ראשי מבזקים הכרזות ניקון: מד טווח לייזר במצלמה ומערכת פוקוס חדשה ב-D4?

ניקון: מד טווח לייזר במצלמה ומערכת פוקוס חדשה ב-D4?

0
0

האתר nikonrumors פרסם לפני מספר ימים ידיעה מעניינת הכוללת מידע אודות שורה של פיתוחים עליהם עבדה חברת ניקון לכאורה לפחות בתקופה האחרונה.

  • מערכת ייצוב וידאו – על פי הידיעה חברת ניקון פיתחה מערכת העושה שימוש במידע על תנועת המצלמה (באמצעות מערכת הייצוב של העדשה). המערכת תצלם וידאו ברזולוציה גבוהה מאד ותנצל את הפינות העודפות של התמונה בכדי להסיק לגבי הרעד בתמונה ותעשה במידע זה שימוש בכדי לייצב את התמונה. מדובר בתהליך הדורש כח עיבוד רב ולמרות שעל פניו פעל בהצלחה מסויימת הוא דרש שינויים ארכיטקטוניים כאלו במצלמה עד שנזנח לבסוף.
  • מד טווח לייזר – על פי אותה הידיעה ניקון פיתח מערכת מד טווח לייזר מדוייקת במיוחד לחישוב מרחק הפוקוס. המערכת עבדה היטב עם עדשות טלפוטו ארוכות אך גם במקרה הזה הפרויקט נזנח לטובת דור חדש של מערכות פוקוס אוטומטיות המבטיחות להיות מהירות ומדויקות יותר.
  • מערכת פוקוס אוטומטית מהירה – הפרט המעניין היותר בידיעה קשור במערכת פוקוס חדשה (מבוססת phase-detection) אותה פיתחה ניקון ואשר צפויה להיכנס כבר בדור המצלמות הכנוחי (אשר יוכרז בסוך החודש הקרוב) ואשר יהיה מהיר באופן מיוחד. בשלב זה אין פרטים כיצד תעבוד המערכת החדשה.

חשוב לזכור כי כל חברות הצילום הגדולות עוסקות באופן קבוע בפיתוח טכנולוגיות חדשות. חלק גדול מהן לא מגיע לשוק מסיבות שונות ורובן מעולם לא נחשף לציבור (מלבד במקרים של הדלפות – כמו במקרה הנוכחי, לכאורה לפחות).

ניקון: בקרוב מערכת פוקוס חדשה ב-D4?

Nikon japna logo

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *