ראשי מבזקים מנזקי השטפונות – מחסור ב-5D Mark II ו-60D; תאילנדים מורשים לעבוד ביפן

מנזקי השטפונות – מחסור ב-5D Mark II ו-60D; תאילנדים מורשים לעבוד ביפן

0
0

נזקי השטפונות בתאילנד עליהם דיווחנו כאן בהרחבה ילוו את תעשיית הצילום כפי הנראה עוד זמן רב. האתר canonrumors מדווח היום כי המחסור במצלמות Canon EOS 5D Mark II ו-Canon EOS 60D לא נובע כפי הנראה מצפי קרוב להחלפתן, אלא דווקא ממחסור בחלפים שונים הדרושים לייצור המצלמות ומקורם במפעלים אשר נפגעו בשטפונות הגדולים בתאילנד. ניקון כזכור נפגעה קשה עוד יותר והמפעל הגדול שלה האחראי על מרבית ייצור מצלמות הרפלקס של החברה מושבת לחלוטין כבר זמן רב ואין צפי כלשהו לחזרתו לפעילות.

באותו עניין, ממשלת יפן מסרה בשבוע שעבר כי היא צפויה ליישם באופן חריג ביותר מדיניות דלת פתוחה בעיקבות האסון בתאילנד במסגרתה תאפשר הממשלה לאלפי עובדים של יצרניות יפניות העובדים בתאילנד לקבל ויזות עבודה יפניות לתקופה של כחצי שנה. כ-30 חברות יפניות יוכלו למשוך עובדים מן המפעלים הפגועים בתאילנד לעבודה ביפן ומדובר בצעד חסר תקדים המראה על חומרת המצב במדינה.

מה שלא נקלח כנראה בחשבון הוא שעבור חלק מן החברות (ובראשן ניקון) לא בהכרח מדובר בצעד מועיל שכן החברה עודנה מתאוששת מרעידת האדמה והצונאמי אשר פקד את יפן בתחילת השנה ופגע קשה במפעליה. למעשה החברה העבירה חלק ניכר מן הייצור לתאילנד בעקבות ההתרחשות ביפן וכעת לא ברור מה עתיד להתרחש. חדשה טובה אחת בכל זאת יש עימנו בנושא – בראיון אותו קיים האתר imaging-resource עם Katsuichi Shimizu האחראי על תחום המדפסות בחברת קנון מסר האחרון כי למרות שמפעל המדפסות של קנון בתאילנד נפגע בשטפונות, במפעל החדש של החברה באזור אחר בתאילנד (אשר מצוי בגובה רב יותר ולא נפגע) צפוי להתחיל את פעילותו בקרוב מאד ולפיכך לא צפויה פגיעה משמעותית בייצור בתחום זה.

המפעל של חברת ניקון בתאילנד שקוע מתחת למטרים של מים – לא ברור מתי יחזור הייצור לסדרו

Nikon flood

 

 

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *