ראשי מבזקים מדוע ה-Canon EOS-1D X איננה מתאימה לצלמי ציפורים

מדוע ה-Canon EOS-1D X איננה מתאימה לצלמי ציפורים

0
0

זמן קצר לאחר הכרזתה של ה-Canon EOS-1D X התברר פרט מעניין ומעט מטריד בנוגע למערכת הפוקוס החדשה של של המצלמה. אף על פי שמדובר במערכת מתקדמת מאד בעלת 61 נקודות פוקוס מתוכן 41 נקודות מוצלבות וכן תמיכה בזיהוי פנים וצבע, המערכת איננה מסוגלת לתפקד כאשר האור מגיעה אליה מעדשה בעלת צמצם f/8.

על פניו לא מדובר בבעיה של ממש – לחברת קנון אין כיום בליין אף עדשה איטית כל כך (והדבר נכון גם עבור מרבית מחברות הצד שלישי). היכן מתחילה הבעיה אם כן? כאשר יש צורך להשתמש במכפילים. כידוע מכפילים מאפשרים (כמשתמשע משמם) להכפיל את אורך המוקד של עדשה, כך שאם נעשה שימוש במכפיל 2X על עדשת 500 מ”מ נקבל אורך מוקד אפקטיבי של 1000 מ”מ. אלא שכידוע אין בעולם ארוחות חינם ועל הכפלת אורך המוקד נשלם (בין השאר) בצמצום כמות האור המגיעה לחיישן – לדוגמא בעדשת 500 מ”מ, מצמצם f/4 לצמצם f/8. כאן למעשה מתחילה הבעיה.

בין הצלמים העיקריים שעושים שימוש משמעותי במכפילים ניתן למצוא צלמי ציפורים וטבע אך גם צלמי ספורט באירועי ספורט גדולים. בראיון אותו ערך לאחרונה האתר photographybay עם Chuck Westfall מקנון, הועלתה הבעיה והתשובה הרשמית לא בדיוק מעודדת. למרות שהבעיה לא הייתה קיימת בדגמים הקודמים של קנון, מערכת הפוקוס החדשה כנראה פשוט לא מאפשרת מיקוד מהיר ומדויק עם צמצמים שמעל f/8 ולפיכך מציעים בקנון למקד ידנית או באמצעות מערכת ה-Livew-View – שתי אופציות שאינן מתאימות לצילום עצמים מהירי תנועה.

אנו מנסים במקביל לקבל בעצמנו תשובה מנציגי קנון אך גם אם תשובה כזו תגיע קשה להאמין כי היא תהיה שונה באופן מהותי.

Canon EOS-1D X – לא חובבת מכפלים

Canon EOS 1D X front side

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *