ראשי מבזקים ניקון: מסיבת עיתונאים חשובה ב-24 לאוגוסט – מה יוכרז?

ניקון: מסיבת עיתונאים חשובה ב-24 לאוגוסט – מה יוכרז?

2
0

הסוף לשמועות? האתר NikonRumors מדווח הבוקר על מה שנראה כמעט רשמי – ב-24 לחודש הבא תערוך חברת ניקון מסיבת עיתונאים בה יוצגו מוצרים חדשים. אילו מוצרים? אם לשפוט לפי העובדה ששתי ההכרזות האחרונות של ניקון נערכו ללא “רעש וצלצולים” (הן עדשת ה-50 מ”מ והן עדשת המאקרו 40 מ”מ החדשות לא זכו למסיבות עיתונאים), נראה שמדובר בהכרזה משמעותית של החברה.

אז מה על הפרק?

  • Nikon D4 – מחליפתה של ה-D3S נראית כאחת האפשרויות הסבירות ביותר להכרזה הקרובה, בין השאר משום שניקון אוהבת להתחיל מראש הליין ולהציע את הדגמים הנמוכים יותר בהמשך (גישה מקובלת בעולם הטכנולוגיה – הגיוני יותר להציג את פסגת הטכנולוגיה במוצרי פרימיום לפני שמאפשרים לה להגיע גם לקהלים רחבים יותר במחירים נמוכים). אין פרטים הנראים מהימנים מאד בשלב זה לגבי המפרט (אם כי היו שמועות רבות אשר את חלקן הבאנו גם אנחנו).
  • Nikon D4X – מחליפתה של ה-D3X הוותיקה גם היא אופציה אם כי לדעתנו בסבירות מעט נמוכה יותר (תמיד אפשרי שנראה את שתיהן מוכרזות יחד אך גם כאן הסבירות לא גבוהה מאד). דגם זה יעשה שימוש כפי הנראה בחיישן בעל רזולוציה גבוהה במיוחד של סוני (כמעט בוודאות מעל 30 מגה פיקסל ויתחרה בכך באופן ישיר ברף התחתון של מצלמות הפורמט הבינוני).
  • Nikon D800 – אחת המצלמות להן מחכים צלמים מקצועיים משתמשי ניקון כבר זמן רב. אם העבר מלמד משהו אזי ה-D800 תוכרז בנפרד מן ה-D4 (כך היה עם ה-D700 וה-D3) אך אין לדעת. גם כאן אין מפרט שאנו יכולים להצביע עליו כבעל סבירות גבוהה.
  • Nikon D400 – מחליפתה של ה-D300S מתבקשת מאד לנוכח כניסתה של ה-D7000 לתמונה המציעה יכולות שאינן נמוכות בהרבה (וכוללת חיישן חדש) במחיר נמוך משמעותית. האם ניקון תבחר לערב באותה הכרזה מצלמות מקצועיות ומצלמות חצי מקצועיות – זאת היא כבר כמובן שאלה אחרת. עבור ה-D400 ישנה סבירות גבוהה מאד שניקון תעשה שימוש בחיישן החדש המתוכנן עבור ה-A77/A65 (חיישן CMOS בן 24 מגה פיקסל) – מעבר לכך המפרט ברור פחות.
  • מצלמה חסרת מראה (שם קוד X810) – כמות השמועות בנוגע למצלמה חסרת המראה של ניקון כמעט בלתי נגמרת. רק לאחרונה פרסמנו מה שנראה כתמונה ראשונה לכאורה של החיישן (קרופ פקטור סביב 2.7) ותושבת העדשה. לדעתנו ישנה סבירות שדגם זה יוכרז יחד עם ה-D400 ובנפרד מן הדגמים המקצועיים, אך מדובר בניחוש מושכל ותו לא.

מלבד כל אלו ניקון צפויה כנראה להכריז גם על מספר דגמים קומפקטיים (ככל הנראה גם על מצלמה עמידה למים) – אלו יגיעו אם להאמין לדיווח המקורי, סביב ה-17 לחודש הבא.

D4 בקרוב?

Nikon D4

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

2 תגובות

  1. Avatar

    ג.

    03/08/2011 ב 12:03 PM

    Uמה לגבי עדשות?

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    03/08/2011 ב 12:08 PM

    אין מידע בשלב זה לגבי עדשות.
    בקישור הבא אתה יכול לראות את ציר זמן העדשות של ניקון:
    https://www.megapixel.co.il/timeline/lenses?filter=Nikon
    כפי שניתן לראות החברה השיקה השנה 2 עדשות עד כה לעומת לא פחות מ-9 בשנה שעברה – מצד שני היו השנה אירועים קשים ביפן. אני מעריך שהם ישחררו את המצלמה חסרת המראה ואיתה שורה של עדשות תואמות כך שבסוף הם יוציאו כמות יפה.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *