ראשי מבזקים סמסונג תייצר את העינית החדשה של סוני?

סמסונג תייצר את העינית החדשה של סוני?

3
0

הידיעה הבאה נראית בתחילה מוזרה. לפי מידע אשר התפרסם בשבוע שעבר באתר sonyalpharumors טכנולוגיית העינית המתקדמת של סוני הצפויה (כך מקווים בחברה) לחולל מהפכה בעולם הצילום, לא מיוצרת על ידי חברת סוני עצמה אלא במפעלי חברת סמסונג – אחת ממתחרותיה הגדולות של סוני.

סוני וסמסונג (וחברות נוספות דוגמת LG) מתחרות בשנים האחרונות על פיתוח דורות חדשים ומתקדמים של מסכי OLED, אלא שבדיקה מעט יותר מעמיקה מגלה שלסמסונג היה בשנת 2010 נתח שוק של 97% בתחום מסכי ה-AMOLED (או Active Matrix OLED) העולמי. עם נתונים כאלו לא נופתע אם לא רק העיניות העתידית של סוני (הצפויה כזכור להיות ברזולוציה חסרת תקדים של 3 מגה פיקסל) תהיה מיוצרות על ידי סמסונג, אלא גם כל מסכי ה-OLED בהם עושה סוני שימוש בדור האחרון של המצלמות הקומפקטיות המתקדמות שלה.

באותו עניין, לאחרונה פורסמה ב-Sony NEX Talk Forum תמונה ראשונה של העינית הגדולה של ה-Sony NEX 5N הצפויה גם היא להיות מוכרזת השבוע. הרזולוציה של העינית החיצונית צפוי להיות 2.4 מליון פיקסלים (פחות מהעינית הפנימית ב-A77/NEX 7) אך גם היא צפויה לפעול בטכנולוגיית OLED.

NEX 5N viewfinder1

 

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

3 תגובות

  1. Avatar

    אורן

    22/08/2011 ב 9:22 AM

    עדיין לא קרוב אפילו לעינית אופטית. ולדעתי גם אף פעם לא יהיה. זה כמו לצפות בטלויזיה מקרוב. אין עומק אמיתי. אני מאוד מקווה שמצלמות רפלקס לא יעברו לעיניות אלקטרוניות בלבד. זה יהיה יום עצוב מאוד.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    22/08/2011 ב 9:54 AM

    זהות מוחלטת לעינית אופטית אני גם לא יודע אבל אם הן יהיו קרובות מספיק מבחינת פרטים, צבעים, מהירות תגובה וכו’ היתרונות האחרים (הצגת נתונים מתקדמים על העינית – ב-A77 ניתן להציג לדוגמא היסטגרמה חיה) וכמובן החיסכון במקום ובעלות יעלו על החסרונות.

    אנו מקווים לבדוק זאת מיד ראשונה בקרוב.

    שווה לזכור שסוני מתכננת לוותר לגמרי על עינית אופטית גם בדגמי ה-FF – זה לא אומר שניקון/קנון יעשו משהו דומה בקרוב אבל אם זה יצליח לסוני זה יכול להגיע בעוד כמה שנים גם לחברות האחרות.

    השב

  3. Avatar

    אופיר אילוז

    22/08/2011 ב 8:56 PM

    מסכים עם אורן!
    ברגע שהעיניות הדיגיטליות יחליפו אופטיות, יהיה זה יום שחור לצילום.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *