ראשי מבזקים EXPEED 3 – המעבד לדור המצלמות הבא של ניקון בדרך?

EXPEED 3 – המעבד לדור המצלמות הבא של ניקון בדרך?

0
0

ההתפתחויות בתחום החיישנים ובעיקר הצורך בעיבוד מתקדם של סטילס ווידאו מחייב את חברות הצילום לדחוס עוד ועוד כוח מחשוב אל תוך המצלמות.

מי שקרא את הביקורת אותה פרסמנו על ה-D5100 של ניקון שם וודאי לב להתייחסות שלנו לסוגיית העיבוד ובמיוחד לאי יכולתו של המעבד לספק מספיק כוח עיבוד בזמן אמת לחלק מן האפקטים המתקדמים (כמו למשל Color Sketch במצב וידאו). בניקון מעוניינים כנראה מאד לקדם את תחום הוידאו אשר מהווה עבורה כיום את אחת מנקודת החולשה המרכזיות מול יריבותיה ולשם כך דרוש כנראה בין האשר מעבד חדש ומתקדם. יתרונות נוספים בדורות חדשים של מעבדים ניתן למצוא בדרך כלל במהירות עבודה גבוהה יותר (הפעלה מהירה יותר, הצגת תמונות, מעבר בין תמונות וכו’), חיסכון באנרגיה ועוד.

ה-EXPEED 2 (ואחיו הקטן ה-EXPEED C2 למצלמות קומפקטיות) הוצג בשנה שעברה ומצוי בכל הדגמים האחרונים של חברת ניקון. כעת מתכננת החברה את דור ההמשך אשר צפוי להיות חזק באופן משמעותי ולמרות שפרטים ממשיים עליו אין בנמצא (למען ההגינות נציין רק כי יצרניות הצילום ממעטות מאד לפרסם פרטים כלשהם אודות המעבדים בהם הן משתמשות), אבל הוא צפו על פי הדיווח ב-nikonrumors למצוא את דרכו כבר בהכרזה הקרובה של ניקון על מצלמה חסרת מראה (בסוף ספטמבר) וכפי הנראה גם ל-D4 ול-D800 (ושאר הליין אשר יוכרז כבר כפי הנראה ב-2012).

ה-EXPEED 2 המצוי ב-D7000 של ניקון (קרדיט: ניקון)

Nikon EXPEED 2

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *