ראשי מבזקים פטנט: עדשת קנון 55-110 מ"מ f/2

פטנט: עדשת קנון 55-110 מ"מ f/2

6
0

אנחנו רואים לא מעט פטנטים אותן רושמות חברות הצילום כל יום, את המעניינים (ולעיתים המוזרים) שבהם אנו מביאים לכם כאן במדור. אלא שהפטנט אותו אנו מביאים בפניכם היום מבית היוצר של חברת קנון הפתיע גם אותנו – המדובר בעדשת APS-C בעלת אורך מוקד של 55-110mm וצמצם קבוע מהיר במיוחד – f/2.

בליין הנוכחי של קנון (או ניקון לצורך העניין) עדשות הזום המהירות ביותר מסוגלות להגיע עד f/2.8 – כל דבר מתחת לכך מחייב לכאורה מבנה אופטי של עדשת פריים. לחברת אולימפוס יש ליין עדשות זום מקצועיות יקרות במיוחד בעלות צמצם f/2 אך אלו נועדו לכסות חיישן קטן יחסית (4/3). בעוד שהפטנט של קנון (אם אנו מבינים נכון את הפרטים בבלוג הפטנטים היפני egami) אמור להתאים למצלמות בעלות חיישן APS-C סטנדרטי.

למה תתאים עדשה שכזו? אפשר לחשוב על לא מעט שימושים, אך צילומי ספורט בתוך אולמות (כדורסל לדוגמא) וכמובן פורטרטים עם הפרדה מעולה מן הרקע, הם שתי דוגמאות אפשרויות.

זום מהיר – עדשת ZUIKO DIGITAL ED 35-100mm 1:2.0 של אולימפוס

ZUIKO DIGITAL ED 35 100mm 1 2.0

כמו תמיד כאשר אנו עוסקים במדור בפטנטים מתחום הצילום – זיכרו כי לא כל דבר שמופיע כפטנט מגיע בסופו של דבר לחנויות.

טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

6 תגובות

  1. יבש

    22/01/2012 ב 4:55 AM

    1. עדשות הזום של אוליפוס במפתח צמצם 2.0, הם עם תבריג לפילטרים בקוטר של 77mm.
    מעניין אם קנון יצליחו לממש, זום במפתח צמצם 2.0 לסנסור APC עם תבריג לפילטרים בקוטר 77mm, או שהם יאלצו להוציא עדשה עם תבריג יותר גדול.
    2. הזום ה-Pro ל-APC האחרון שקנון השיקו בשוק, היה ה-17-55 בשנת 2006, האם זה שינוי כיוון מצידה של קנון ביחס למיתוג של שוק ה-APC?

    השב

  2. עידו גנוט

    22/01/2012 ב 3:49 PM

    1. למה זה משנה בעצם?
    2. הלוואי (רבים ממשתמשי קנון וניקון ממתינים לשינוי כיוון בו יבינו החברות כי גם למשתמשי קרופ מגיעות עדשות מקצועיות).

    השב

  3. שרון

    22/01/2012 ב 5:30 PM

    לניקון יש את 17-55 המקצועית. פה הרשימה נגמרת.

    השב

  4. עידו גנוט

    22/01/2012 ב 5:36 PM

    נכון. כרגע לניקון אין ליין DX מקצועי – שאלנו אותם על כך בראיונות מספר פעמים וקיבלנו בעיקר תשובות מתחמקות.

    השב

  5. יבש

    23/01/2012 ב 10:43 PM

    ציטוט של "עידו גנוט בתאריך 22/1/2012 – 15:49"
    1. למה זה משנה בעצם?
    סוף ציטוט

    כדי להקטין את הבעיה של "Optical vignetting" בצמצם פתוח, יש להגדיל את קוטר האלמנט האופטי הקדמי ביחס לאחורי בעדשה.
    לדוגמא, האלמנט האופטי הקדמי של עדשת sigma 50mm f1.4, גדול משמעותית מהאלמנט האופטי הקדמי של עדשת canon 50mm f1.4.
    האפלת הפינות בצמצם פתוח לרווחה במצלמת Full frame היא בהתאם, בסיגמה יש נפילת אורשל 1.7 תחנות EV בצמצם פתוח לרווחה, לעומת 2.7 תחנות בקנון!
    (נתוני האפלת פינות של העשות הנ"ל, הם מהאתר photozone.de)
    ככול שהסנסור של המצלמה יותר גדול, עדשה עם מפתח צמצם רחב תאלץ תכנונית אלמנטים אופטים בקוטר יותר גדול למניעת האפלת פינות גדולה בצמצם פתוח לרווחה – פועל יוצא משקל וקוטר עדשה ופילטר יותר גדולים.
    יש לקנון הרבה עדשות זום מסידרת L, עם תבריג לפילטרים בקוטר של 77mm, אם יהיה צורך לשימוש בפילטרים בקוטר יותר גדול, בעל העדשה הנ"ל יאלץ לשלם משמעותית יותר בעבור סט פילטרים, ולא יוכל להשתמש בסט הפלטרים הנוכחי בקוטר של 77mm (בהנחה שיש לו עדשות זום L, אחרות של קנון)

    השב

  6. עידו גנוט

    24/01/2012 ב 12:14 AM

    אוקיי הבנתי – תודה על ההארה.
    אם תזכיר לנו לפני פוטוקינה אנחנו מוכנים לנסות לברר מול קנון.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *