ראשי מבזקים לאולימפוס E-P3 פוקוס מהיר יותר מלניקון D3X?

לאולימפוס E-P3 פוקוס מהיר יותר מלניקון D3X?

0
0

הצלם הפיני Pekka Potka ערך מבחן השוואתי קצר בין ה-Olympus PEN E-P3 החדשה לבין הציוד המקצועי בו הוא משתמש המתבסס על ניקון D3X ומספר עדשות איכותיות של חברת ניקון. התוצאות עשויות להפתיע רבים.

ה-E-P3 היא מצלמה חסרת המראה מן הדור השלישי של אולימפוס והיא עברה שורה של שיפורים (כפי שפרטנו בסיקור המקיף שלנו עם השקתה) בניהם חיישן חדש ומעבד חדש. אולי השיפור החשוב ביותר בדור האחרון של אולימפוס הוא מערכת הפוקוס החדשה אותה הכתירה אולימפוס כמהירה ביותר מכל המצלמות חסרות המראה.

הצלם הפיני הוותיק Pekka Potka הנושא איתו דרך קבע PEN E-P2 כמצלמה נוספת לציוד הצילום הרגיל שלו קיבל לאחרונה את ה-E-P3 והחליט להשוות בינה לבין ה-E-P2 אך לא פחות מסקרן בינה לבין ה-D3X בה הוא משתמש לצורך עבודתו המקצועית.

למרות שאף אחד מן הניסויים אותם ערך Potka אינם “ניסויי מעבדה” הם בהחלט מלמדים משהו על מהירותה של מערכת הפוקוס החדשה. לדבריו עם עדשת ה-M. Zuiko Digital ED 12mm f2.0 החדשה ה-E-P3 הייתה מהירה יותר לפקס בין עצמים במרחקים שונים מאשר הניקון D3X עם עדשת AF-S NIKKOR 14-24mm f/2.8G ED.

E P3 VS D3X

למרות שמהירות הפוקוס הטהורה בבדיקה של Potka התבררה כעולה על זו של ה-D3X הוא אינו מתכוון להמיר את מצלמת העבודה שלו בזמן הקרוב. אחת הסיבות לכך היא שהתגובתיות (responsiveness) של מערכת ה-Live view עליה מתבססות מצלמות חסרות מראה דוגמת ה-E-P3 עדיין רחוקה מזו של מצלמות רפלקס ולכן למרות שהפוקוס עצמו מהיר יותר התגובה הכללית של המצלמה עדיין דורשת שיפור. מצד שני אין בכך בכדי להמעיט בהישג של אולימפוס בפיתוח מערכת פוקוס כה מהירה. אנו מקווים לבחון את ה-E-P3 עם נחיתתה בארץ בשבועות הקרובים.

למאמרו של Potka (צד ימין באנגלית).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *