ראשי מבזקים חיישן של סוני בלי Anti Aliasing

חיישן של סוני בלי Anti Aliasing

1
0

ל-NEX-5N החדשה של סוני יש כידוע את אחד החיישנים המתקדמים בעולם (כמו גם ל-D7000 של ניקון ול-K5 של פנטקס העושים שימוש בחיישן דומה). אלא שעל פי המידע אשר התפרסם אמש באתר sonyalpharumors אנו עתידים לראות את החיישן המתקדם בגרסה ללא פילטר ה-Anti Aliasing (או AA) אותה צפויה להוציא בקרוב לא אחרת מאשר חברת ריקו.

מדוע לוותר על פילטר ה-Anti Aliasing המצוי כיום כמעט בכל מצלמה? הסיבה היא שהניתן לזכות בחדות גבוהה יותר (עד 15% יותר לפי בדיקות שונות) כתוצאה מהסרת הפילטר. אם כך מדוע עד היום בחרו כמעט כל החברות לשלב את הפילטר בכל זאת – התשובה היא שבלעדיו עשויות להיגרם בעיות שונות כגון moire אשר באות לידי ביטוי בארטיפקטים המופיעים למשל על בדים (משמעותי מאד בצילומי אופנה אך לעיתים גם בצילום מוצרים ובמקרים נוספים). ככל שרזולוציית המצלמות עולה כך ההשפעה של ה-moire נמוכה יותר – זאת גם הסיבה מדוע במצלמות פורמט בינוני בעלות רזולוציה גבוהה לא נמצא פילטר AA. האם חיישן ה-16.2 מגה פיקסל של סוני הוא בעל רזולוציה גבוהה מספיק בכדי למנוע moire בכל מצב – כנראה שלא. אך אפשר ובריקו החליטו כי הם מוכנים לסבול מידה מסויימת של moire במקרים מסוימים בכדי לקבל חדות משופרת. האם זאת היא החלטה נכונה – קשה לשפוט בטרם נבחן את התוצאה אבל מצד שני אין ספק שבשנים הקרובות כאשר הרזולוציה של החיישנים תגדל הצורך בפילטר AA יילך ויעלם.

דוגמא ל-moire על בד (שימו לב לצבעים הלא טבעיים על הבד הלבן)

Moire hasselblad

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

תגובה אחת

  1. Avatar

    אדי

    16/09/2012 ב 6:19 PM

    לבעיה של התלבטות בין החשש ממוארה לבין הצורך בחדות יכול להיות פתרון פשוט מאד: היות והפילטר הזה הוא אפלט בקושחה, שיניח היצרן למשתמש, אם ומתי הוא ובאיזו דרגה רוצה להפעיל או להשבית את האפלט, בדיוק כמו סידור דומה שיש כיום באפלט לסינון רעש

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *