ראשי מבזקים פטנט: ניקון מציעה קירור חיישן אקטיבי

פטנט: ניקון מציעה קירור חיישן אקטיבי

0
0

מספר פטנטים מוזרים למדי של חברת ניקון נחשפו לאחרונה. לאחר שלפני מספר ימים נחשף פטנט לזיהוי ביומטרי של רגשות הצלם על ידי המצלמה מגיע היום פטנט לקירור החיישן באמצעות זרם חשמלי.

בראשית ימי הצילום הדיגיטלי היה צורך לקרר את החיישנים אשר היו מתחממים מאד ופוגעים בכך באיכות התמונה (עסקנו בסוגיה זו בקצרה בראיון שערכנו עם חברת ליף בשנה שעברה). כיום החיישנים היחידים המקוררים הם חיישנים של טלסקופים (ובמקרים מסוימים חיישנים צבאיים ותעשיתיים/מדעיים). חיישנים אלו צריכים לעבוד ברצף זמן ארוך וההתחממות שלהם פוגעת בביצועיהם. חיישנים למצלמות סטילס לרוב אינם פועלים באופן רצוף ולפיכך מתחממים פחות.

כניסתם של יכולות ה-Live-View ובהמשך היכולת לצלם וידאו ברזולוציה גבוהה עם מצלמות רפלקס הטילה שוב עומס כבד על החיישן אשר היה צריך לפעול במשך זמן רב ברצף. עם התפתחותן של דור המצלמות חסרות המראה המציגות את התמונה על המסך באופן רציף במקום דרך עינית דיגיטלית נדרש החיישן לעבוד שוב שעות נוספות והדבר מוביל פעם נוספת להתחממות.

חברת ניקון הגישה ב-2009 פטנט (אשר נחשף רק עתה) בדבר מערכת קירור המבוססת על אפקט Peltier (המכונה גם אפקט תרמו-אלקטרי) אשר מאפשר לקרר משטח באמצעות זרם חשמלי. כמו מרבית הפטנטים הניסוח אינו ברור לחלוטין (לא כל שכן כשמדובר בתרגום מכונה למסמך ביפנית) אבל אם הצלחנו לקרוא נכון בין השורות אפשר בהחלט להבין מדוע מעוניינת ניקון בטכנולוגיה מסוג זה – בעיקר אם בכוונתה לאפשר צילום וידאו ממושך או פיתוח מצלמות חסרות מראה בעלות איכות תמונה גבוהה. חשוב לזכור כי הדבר יחייב שימוש בחשמל ולכן סביר להניח שהשימוש בו יעשה רק כאשר תתרחש התחממות מעבר לרמה מסוימת.

כמו תמיד בכל הקשור בפטנטים – העובדה שנרשם פטנט ואף שהתקבל לא אומרת כי נראה מוצר המבוסס עליו.

קירור אקטיבי – ניקון

Nikon patent peltier

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *