ראשי מבזקים סנדיסק ולקסר: לא לכרטיסי XQD וכרטיסי זיכרון אלחוטיים

סנדיסק ולקסר: לא לכרטיסי XQD וכרטיסי זיכרון אלחוטיים

2
0

ידיעה מעט מוזרה התפרסמה לאחרונה ברשת. מסתבר ששתיים מן היצרניות המובילות בתחום כרטיסי הזיכרון למצלמות – סנדיסק ו-Lexar מארה”ב הודיעו כי לפחות בשלב זה אין להן כוונה לשחרר כרטיסי XQD או כרטיסים אלחוטיים.

הידיעה אשר התפרסמה לאחרונה באתר photographyblog מפתיעה למדי וזאת משום שסנדיסק סייעה בפיתוח פורמט ה-XQD הנחשב כיום למחליפו של ה-CF אך היא מצידה טוענת כי היא ממשיכה להיות מחוייבת לפורמט הוותיק שהיא עצמה פיתחה לפני כשני עשורים. חברת לקסר מצידה מסרה כי פורמט ה-CF יכול להמשיך ולהתפתח וכי כרטיס ה-CF X1000 החדש שלה (עליו כתבנו כאן לפני קצת יותר משבוע) הוא הוכחה לכך – הוא מהיר יותר מכרטיסי ה-XQD שהוכרזו על ידי סוני באופן משמעותי (150MB/s לעומת כ-100MB/s ל-XQD של סוני) וכי יש להם עוד אפשרות להתפתח בעתיד למהירויות גבוהות עוד יותר (עד 167MB/s בתקן ה-UDMA 7 הנוכחי).

בנוסף הודיעו שתי החברות כי אין בכוונתן להכריז בתקופה הקרובה על כרטיסי SD אלחוטיים במסגרת הסטדנדרט האלחוטי החדש עבור כרטיסי SD (ראה PDF רשמי). הסיבה – חברת סנדיסק נמצאת בקשר על חברת eye-fi ומשווקת מותג משלה של סדרת הכרטיסים האלחוטיים של eye-fi (אנו קיבלנו אחד לבדיקה לאחרונה) ולקסר הייתה אף היא מעורבת בעבר במיזם דומה.

כרטיסי XQD – סוני תישאר היחידה?

Sony XQD

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

2 תגובות

  1. Avatar

    אורן

    18/01/2012 ב 9:52 AM

    לגבי הכרטיסים האלחוטיים אני מבין לגמרי. בסופו של דבר כרטיסים כאלה יכולים להוריד רווחים ליצרניות של כרטיסי זכרון. אפשר לקנות כרטיס כזה עם נפח נמוך, ואז לא צריך לקנות עוד כרטיסי זכרון – כי כל התמונות עוברות לאחסון במחשב נייד או ישירות לאינטרנט..

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    18/01/2012 ב 1:57 PM

    אני לא בטוח שזאת הסיבה במקרה הזה. גם סנדיסק עצמה מייצרת כרטיס אלחוטי (אנחנו משתמשים בו בימים אלו). לקסר הייתה כנראה מעורבת בצורה כלשהי בפרויקט דומה שכשל. יש כאן כנראה סיבות יותר עמוקות – אולי עסקיות בין החברות.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *