ראשי מבזקים קנון בראיון: נציג מצלמה חסרת מראה עוד השנה

קנון בראיון: נציג מצלמה חסרת מראה עוד השנה

0
0

בראיון אותו ערך לאחרונה האתר היפני dc.watch (ביפנית) התראיין בכיר בחברת קנון ומסר פרטים מעניינים למדי לגבי מה שהתרחש במפעלי החברה בעקבות רעידת האדמה ביפן וההצפות בתאילנד, אך גם סיפק לא מעט רמזים מסקרנים לגבי כוונותיה של החברה בתחום המצלמות חסרות המראה, הוידאו הרפלקסי ועוד.

כמעט במקביל להשקת מצלמת ה-PowerShot G1 X אנו מביאים ראיון מסקרן עם חברת קנון (אשר נערך כמובן לפני ההכרזה) ועוסק בחלקו בתוכניותיה של קנון בתחום המצלמות חסרות המראה. כפי שניתן להבין מן הראיון, לחברה תוכניות לתקוף את מתחרותיה הן באמצעות מצלמה קומפקטית בעלת חיישן גדול אשר איננה כוללת עדשות מתחלפות (G1 X), והן על ידי מצלמה בעלת עדשות מתחלפות, אשר את פרטיה עדיין איננו יודעים, אך מן הראיון ניתן אולי להבין כי היא צפויה להיות מוכרזת עוד השנה (כפי הנראה באזור ספטמבר בתערוכת פוטוקינה 2012).

ה-G1 X – רק חלק מן התוכניות של קנון כנגד חסרות המראה לשנת 2012

Canon GX 1 front

בראיון מקיף ביפנית (תרגום) מספר מר. Masaya Maeda מנהל בכיר בחברת קנון יפן, על הקשיים אותן חוותה החברה ב-2011 (והשפעתם על תוכניות החברה לעתיד) וכן על מה שמתכננת החברה לשנה הנוכחית. התרגום בעייתי מאד (בלשון המעטה) ולא מן הנמנע כי חלק מדבריו של המנהל הבכיר אינם זהים למקור, ובכל זאת יש בהם לא מעט עניין.

מתוך הראיון עלו מספר נקודות מעניינות:

  • קנון תפתח (כפי הנראה) פורמט חדש קטן מפורמט ה-APS-C (שמו עשוי להיות APS-I אך הדבר לא ברור לחלוטין מן התרגום). לחילופין אפשר כי מדובר בחיישן אותו כבר פיתחה קנון עבור ה-G1 X.
  • קנון מתכננת לשים מעתה דגש משמעותי על מבנה קומפקטי – הדבר נכון לכל ליין המצלמות – החל מן המצלמות המקצועיות, כלה בכל ליין ה-DSLR וכמובן גם בכל מצלמה חסרת מראה עתידית.
  • יש חשיבות לשמור על תאימות של כל מצלמה חסרת מראה עתידית לתמיכה גם בליין העדשות הרחב הקיים של קנון. קנון מתכננת עדשות EF קטנות יותר.
  • יש חשיבות רבה לגודל הכולל של המערכת (מצלמה + עדשות). כיום משתמשים רבים אינם מחליפים עדשות במצלמות חסרות מראה ויש להבין מדוע זה המצב.
  • יש צורך לבדל את המצלמות חסרות המראה מן המצלמות הקומפקטיות ולשם כך יש צורך בחיישן “גדול ואיכותי מספיק”.
  • יש לקנון תוכניות להרחיב משמעותית את ליין עדשות הוידאו ב-2012 וגם עדשות בעלות AF לוידאו מפותחות (אולי עבור מחליפתה של ה-C300 אשר איננה תומכת בכך או עבור מצלמת ה-4K העתידית של קנון).
  • החברה מתכננת (ככל הנראה) הכרזה כלשהי במהלך השנה במסגרתה תוצע מערכת המשלבת פוקוס מבוסס פאזה עם פוקוס מבוסס קונטרסט (קונספט דומה מנצלת ניקון בליין מצלמות ה-1 החדש).
  • המפעל היפני של קנון ב-Utsunomiya העוסק בייצור עדשות L וכן במחקר ופיתוח אופטי מתקדם נפגע קשה ברעידת האדמה (התקרה קרסה). לקח זמן רב להחזיר את המקום לפעולה והדבר גרר עיכובים משמעותיים ברבים מן הפיתוחים של קנון בשנה שעברה.
  • גם ההצפות בתאילנד הובילו לנזק משמעותי לשרשרת אספקת הרכיבים של קנון וייצרו עיכובים בכל הקשור לייצור מצלמות (גם כאלו אשר מיוצרות במדינות אחרות).
עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *