ראשי מבזקים סוני: מתאם יוסיף מראה למצלמות חסרות מראה

סוני: מתאם יוסיף מראה למצלמות חסרות מראה

0
0

הידיעה הבאה אשר פורסמה באתר sonyalpharumors הציתה דיונים נרחבים ברחבי הרשת. כפי הנראה חברת סוני מתכננת להכריז על מתאם מיוחד לסדרת ה-NEX חסרת המראה אשר יכלול מראה חצי שקופה (בדומת לסדרת מצלמות ה-SLT של החברה דוגמת ה-A55 וה-A77 העתידית) ומערכת פוקוס מבוססת פאזה (phase detection), בדומה לזו המצויה במצלמות רפלקסיות.

מה היתרונות של המתאם החדש? ראשית כפי הנראה הוא יאפשר שימוש במגוון רחב יותר של עדשות סוני (אם כי גם המתאם הנוכחי מתאים לכמות גדולה יחסית של עדשות קיימות מסדרת האלפא) אך חשוב מכך הוא צפוי לאפשר פוקוס מהיר בהרבה הודות למערכת הפוקוס מבוססת הפאזה המותקנת בו. האם כל אלו יהיו שווים את תוספת העלות (המתאם הנוכחי Sony Alpha LAEA1 Mount Adaptor – עולה כ-140 דולרים והחדש צפוי כנראה להגיע לסכום גבוה משמעותית) – התשובה לכך אינה ברורה.

עבור משתמשי NEX להם ליין עדשות סוני ישנות, הדבר בהחלט יהווה שיפור – עבור משתמשים חדשים ובעיקר משתמשים מתחילים כמו מרבית משתמשי ה-NEX, ספק אם הדבר יביא תועלת רבה בעיקר בהתחשב בכך שהמתאם עצמו יוסיף גודל, משקל ועלות לליין ה-NEX אשר נועד להיות קטן, קל וזול ועל אחת כמה וכמה העדשות הוותיקות אשר פותחו עבור מצלמות רפלקס ואינן קטנות וקלות כמו אלו של ליין ה-NEX.

המתאם הנוכחי של סוני – החדש יהיה גדול ויקר יותר

 

α NEX Camera Mount Adapter

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *