ראשי מבזקים השטפונות בתאילנד: ניקון וסוני ספגו פגיעה קשה במפעלים

השטפונות בתאילנד: ניקון וסוני ספגו פגיעה קשה במפעלים

4
0

האתר nationmultimedia פרסם מוקדם יותר השבוע טבלה המתייחסת לשורה של חברות מובילות להן מפעלים בתאילנד, הנזקים אותן ספגו ותוכניות החברה לעתיד. כפי שניתן לראות מן הטבלה הנזק למפעלים של ניקון וסוני כבד ובשלב זה לא ברור האם ומתי הם יוכלו לשוב לפעילות.

 

companies thialand

המפעל של ניקון במדינה מייצר כ-90% מכל מצלמות הרפלקס של החברה (מצלמות כניסה ומצלמות מקצועיות למחצה). לא ברור בשלב זה האם תהיה פגיעה גם במוצרים נוספים (ליין ה-V1/J1 מיוצר בסין והמוצרים המקצועיים מיוצרים כפי הנראה ביפן) אך ישנן שמועות רבות בנוגע לדחיה בהכרזת ה-D800 הצפויה.

גם סוני נפגעה כאמור קשה ונראה שהשיווק של ה-A65/A77 ומצלמות נוספות ייאלץ להידחות. חברות נוספות נפגעו קשה אף הן – בין השאר הודיעה יצרנית הדיסקים הקשיחים הגדולה Western Digital כי אחד ממפעליה נפגע באופן חמור וכי ייקח כחצי שנה לשקמו (דבר אשר עלול ליצור מחסור חמור בשוק הדיסקים הקשיחים העולמי בחודשים הקרובים).

עדכון 21/10/2011: חברת ניקון הוציאה עדכון רשמי שני על המצב בתאילנד. החברה טרם יודעת לאמוד את הנזקים משום שלא ניתן להגיע כלל לאזור. המפעל עודנו מוצף מים אשר מגיעים לגובה 2 מטרים והציפו לגמרי את הקומה הראשונה של המפעל.

מפעל ניקון בתאילנד שקוע – עשוי לקחת זמן רב עד שהייצור ישוב לסדרו

Nikon flood

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

4 תגובות

  1. Avatar

    Oren Hanania

    20/10/2011 ב 11:23 PM

    בלי להדליק את הניקונסטים …..
    מזל שיש לי קאנון 🙂

    השב

  2. Avatar

    אורן

    21/10/2011 ב 4:16 AM

    מזל שקניתי קנון ועוד יותר מזל שקניתי שני דיסקים קשיחים ממש לא מזמן..
    מקווה שדברים ישתפרו.

    השב

  3. Avatar

    עידו גנוט

    21/10/2011 ב 11:38 AM

    המצב לא נראה טוב. הדבר הזה עשוי להשפיע על כל התעשיה – ניקון וסוני לא חיות בואקום – אם לא יוכלו לספק סחורה ויעלו המחירים גם קנון תעלה מחירים פשוט כי היא יכולה. שלא לדבר על פגיעה כללית בשרשרת האספקה – בטבלה מופיעות רק חברות גדולות אבל אפשר להניח בביטחון רב שעוד הרבה חברות קטנות יותר נפגעו כולל חברות שמספקות רכיבים שונים לתעשיית הצילום.

    השב

  4. Avatar

    martha

    25/11/2011 ב 8:44 PM

    מצעררררר מאוד.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *