ראשי מבזקים ניקון: SB-910, D800 ולמה לא ניתן יותר להשיג ניקון בחנויות

ניקון: SB-910, D800 ולמה לא ניתן יותר להשיג ניקון בחנויות

1
0

נתחיל מה-Nikon D800 אשר שמועות שונות מדברות על האפשרות כי תוכרז כבר ביום חמישי הקרוב (ה-24/11/2011). לנוכח מצבה של ניקון (אליו נחזור מייד) אנו מעט מסופקים, אבל אם קנון הכריזה על ה-1D X אשר תהיה זמינה רק בעוד ארבעה חודשים לכל הפחות, אולי גם ניקון תרשה לעצמה לעשות מהלך דומה. למעוניינים אגב – המחיר הצפוי על פי אותו המקור עומד על 3900 דולרים.

הפלאש המקצועי של ניקון, ה-SB-900 הוותיק, כבר מזמן היה מיועד להחלפה (כפי שדיווחנו לא פעם). כעת מתחזקות השמועות כי אנו צפויים לראות גרסה חדשה שלו יחד עם הכרזת ה-D800 אשר תיקרא כפי הנראה SB-910 ואפשר ותשלב גם פלאש LED עבור וידאו.

לסיום משהו שרבים אולי לא בדיוק מודעים אליו. הפגיעה הקשה במפעלי ניקון השביתה כידוע את הייצור בתאילנד בשבועות האחרונים. רבים דיברו על מחסור אפשרי בכל רחבי העולם’ אבל מי שלא ניסה לרכוש מצלמה של ניקון בזמן האחרון כנראה לא ממש מודע לחומרת הבעיה. אנו שוחחנו בימים האחרונים עם מספר גורמים יודעי דבר בתחום הצילום בישראל ומסתבר שהמצב חמור מכפי ששיערנו. למעשה פרט לשאריות שאולי עוד ניתן למצוא פה ושם ולמוצרים מחודשים, פשוט לא ניתן להשיג חלק גדול ממוצרי ניקון בארץ. כפי הנראה המצב צפוי רק להחריף בשבועות ובחודשים הקרובים, וגם כאשר תתחדש עבודת המפעלים בתאילנד יש להניח כי השווקים הגדולים (ארה”ב/אירופה/יפן וכו’) הם שיזכו ראשונים לקבל את הדגמים שיצאו מפס הייצור. במילים אחרות אם היו לכם תוכניות לרכוש מצלמה של ניקון בתקופה הקרובה, בהחלט אפשרי שתאלצו להמתין שבועות רבים מאד (אולי אפילו עד אמצע או סוף הרבעון הראשון של שנת 2012) בטרם תוכלו לעשות זאת בארץ.

ניתן למצוא את כל העדכונים של MegaPixel בנוגע לניקון D800 ולניקון D4 בקישורים הבאים.

D800 ביום חמישי? (קרדיט: nikonrumors)

D800 NR front

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

תגובה אחת

  1. Avatar

    martha

    25/11/2011 ב 8:43 PM

    תודה.שימושי מאוד.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *