ראשי מבזקים האם אולימפוס שואפת להמציא מחדשת את מערכת הפוקוס האוטומטית?

האם אולימפוס שואפת להמציא מחדשת את מערכת הפוקוס האוטומטית?

0
0

אמש פרסמנו ידיעה המפרטת את שלושת דגמי המצלמות החדשים מבית היוצר של חברת אולימפוס הצפויים (כך על פי השמועה לפחות) להיות מוכרזים בסוף החודש הקרוב. היום עוד פיסה בפאזל נחשפת לה (לכאורה) והיא מעניינת אפילו יותר.

על פי מידע נוסף אשר הגיע לאתר 43rumors מוקדם יותר היום נראה כי ההפתעה הגדולה אותה מתכננת אולימפוס עבור הדגמים החדשים איננה החיישן או העיצוב החדש אלא דווקא מערכת הפוקוס האוטומטית.

מי שקרא את הביקורת אותה פרסמנו בשנה שעברה אודות ה-PEN E-PL1 של אולימפוס זוכר בוודאי כי אחת מנקודות התורפה של המצלמה הייתה מהירות הפוקוס שלה. המצלמה אמנם זכתה לעדכון קושחה אשר שיפר מעט את הבעיה ובהמשך יצא דגם חדש ועדשות חדשות ומהירות יותר ובכל זאת נושא מהירות הפוקוס האוטומטי נותר עניין מרכזי.

מהירות הפוקוס של ה-E-PL1 (לפני עדכון הקושחה) – קו ארוך יותר מצביע על מהירות פוקוס אוטומטית איטית יותר

Olympus EPL1 focus speed

על פיה הידיעה מערכת הפוקוס החדשה צפויה להיות מהירה באופן חסר תקדים – לא רק ביחס למצלמות חסרות מראה (ובניהן גם דגמי פנסוניק המתקדמים הנחשבים מהירים יחסית בתחום זה) אלא גם ביחס למצלמות רפלקס בעלות מערכות phase detection (כמו אלו המצויות במצלמות הרפלקס של מרבית החברות). אם אכן יצליחו באולימפוס לספק מערכת פוקוס אוטומטית בעלת מהירות זהה או אף גבוהה מזו של מצלמות רפלקס קונבנציונאליות יהיה זה צעד חשוב עבור ליין המצלמות חסרות המראה בעיקר לקראת כניסתן של מצלמות חסרות מראה מקצועיות.

הסתייגות אחת המעלה כמה תהיות סופקה בידיעה – מהירות הפוקוס הגבוהה צפויה רק עם עדשות אולימפוס מן הדור החדש – דוגמת ה-12mm f/2.0 העתידית – לא ברור מה המשמעות של הסתייגות זאת (בעיקר משום שמדובר במקרה זה בעדשת פריים רחבה שאיננה מייצגת בהכרח עדשות אחרות).

בנתיים נמתין בסבלנות לסוף החודש ונמשיך לעדכן.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *