטי.

למה תתאים עדשה שכזו? אפשר לחשוב על לא מעט שימושים, אך צילומי ספורט בתוך אולמות (כדורסל לדוגמא) וכמובן פורטרטים עם הפרדה מעולה מן הרקע, הם שתי דוגמאות אפשרויות.

זום מהיר – עדשת ZUIKO DIGITAL ED 35-100mm 1:2.0 של אולימפוס

ZUIKO DIGITAL ED 35 100mm 1 2.0

כמו תמיד כאשר אנו עוסקים במדור בפטנטים מתחום הצילום – זיכרו כי לא כל דבר שמופיע כפטנט מגיע בסופו של דבר לחנויות.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

6 תגובות

  1. Avatar

    יבש

    22/01/2012 ב 4:55 AM

    1. עדשות הזום של אוליפוס במפתח צמצם 2.0, הם עם תבריג לפילטרים בקוטר של 77mm.
    מעניין אם קנון יצליחו לממש, זום במפתח צמצם 2.0 לסנסור APC עם תבריג לפילטרים בקוטר 77mm, או שהם יאלצו להוציא עדשה עם תבריג יותר גדול.
    2. הזום ה-Pro ל-APC האחרון שקנון השיקו בשוק, היה ה-17-55 בשנת 2006, האם זה שינוי כיוון מצידה של קנון ביחס למיתוג של שוק ה-APC?

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    22/01/2012 ב 3:49 PM

    1. למה זה משנה בעצם?
    2. הלוואי (רבים ממשתמשי קנון וניקון ממתינים לשינוי כיוון בו יבינו החברות כי גם למשתמשי קרופ מגיעות עדשות מקצועיות).

    השב

  3. Avatar

    שרון

    22/01/2012 ב 5:30 PM

    לניקון יש את 17-55 המקצועית. פה הרשימה נגמרת.

    השב

  4. Avatar

    עידו גנוט

    22/01/2012 ב 5:36 PM

    נכון. כרגע לניקון אין ליין DX מקצועי – שאלנו אותם על כך בראיונות מספר פעמים וקיבלנו בעיקר תשובות מתחמקות.

    השב

  5. Avatar

    יבש

    23/01/2012 ב 10:43 PM

    ציטוט של “עידו גנוט בתאריך 22/1/2012 – 15:49”
    1. למה זה משנה בעצם?
    סוף ציטוט

    כדי להקטין את הבעיה של “Optical vignetting” בצמצם פתוח, יש להגדיל את קוטר האלמנט האופטי הקדמי ביחס לאחורי בעדשה.
    לדוגמא, האלמנט האופטי הקדמי של עדשת sigma 50mm f1.4, גדול משמעותית מהאלמנט האופטי הקדמי של עדשת canon 50mm f1.4.
    האפלת הפינות בצמצם פתוח לרווחה במצלמת Full frame היא בהתאם, בסיגמה יש נפילת אורשל 1.7 תחנות EV בצמצם פתוח לרווחה, לעומת 2.7 תחנות בקנון!
    (נתוני האפלת פינות של העשות הנ”ל, הם מהאתר photozone.de)
    ככול שהסנסור של המצלמה יותר גדול, עדשה עם מפתח צמצם רחב תאלץ תכנונית אלמנטים אופטים בקוטר יותר גדול למניעת האפלת פינות גדולה בצמצם פתוח לרווחה – פועל יוצא משקל וקוטר עדשה ופילטר יותר גדולים.
    יש לקנון הרבה עדשות זום מסידרת L, עם תבריג לפילטרים בקוטר של 77mm, אם יהיה צורך לשימוש בפילטרים בקוטר יותר גדול, בעל העדשה הנ”ל יאלץ לשלם משמעותית יותר בעבור סט פילטרים, ולא יוכל להשתמש בסט הפלטרים הנוכחי בקוטר של 77mm (בהנחה שיש לו עדשות זום L, אחרות של קנון)

    השב

  6. Avatar

    עידו גנוט

    24/01/2012 ב 12:14 AM

    אוקיי הבנתי – תודה על ההארה.
    אם תזכיר לנו לפני פוטוקינה אנחנו מוכנים לנסות לברר מול קנון.

    השב

להגיב על עידו גנוט לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *